Volvo 850 Mina extralmätare samt instrumentpanelen buggar! Även Angeleyes fråga.

Dawee
9 mars 2010 · 194 Inlägg

Hej hej alla!

Det är såhär att jag har kopplat in 3st extramätare till bilen för ett tag sedan.
Allt lyste fint dom första månaderna, tills för ett tag sedan...

Ibland när man sätter igång tändningen fungerar allt som det skall, ibland lyser inget och ibland lyser extramätarna OLIKA färger. När jag körde till stan för ett tag sedan bytte dom färg vid minsta ojämnhet i vägen... Men efter en stund slockade allt ner igen..
¨

Någon kunnig som kan förklara detta mystiska fenomen?

Samt den sista frågan; Hur kopplar man in sina angeleyes smidigast?
Vilket ställe är bäst/lättast att "sno" ström ifrån?

Mvh/David Ribeck

Jeppa90
9 mars 2010 · 60 Inlägg

Ett svar på din angeleyes fråga, lättast blir väll att tjuva på positionsljusen? smile Dom lyser ju hela tiden.. Skulle man sen vilja så kan man ju dra en kabel in i kupén o sätta en brytare så man kan slå av angeleyesen.. smile

Dawee
9 mars 2010 · 194 Inlägg

Angeleyesfrågan löst

Jesper90
10 mars 2010 · 55 Inlägg

jord fel, el kabel glapp i det som du kopplade in + samt - te. Så gör om gör rätt, samt isolera kablarna med vasselin (hård vasselin) sen el tejp lr något över. Använda vasselinet för de gör så ingen fukt kommer in och ingen oxid bildas på lång sikt... tongue

Driving with out brian makes it more like a game! -.-
Dawee
10 mars 2010 · 194 Inlägg

Uppdate: Kopplade ur strömen till mätarna(Tar från cigg uttaget) och då lyste minsann instrumentpanelen som vanligt.

Imorgon ska jag mäta spänningen från cig uttaget, kan vara så att den ger ojämn ström kanske?

Kan kanske vara reostatern som dummar sig

Jesper90
10 mars 2010 · 55 Inlägg

Dawee skrev:
Uppdate: Kopplade ur strömen till mätarna(Tar från cigg uttaget) och då lyste minsann instrumentpanelen som vanligt.

Imorgon ska jag mäta spänningen från cig uttaget, kan vara så att den ger ojämn ström kanske?

Kan kanske vara reostatern som dummar sig

Dra ny pluskabel istället från batterit och sätt en switch på så försvinner alla din problem cool
Så hade jag gjord sen hade jag bara skarvat in så jag fick strömm te alla mätare.

Mvh Jesper90

Driving with out brian makes it more like a game! -.-
Dawee
10 mars 2010 · 194 Inlägg

Jesper90 skrev:

Dawee skrev:
Uppdate: Kopplade ur strömen till mätarna(Tar från cigg uttaget) och då lyste minsann instrumentpanelen som vanligt.

Imorgon ska jag mäta spänningen från cig uttaget, kan vara så att den ger ojämn ström kanske?

Kan kanske vara reostatern som dummar sig

Dra ny pluskabel istället från batterit och sätt en switch på så försvinner alla din problem cool
Så hade jag gjord sen hade jag bara skarvat in så jag fick strömm te alla mätare.

Mvh Jesper90

Varför har jag inte tänkt på det? Men hur menar du? Swich(strömbrytare?) Man måste väll se till att mätarna inte får för mycket ström eller, säkring typ?

Skriv en snabbis guide tack=)

Jesper90
11 mars 2010 · 55 Inlägg

Dawee skrev:

Jesper90 skrev:

Dawee skrev:
Uppdate: Kopplade ur strömen till mätarna(Tar från cigg uttaget) och då lyste minsann instrumentpanelen som vanligt.

Imorgon ska jag mäta spänningen från cig uttaget, kan vara så att den ger ojämn ström kanske?

Kan kanske vara reostatern som dummar sig

Dra ny pluskabel istället från batterit och sätt en switch på så försvinner alla din problem cool
Så hade jag gjord sen hade jag bara skarvat in så jag fick strömm te alla mätare.

Mvh Jesper90

Varför har jag inte tänkt på det? Men hur menar du? Swich(strömbrytare?) Man måste väll se till att mätarna inte får för mycket ström eller, säkring typ?

Skriv en snabbis guide tack=)

Du köper en vip strömbrytare så startar du mätarna via vippen, sen säkring finns säkrings hållare att köpa som håller flat säkringar har för mig att biltema ska ha sånt, eller så kör man tattar ver. men den vill ja inte lära dig över detta ställe men du kan ju skicka ett mail men det är sådan koppling du gör på egen risk.

Jag hade kört vippen + säkringarna.
Pris på allt typ från bil tema 100:- om inte mindre vet att vippen kostar 13 lr 18 kr tongue sen har du säkringshållaren och dem kan de inte ta mycket för. tongue


+ kabel från batteriets + pol, sen sätter du flatsäkringshållaren någon stans på kabel, dra in resten av kabeln in i cupén, hitta något ställe att sätta vippen på fixa dit den sen drar du in plus kabeln bakom vippen, sen drar du ur den lediga hannen från vippen en kabel/kablar till mätaren/mätarna.

PS 2 stifftig vipp hjälper dig för då slipper då koppla jord för 2 polig beter sig som en av och på knapp.

Mvh Jesper90

Driving with out brian makes it more like a game! -.-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang