3205
Sök

Bränselpumps bytar dax, undrar då om en Walbro 255lph bränslepump är lite overkill för relativt orginal 740?

1 808 Inlägg
4 mars 2010
Trådstartare
Hej

Precis som det står där uppe, min bränslepump håller på och sjunger på sista versen och då undrar jag om en Walbro 255lph bränslepump, 740 är lite lite småtrimmad med: Chip,filter, 2,5" avgassystem och en KG2T kam.. kommer montera ditt en Alu IC senare.

Är det overkill att köpa en sån soppapump till en rätt så orginal 740 Tic? eller duger en ny orginal pump?
Har väl inte tänkt trimma så mycke mer, fast man ska aldrig säga aldrig.

Mvh Oskar "Gronwalls"

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

8 276 Inlägg
4 mars 2010
Ja, visst är det väl overkill, men hellre det än för klent.

1 808 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Ja, visst är det väl overkill, men hellre det än för klent.

Men då kan ja lika bra köpa en sån då? Det är väl att den inte kommer gå så hårt då smile

MOTÖRHEAD <3

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 mars 2010
kanske bäst att kolla upp tank pumpen med
är den paj så belastas ju huvudpumpen extra
eller ska du köra på en intank pump?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 808 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:

Det är pumpen i tanken som är dålig, å tänkte då ersätta den med en intank walbro pump. men lär ja byta den under med om ja sätter en värre i tanken?

Mvh gronwalls

MOTÖRHEAD <3

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 mars 2010
Gronwalls skrev:
turboforssen skrev:

Det är pumpen i tanken som är dålig, å tänkte då ersätta den med en intank walbro pump. men lär ja byta den under med om ja sätter en värre i tanken?

Mvh gronwalls

om du byter till en walbro i tanken så behöver du egentligen inte nån under bilen
om du inte ska upp i några jätte hästar så behöver du inte byta den under.
men den kommer att va som en strypning just nu , men räcka till för dina hästar

om du ska trimma mer så bör du ta bort den under å köra bara på walbron i tanken

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 808 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
Gronwalls skrev:
turboforssen skrev:

Mvh gronwalls

om du byter till en walbro i tanken så behöver du egentligen inte nån under bilen
om du inte ska upp i några jätte hästar så behöver du inte byta den under.
men den kommer att va som en strypning just nu , men räcka till för dina hästar

om du ska trimma mer så bör du ta bort den under å köra bara på walbron i tanken

Men då kan den under bil sitta kvar, för om ja ska trimma vidare så kommer ja inte göra mer än större turbo,spridare å lmm. så då kan ja köpa en Walbro intank pump iställe smile

MOTÖRHEAD <3

1 062 Inlägg
5 mars 2010
orka köpa en walbro för massa pengar

alt 1 köp en audi s2 pump från biltema det e en intank pump å kostar ca 400 spänn (audi har samma pumpar på dem flesta av sina bilar samma som sitter på s2an sitter på deras s4 med 400hk wink )

alt 2 köp en intank henko pump istf walbron bra mkt billigare å den flödar mer tongue

http://www.exd.se/shop/index.php?page=s … mp;lang=sv

mvh

Team Björkeryd

1 808 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:

alt 1 köp en audi s2 pump från biltema det e en intank pump å kostar ca 400 spänn (audi har samma pumpar på dem flesta av sina bilar samma som sitter på s2an sitter på deras s4 med 400hk wink )

alt 2 köp en intank henko pump istf walbron bra mkt billigare å den flödar mer tongue

http://www.exd.se/shop/index.php?page=s … mp;lang=sv

mvh

Har du monterat en Henko pump i en 740? tänkte bara hur bra det passa i en 740?
Låter ju mycke bättre å punga upp mindre å få en bättre pump än Walbro pumpen.

MOTÖRHEAD <3

1 062 Inlägg
5 mars 2010
nej jag har inte monterat en henko i en 740 men ska beställa en sj till min 945 tongue

lär ju vara lika mkt jobb med att montera en walbro som en henko wink Sen så e ju inte henkon en s**b pump utan en universal pump precis som walbron

Mvh

Team Björkeryd

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
5 mars 2010
wildboy_87_ skrev:
nej jag har inte monterat en henko i en 740 men ska beställa en sj till min 945 tongue

lär ju vara lika mkt jobb med att montera en walbro som en henko wink Sen så e ju inte henkon en s**b pump utan en universal pump precis som walbron

Mvh

Det som är mest intressant är att se hur den flödar när det sätts lite tryck. smile
Fanns inget flödes schema på den. Så kunde inte direkt jämföra mot tex walbro´n.

Helt klart en intressant pump om den visar sig flöda bra vid tryck ! smile

Mvh
Senast redigerat av Equinox (5 mars 2010)

1 808 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:

Mvh

Då kan du köpa en först å montera så kan du säga till mig hur man ska montera smile

MOTÖRHEAD <3

1 062 Inlägg
6 mars 2010
Jo det där med flödesschema har jag med letat efter men inte hittat hmm men den har ju klarat av 430hk sprit hästar så lite orkar den ju pumpa för wink

Hehe ja jag kan säga hur jag gjorde när jag köpt min tongue dock ska min motor ihop först wink

Mvh

Team Björkeryd

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
6 mars 2010
jag skulle gärna se ett flödes schema på en henko., är ju hyffsat fina priser på dom men som sagt är det samma "prestanda" sen en walbro?

12 086 Inlägg
6 mars 2010
wildboy_87_ skrev:

mvh

Tror du på det där själv lr?

1 062 Inlägg
6 mars 2010
Vad har audi s6 för effekt?? både turbon å 4.2an 95-97? audi v8a har den med bara in å kolla.

sorry hade fel om s4an va ett tag sen jag va inne där men iaf den sitter på s6an å den har 289hk orginal å det finns folk som har kört lite effekt på dessa pumparna

Så ja jag tror på det där sj

Team Björkeryd

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 mars 2010
Det finns en del 200sx-ägare som kör med S2-pump på sina bilar.

727 Inlägg
6 mars 2010
jag kan rekomendera walbro 255lph, haft sådan i nästan varje s13 jag ägt. Har man börjat trimma brukar man inte nöja sig med ett steg tongue Att välja walbro är absolut inte en dålig idé, både ekonomiskt och praktiskt syfte. kommer själv köra walbro 255lph i bmw´n med ca 400hk. Att köra en halvpålitlig biltema pump vid trimning är däremot inge bra idé, enligt mig iaf! yikes

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

27 Inlägg
8 mars 2010
Frayze skrev:
jag kan rekomendera walbro 255lph, haft sådan i nästan varje s13 jag ägt. Har man börjat trimma brukar man inte nöja sig med ett steg tongue Att välja walbro är absolut inte en dålig idé, både ekonomiskt och praktiskt syfte. kommer själv köra walbro 255lph i bmw´n med ca 400hk. Att köra en halvpålitlig biltema pump vid trimning är däremot inge bra idé, enligt mig iaf! yikes

Förutom i den som jag köpte av dig wink men har visserligen satt i en sådan själv nu fast har inte hunnit testa den ännu mer än varmkörning tongue

varför åka rakt när man kan åka brett?

1 062 Inlägg
8 mars 2010
tal0n skrev:
jag skulle gärna se ett flödes schema på en henko., är ju hyffsat fina priser på dom men som sagt är det samma "prestanda" sen en walbro?

Jag har fixat ett flödesschema på henkon nu tongue ska leta upp ett bra på walbron med nu tongue

Team Björkeryd

Sök