9734
Sök

Hu kan jag sätta fast membranet på basen igen har lossnat lite?

Avstängd
125 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
hej jag undrar hur jag ska sätta fast membranet som har lossnat från ringen eller hur man ska säga.
Kan man limma den eller ska man använda någon massa?

Random Hero
4 047 Inlägg
6 mars 2010
limma går, använd något ett lim som är någorlunda elastiskt

Dog food lid. Backwards

4 693 Inlägg
6 mars 2010
Kan du lägga upp en liten bild kanske? smile

Booyakasha!

Avstängd
125 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
haha inte nu på kvällen men den ska sitta fast i metal ramen och det var nåt svart gummy där innan typ och den satt dåligt från början och jag köpte den på nätet och har ingen garanti...
Membranet som pumpar läker ut tryck eller hur man ska säga:P

6 851 Inlägg
6 mars 2010
Åk till biltema och köp detta 36-2437,Superlim, gel.

Avstängd
125 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
tyvärr så är det för långt att fara det är nere i sundsvall har ingen biltema i stan... några andra förslag?smile

1 489 Inlägg
6 mars 2010
Fler förslag? Du har ju fått svar på frågan? Elastiskt lim, finns och köpa lite varsomhelst. Du får väl springa runt lite själv och leta?

• Även den starka måste ta i när han skiter

2 665 Inlägg
6 mars 2010
Det är skrotningsfärdigt.
Släng det!

Anmäl han som säljer trasiga element.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

6 851 Inlägg
6 mars 2010
köp då vanligt 2komp lim på macken..detta ska funkar oxå.
Sedan funderar jag på en sak, varför skulle man använda elastiskt lim?
detta kan jag inte så som någon fördel, det är ju bara upphängningen som ska röra sig, inte där den sitter fast i korgen.
Senast redigerat av TT-Avant (6 mars 2010)

1 207 Inlägg
6 mars 2010
Snacka med de på Nårdik på måndag. Så här skriver de på hemsidan iaf.

11. Laga trasig högtalare?
Är olyckan framme, när du t.ex. tryckt skruvmejseln igenom högtalarkonen, så kan det gå att laga med lite fingerfärdighet. En spricka eller litet hål kan lagas med silikon eller Bostik plastlim. Lägg in lite silikon i sprickan och gnugga i hop konen med fingrarna. Tryck från båda sidorna av konen. Torka bort allt överflödigt lim, låt högtalaren ligga ett dygn och håll tummarna.

Mellanregisterhögtalare är mycket känslig för förändring av konen och därför mycket svår att laga. Diskanthögtalare är omöjliga att laga på detta sätt.

6 851 Inlägg
6 mars 2010
maco skrev:
Snacka med de på Nårdik på måndag. Så här skriver de på hemsidan iaf.

11. Laga trasig högtalare?
Är olyckan framme, när du t.ex. tryckt skruvmejseln igenom högtalarkonen, så kan det gå att laga med lite fingerfärdighet. En spricka eller litet hål kan lagas med silikon eller Bostik plastlim. Lägg in lite silikon i sprickan och gnugga i hop konen med fingrarna. Tryck från båda sidorna av konen. Torka bort allt överflödigt lim, låt högtalaren ligga ett dygn och håll tummarna.

Mellanregisterhögtalare är mycket känslig för förändring av konen och därför mycket svår att laga. Diskanthögtalare är omöjliga att laga på detta sätt.

Ja detta är ju om man har hål i upphägningen. Men som jag har förstått det så har det lossnat ifån korgen?

1 785 Inlägg
6 mars 2010
mirt40 skrev:
hej jag undrar hur jag ska sätta fast membranet som har lossnat från ringen eller hur man ska säga.
Kan man limma den eller ska man använda någon massa?

Är det kantupphängningen eller spindeln du pratar om?

Vilka material gäller det? Papper, gummi, plast?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Avstängd
125 Inlägg
6 mars 2010
Trådstartare
Den sitter i en ram och den är av gummi längst ut.
Det är kantupphängning på den så jag får kolla lite:P men så kan man lämna den på nårdik och dom kan fixa den? den har ju bara lossnat alltså gummit eller limmet runt om har lossnar verkar ha varit dåligt gjort!

1 785 Inlägg
9 mars 2010
mirt40 skrev:
Den sitter i en ram och den är av gummi längst ut.
Det är kantupphängning på den så jag får kolla lite:P men så kan man lämna den på nårdik och dom kan fixa den? den har ju bara lossnat alltså gummit eller limmet runt om har lossnar verkar ha varit dåligt gjort!

Ring och prata med Nårdik, om de kan fixa den kan bara dom svara på.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Avstängd
125 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
Right jag tror det ordnar sig nu:) tack för dom bra svaren!

Sök