Tror du verkligen att en däckfirma öppet berättar för dig vilka marginaler dom jobbar med? Inköpspriser är hemligt värre, och bestäms ju av just den firmans relation till leverantören, så det varierar.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Som tidigare nämnts förstår jag inte vitsen med att veta inköpspriset då det påverkas av däckfirmans relation med leverantören. Vikten borde väl istället ligga på vart du får bästa pris?
Intressant om detta är inköps priser som ligger bra över vad däckonline tar till kund.
Jobbar själv på en stort bilvaruhus i Stockholm, som köper in däck. Tycker inte detta är så intressant utan mera sjukt.
Allt beror på att dom flesta återförsäljare köper av Goodyear Sverige, det gör inte Dackonline. Dom köper sina däck direkt av typ USA Goodyear gummiverkstad.
Om jag har förstått det rätt när Goodyear Sverige pratade med mig.
Däckgrossist:Gummi verkstad (typ tyskland) > Goodyear Sverige > Däckgrossist. Dackonline: Gummi verkstad USA > Dackonline
Slutsatsen blir att dom har ett led mindre med leverantörer. (rätta mig gärna om någon vet att jag har fel)
Hörde nu av en polare att Dackonline inte har så stora marginaler på att sälja gummi utan deras vinster ligger i att kränga på fälgar osv.