Köpråd: Bmw 328 e46 eller Saab 9-3 nya modellen

CarpeDiem German Engineering
5 februari 2011 · 9 082 Inlägg

Utan tvekan, köp BMW wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
ekelund88
5 februari 2011 · 2 656 Inlägg

lingua skrev:

M_Broberg skrev:

lingua skrev:
-
9-5 och og9-3  och kan jag hålla med om, men en SS med ännu styvare chassi än aero (min) är
underbar i kurvorna.
Gillar dock BMW:n grymt mycket och sneglar själv ibland på en 330CI.

Skitbra för o vara modern saab - visst, men bmwn är fortfarande snäppet värre smile

Helt rätt, men tar igen det rakt fram.wink

om man nu skulle rejsa skulle man ens ställa upp med fwd då :p spec om man inte har trimningsplaner och dylikt :p nja nja nja på den

Rquired Allmänt envis
5 februari 2011 · 12 512 Inlägg

lingua skrev:

M_Broberg skrev:

lingua skrev:
-
9-5 och og9-3  och kan jag hålla med om, men en SS med ännu styvare chassi än aero (min) är
underbar i kurvorna.
Gillar dock BMW:n grymt mycket och sneglar själv ibland på en 330CI.

Skitbra för o vara modern saab - visst, men bmwn är fortfarande snäppet värre smile

Helt rätt, men tar igen det rakt fram.wink

Det gör dem inte, inte mot motsvarande Bmw.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rquired Allmänt envis
5 februari 2011 · 12 512 Inlägg

M_Broberg skrev:

Rquired skrev:

lingua skrev:
Helt rätt, men tar igen det rakt fram.wink

Det gör dem inte, inte mot motsvarande Bmw.

Nej. Men efterosm man aldrig jämför en saab mot motsvarande BMW då dom ligger i totalt olika prisklasser får man jämföra efter pris.

Saabarna är skitmkt bil för pengarna, bmw är inte det.

Jag antar att du menar ung. "efter annat" och inte "efter pris" i din första mening?

Ok, tänker ni så förstår jag hur ni menar men kan inte hålla med. Prisskillnaden finns där av en anledning och man betalar knappast för ett märke i en Bmw utan just ovanstående som fått dig och många andra att säga "Köp för fan bmwn, mkt skönare vagnar. Saab 9-3 eller 9-5 är inte mkt te att hänga i gran."

I mina ögon motiverar bland annat bättre kvalité, bättre lösningar och bättre komfort skillnaden i pris mellan en ~200hp Bmw och en ~200hp Saab.

Att jämföra en 320i och en Aero bara för att de kostar lika mycket är fel, då kan vi lika gärna slänga in en Italiensk sportbil från 70-talet i jämförelsen och hävda att den passar in för att den har samma pris.

Kontentan; Bmw är mycket, mycket mer bil för pengarna i mina ögon, för jag ser inte mycket i en Saab jag är intresserad av.

Senast redigerat av Rquired (5 februari 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
trippelturbo Trucker
5 februari 2011 · 2 710 Inlägg

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_328 … amp;last=1

Hur mkt tycker ni denna är värd??

Bilen är svensksåld o har haft 2 ägare, väldig fräsch (kollade på den idag..) Kom ej överens om priset riktig, men vad tycker ni den är värd?

Mvh

Fart missbrukare
lingua
6 februari 2011 · 2 271 Inlägg

ekelund88 skrev:

lingua skrev:

M_Broberg skrev:

Skitbra för o vara modern saab - visst, men bmwn är fortfarande snäppet värre smile

Helt rätt, men tar igen det rakt fram.wink

om man nu skulle rejsa skulle man ens ställa upp med fwd då :p spec om man inte har trimningsplaner och dylikt :p nja nja nja på den

haha! vem har sagt stillastående start?cool

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
nisse stråssa
12 juni 2011 · 33 Inlägg

fan många bilar du ska köpa amg, 328 e46 saab ss rs4 rs6 ska bli kul å se dina extrembyggen i framtiden om dom blir av men det blir dom väll? haha

Audi RS4 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang