Är Peugeot 405 mi16 fyrhjulsdriven?

the_lion
13 mars 2010 ·

A som sagt är dessa bilar 4WD?

och vad ska man kontrollera på dem? fel osv...har precis köpt en smile

Hedning Fd Bannad
13 mars 2010 · 657 Inlägg

the_lion skrev:
A som sagt är dessa bilar 4WD?

och vad ska man kontrollera på dem? fel osv...har precis köpt en smile

om du redan köpt en står det ju i instruktionsboken? annars så äre ju bara att lägga sig under och ta en kik.

Märkesbög
the_lion
13 mars 2010 ·

boken kom bort, har beställt en ny...hur ska det se ut under?

bonas
13 mars 2010 · 3 Inlägg

Det enklaste sättet är att bara se om det går en drivaxel framifrån bak. eftersom alla Peugeot är framhjulsdrivna. (Om dom det nu inte är en 4x4 modell) Går det då en drivaxel till bakhjulen är bilen fyrhjulsdriven.

Sammanfattaning. Kolla under bilen bakifrån. Ser du en "Diff" klump på bakaxeln är bilen fyrhjulsdriven.

the_lion
13 mars 2010 ·

aha ok...tycker ni att priset på som låg på 10000 var värt?

Koop
13 mars 2010 · 1 867 Inlägg

Det fanns en variant av 405 som var fyrhjulsdriven, men dom är väldigt sällsynta.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
the_lion
13 mars 2010 ·

ok tack för svaret!

Ejan
13 mars 2010 · 648 Inlägg

är väl bara att varva upp den och dumpa koppling..spinner det så är det inte 4wd   enkelt va lol

Slash Saabifierad
13 mars 2010 · 2 026 Inlägg

bonas skrev:
Det enklaste sättet är att bara se om det går en drivaxel framifrån bak. eftersom alla Peugeot är framhjulsdrivna. (Om dom det nu inte är en 4x4 modell) Går det då en drivaxel till bakhjulen är bilen fyrhjulsdriven.

Sammanfattaning. Kolla under bilen bakifrån. Ser du en "Diff" klump på bakaxeln är bilen fyrhjulsdriven.

Peugeot 505 är bakhjulsdriven wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
the_lion
13 mars 2010 ·

tack för svaret....men där hade jag redan kollat

Mammaspojkeee
13 mars 2010 · 92 Inlägg

Om du vill vara säker, så kolla bara efter drivaxlar till bakhjulen. Det är enkelt och du ser det direkt.

KiWmasTer
13 mars 2010 · 149 Inlägg

10 k för en peugot, det kan de va värt beroende på skick o miltal, sen ska man kolla extra på vissa saker så som takluckan för dom har väldigt lätt att läcka,

Volvo V70 "Bsr" (2000)
the_lion
13 mars 2010 ·

tack så mycket för alla svar...men påväg till coop forum såg en kille min bil och frågade ifall jag vill sälja den och frågade hur mycket jag kan sälja den för....16000kr fick jag för den! smile

2-8Injection
13 mars 2010 · 120 Inlägg

Roligt att de finns folk som kan köpa bilar utan att ens veta vilket hjulpar den driver på! Själv forskar man som en dåre i flera månader om den tänkta bilmodellen - haha:D

Folk är olika, inget fel i det. Bara lite roligt:P

te_wik Forummoderator
13 mars 2010 · 12 813 Inlägg

the_lion skrev:
tack så mycket för alla svar...men påväg till coop forum såg en kille min bil och frågade ifall jag vill sälja den och frågade hur mycket jag kan sälja den för....16000kr fick jag för den! smile

Sålde du den?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
the_lion
13 mars 2010 ·

japp jag sålde den

Stephan735i
13 mars 2010 · 139 Inlägg

Vanliga 405 MI16 är framhjulsdrivna medan den ovanliga 405 MI16x4 är 4-hjulsdriven. Bör inte vara några problem att veta vilket. Bör stå i regbeviset/på transportstyrelsens sida. Endast "värstingen" 405 T16 är alltid 4-hjulsdriven.

Stephan

the_lion
13 mars 2010 ·

bra att veta för framtiden, tack så mycket!

Busgrabb Rejsa ?
13 mars 2010 · 2 959 Inlägg

2-8Injection skrev:
Roligt att de finns folk som kan köpa bilar utan att ens veta vilket hjulpar den driver på! Själv forskar man som en dåre i flera månader om den tänkta bilmodellen - haha:D

Folk är olika, inget fel i det. Bara lite roligt:P

Hahaha...säger detsamma big_smile

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang