Adapter så ny stereo funkar med rattnav BMW E46

Wirrarn
7 mars 2010 · 15 Inlägg

Tjena.

Har en BMW 323 Coupe som jag har ny stereo, en Blaupunkt Victoria. Men nackdelen är att knapparna för att höjja och sänka ljudet på ratten fungerar inte med ny stereo, men med rätt adapter ska det tydligen fungera
http://i.ehow.com/images/a05/8a/8t/set-clock-bmw-series-e-800X800.jpg


Det är en sån här adapter som jag har för att stereon ska funka
http://exclusive-part.com/bmw-iso_1.jpg

Så frågan är, vad skall jag har för adapter så att volym knapparna på ratten skall funka till stereon ?

Tack på förhand

Wirrarn
7 mars 2010 · 15 Inlägg

Tack Swedenrockers!

Det var precis det svaret jag ville ha, hittade båda produkterna på caraudiosecurity.com och la även till en frontsats för stereon och slut priset vart runt femhundringen. På MDS sa dom att det skulle kosta minst 900. Någon som har erfarenhet om den hemsidan är säker ?

Senast redigerat av Wirrarn (7 mars 2010)

vivace High Quality
8 mars 2010 · 75 Inlägg

Jag lånar tråden , så jag slipper starta en ny.

Jag söker nämligen med en adapter till min multiratt i min Bmw 320 E46 -01.
Har en PIONEER DEH-P4100SD.

Vore kanon om någon kunde skriva/länka till de saker jag behöver till mutiratten smile

vivace High Quality
8 mars 2010 · 75 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Se tidigare inlägg angående grundadaptern, dom passar även Pioneemaskiner. Istället för PC99-BLA köper man PC-99PIO.

okej , tack ! Men har suttit och kollat igenom en drös med sidor , bl.a. dom du skrev i ditt första inlägg i tråden och kan inte hitta nånstans vart dom har dessa kablar. sökte även på google och hittade ingenting. eller jo på brc.se men den varan hade utgått ur deras sortiment . Det var därför jag bad om länkar i förra inlägget smile Men tack ska du ha iaf. nu vet jag iaf vilka kablar jag ska ha , nu ska jag bara klura ut var jag kan beställa dom med wink

Wirrarn
8 mars 2010 · 15 Inlägg

vivace skrev:

Swedenrockers skrev:
Se tidigare inlägg angående grundadaptern, dom passar även Pioneemaskiner. Istället för PC99-BLA köper man PC-99PIO.

okej , tack ! Men har suttit och kollat igenom en drös med sidor , bl.a. dom du skrev i ditt första inlägg i tråden och kan inte hitta nånstans vart dom har dessa kablar. sökte även på google och hittade ingenting. eller jo på brc.se men den varan hade utgått ur deras sortiment . Det var därför jag bad om länkar i förra inlägget smile Men tack ska du ha iaf. nu vet jag iaf vilka kablar jag ska ha , nu ska jag bara klura ut var jag kan beställa dom med wink

Kolla om det finns på caraudiosecurity.com

Verkar som om dom har det mesta för grymt bra priser.

Clintan66
18 mars 2010 · 2 011 Inlägg

Swedenrockers...... Du verkar ha bra koll. Jag vill behålla original stereo. Koppla till slutsteg som jag har kvar från min förra bil. (Har inte haft ute stereon ännu) Men har hört att det inte finns lågnivå utgångar på den, men skall gå att skaffa någon sorts sak och koppla på original stereon, så jag kan koppla detta och sedan mitt slutsteg.... Är det rätt eller är jag ute och turnerar?

Vart kan jag skaffa detta som behövs om det finns? Vad heter det som behövs?

Tacksam för svar.

Niklas

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Clintan66
18 mars 2010 · 2 011 Inlägg

Det räcker gott. Ska bara driva suben. Det var vart jag skulle koppla dessa röd/vit.

Tackar för svaret och hoppas jag får igång det.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Clintan66
20 mars 2010 · 2 011 Inlägg

Bara hälsa och tacka swedenrockers och Pierre.
Köpte hög nivå omvandlare på biltema för 129:-. Nu dunkar det bra.
Sköna med denna var ju att man slapp dra kablar kors och tvärs.

Än en gång tack

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang