Oljetrycksgivare, Mätaren går i botten.

Naddut
23 mars 2010 · 127 Inlägg

Tjenare.

Har satt i Oljetemp och Oljetrycksgivare i min volvo 940 turbo..
Men Oljetrycksmätaren går i botten så fort tädningen går på.
Testade att bara ta plus och minus till mätaren och redan då går den i botten..
Har testat allt möjligt men fan det funkar inte.. vet att polaren hade samma problem och de bara löste sig av sej själv.. Testade även att ge extra jord till givaren men hjälper inte..

Nägon som vet vad mer man kan testa. har kopplat in allt EXAKT enligt brukhandvisningen. Kollat om det flera gånger men det fungerar ej..

Mvh. Naddut

Koop
23 mars 2010 · 1 867 Inlägg

Min mätare står i bott när den inte har nån kontakt med givaren, mät upp alla kablar som har med givaren att göra.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
te_wik Forummoderator
23 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Är det en sandwich platta med givare du har monterat eller?

Tex dom från biltema som är lackerade måste man ibland (oftast) skrapa bort färg ifrån och ge den bättre jord på så sätt. Men har du testat ge extra jord så verkar ju inte felet ligga där.

Vad har du för mätare? Det fungerar inget vidare med säg en givare från Biltema och en mätare från VDO.





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Naddut
23 mars 2010 · 127 Inlägg

Har testat extra jord från givaren, är en från Autogate givaren alltså. Även om kaben från givaren inte är inkopplad står den ibotten.. den ska ju ha plus, minus och signal..
Givaren sitter rírekt in i blocket med ett kors från Autogate.
Mätaren och också autogate..

allt bara Knasar känns det som:P

TireSlayer Tvivlare
23 mars 2010 · 2 266 Inlägg

Så gjorde min också när kabeln till givaren var bortplockad. Prova att byta givare, annars är nog mätaren kass.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Naddut
23 mars 2010 · 127 Inlägg

okey, har testat med två olika mätare.. Får testa byta givare smile

b23ltt
23 mars 2010 · 13 Inlägg

MantaRobin skrev:
Så gjorde min också när kabeln till givaren var bortplockad. Prova att byta givare, annars är nog mätaren kass.

jag fick samma fenomen jag med ville prova lite hur färgen såg ut i mätaren blev lite paff när oljetrycksnålen ställde sig på fullt men kopplade sen ihop den med givaren då vart det bra.

Naddut
25 mars 2010 · 127 Inlägg

Går det använda orginal tryckgivaren ( stora "klockan" som är till tryckmätaren) till tex Autogauge mätare?.

Sharky
25 mars 2010 · 10 287 Inlägg

Nej.
I orginal sitter bara en oljetryckskontakt - inte en oljetrycksgivare. Dessutom är givare av olika fabrikat olika vad gäller hur många ohm per bar dom har.

Det problem som du beskriver är endera pga felaktig inkoppling eller trasig komponent (instrument eller givare).

/Göran

Naddut skrev:
Går det använda orginal tryckgivaren ( stora "klockan" som är till tryckmätaren) till tex Autogauge mätare?.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang