Frågor angående halvförsäkring och glas

Ivan500
10 mars 2010 · 12 Inlägg

Hej jag har endast trafik försäkring och har åkt på en del stenskott på rutan nu.

Stenskotten är ca 3-4 st 2 st är ca 1 cm stora dom andra två betydligt mindre.

Min fråga är nu kan jag teckna en halvförsäkring på ca 3 mån nu och låta dem laga min ruta för ca 200 kr självrisk? Eller måste man ha minst ett år försäkring hos dem?

Om det nu går och de lagar min ruta förlorar jag poäng då?

Undrar även om det alltid ingår trafikförsäkring i en halvförsäkring?

Slaylix tratt
10 mars 2010 · 353 Inlägg

Kan bara svara på den sista frågan, trafikförsäkring är den försäkring du måste ha, och den ingår i hel-och halv såklart. ingen trafikförsäkring = no drive

Ivan500
11 mars 2010 · 12 Inlägg

Tack, någon annan som vet ? Kan de se hur gammla stenskotten är?

Hamilton
11 mars 2010 · 8 873 Inlägg

Att teckna halvförsäkring bara för att laga några stenskott är bortkastade pengar.
Glasfirma tar inte många kr för att laga några stenskott
Stenskott ska lagas fortast möjligt för att få bästa resultat. Ja en glasmästare kan se om skadorna är nya eller gamla

Fotograf på tierpidag.se
volvoentusiasten
11 mars 2010 · 4 005 Inlägg

Ivan500 skrev:
Hej jag har endast trafik försäkring och har åkt på en del stenskott på rutan nu.

Stenskotten är ca 3-4 st 2 st är ca 1 cm stora dom andra två betydligt mindre.

Min fråga är nu kan jag teckna en halvförsäkring på ca 3 mån nu och låta dem laga min ruta för ca 200 kr självrisk? Eller måste man ha minst ett år försäkring hos dem?

Om det nu går och de lagar min ruta förlorar jag poäng då?

Undrar även om det alltid ingår trafikförsäkring i en halvförsäkring?

Det kallas försäkringsbedrägeri och är inget du bör hålla på med. Sen brukar man ha 1500kr självrisk eller 30% av rutan.

Gör som Hamilton säger och åk till en glasmästare istället. Behöver inte nödvändigtvis kosta multum.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang