Undrar vad kompet ska ligga på i en B230fk. Ska köpa en motor i helgen och kompet i den ligger på 11bar på varje, är det okej? Sen undrar jag även om motor (från 1995) vars kontaktstycken passar bolt on i mina kontakter på bilen (från 1996) ?
Undrar vad kompet ska ligga på i en B230fk. Ska köpa en motor i helgen och kompet i den ligger på 11bar på varje, är det okej? Sen undrar jag även om motor (från 1995) vars kontaktstycken passar bolt on i mina kontakter på bilen (från 1996) ?
Hade gött.
Ja om alla ligger på 11 bar är det jättebra, min är två på 10 0ch en på 11 och en på 9. Men det ska vara okej ändå!
Ja 95:ans motor och 96:ans ska vara exakt lika dana tror jag, eller 96:an har antagligen guldbox, de skiljer kanske något mer...
Undrar vad kompet ska ligga på i en B230fk. Ska köpa en motor i helgen och kompet i den ligger på 11bar på varje, är det okej? Sen undrar jag även om motor (från 1995) vars kontaktstycken passar bolt on i mina kontakter på bilen (från 1996) ?
Hade gött.
Ja om alla ligger på 11 bar är det jättebra, min är två på 10 0ch en på 11 och en på 9. Men det ska vara okej ändå!
Ja 95:ans motor och 96:ans ska vara exakt lika dana tror jag, eller 96:an har antagligen guldbox, de skiljer kanske något mer...
Min B230FK -97 låg på 8bar förut efter 44000mil. Renoverade motorn då med nya kolvringar, lager osv. Nu ligger det på 13kg och kändes faktiskt som motorn fick tillbaks några hästkrafter efter renoveringen.
Min B230FK -97 låg på 8bar förut efter 44000mil. Renoverade motorn då med nya kolvringar, lager osv. Nu ligger det på 13kg och kändes faktiskt som motorn fick tillbaks några hästkrafter efter renoveringen.
jo men de är ju klart att den får de... Allt bli ju mycket tätare och de händer ju lite mer med 1 kg mer/kanna
Fina värden!, ligger de jämnt och fin så är motorn också jämnt sliten vilket är ett plus..
Du behöver heller inte va oroligt att det inte skulle passa, alla b230ft/fk me lh 2,4 passar i vilken 940 turbo som helst. Från den första tyrbon till den sista -98.. Enda skillnaden är att efter -93 kom den oljekylda kolvar annars är motorerna likadana..
Om det sitter guldbox eller ej har INGET med motorn att göra, det tillhör ju styrsystemet och det är en annan visa..
Guldboxen, har löst chip som du kan ta ur. Men de hindrar dig inte till att chipa bilen för de?! Finns folk som löder om. Men de underlättar med Guldboxen..
Jag har antagligen ojämt komp för motorn har gått med högt ladd en längre tid... Men tror ni att det bara är kolvarna/ringarna som är slitna eller kan det vara ventilsätena som inte vill hålla riktigt tätt?
På vilket sätt skulle högt laddtryck orsaka att det blir ojämt komp i motorn ? Testa häll i lite olja i de dåliga cylindrarna och gör ett nytt test, ökar kompressionerna med lite olja i cylindern så är kolvringarna slitna.
BrajjAxx skrev:
Jag har antagligen ojämt komp för motorn har gått med högt ladd en längre tid... Men tror ni att det bara är kolvarna/ringarna som är slitna eller kan det vara ventilsätena som inte vill hålla riktigt tätt?
På vilket sätt skulle högt laddtryck orsaka att det blir ojämt komp i motorn ? Testa häll i lite olja i de dåliga cylindrarna och gör ett nytt test, ökar kompressionerna med lite olja i cylindern så är kolvringarna slitna.
BrajjAxx skrev:
Jag har antagligen ojämt komp för motorn har gått med högt ladd en längre tid... Men tror ni att det bara är kolvarna/ringarna som är slitna eller kan det vara ventilsätena som inte vill hålla riktigt tätt?
Aha okej tack:) Hur kan det annars ha blivit dåligt komp i min som bara gått 17 000 mil?
På vilket sätt skulle högt laddtryck orsaka att det blir ojämt komp i motorn ? Testa häll i lite olja i de dåliga cylindrarna och gör ett nytt test, ökar kompressionerna med lite olja i cylindern så är kolvringarna slitna.
BrajjAxx skrev:
Jag har antagligen ojämt komp för motorn har gått med högt ladd en längre tid... Men tror ni att det bara är kolvarna/ringarna som är slitna eller kan det vara ventilsätena som inte vill hålla riktigt tätt?
Aha okej tack:) Hur kan det annars ha blivit dåligt komp i min som bara gått 17 000 mil?
fått för lite soppa och spikat kanske
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.