3378
Sök

Blinkersfel (Nissan 200sx s13 -89)

63 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Mötte en bil i lördags som frontade ett rådjur precis innan vi möttes så jag fick rådjuret på vänster del av fronten. Blev inga stora skador, lite märken på fronten, trasigt dimljus och småskavanker men därimot så har vänsterblinkersen börjat att krångla.

Det blinkar väldigt svagt när jag blinkar vänster men det blinkar inget i kupén och när jag trycker ner varningsblinkers knappen funkar inget, kommer inget tickande heller. tickar snabbt när jag blinkar vänster. Men därimot funkar allt fint när jag blinkar höger. Undrar vad det kan vara för fel, var in till en verkstad idag som kollade lite men dom såg inget fel.

Hoppas ni förstår vad jag menar..
Nån som har nån idé om vad det kan vara?
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Medvänligahälsningar // Markus

Som en kille här på forumet sa:
tror 200sx bilarna börjar dominera garaget..
;)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
23 mars 2010
det att det blinkar svagt kan vara att jordsladden vid lampan lossnat, kolla det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

255 Inlägg
23 mars 2010
Låter skumt, Det kan inte vara nått blinkersrelä eller nått sånt?

//Marcus

63 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Ska kolla det där med jorden. Jo, håller på fixar ett nytt relä men dröjer lite så tänkte att jag skulle höra här lite med andras erfarenheter o brukar ju alltid finnas folk som är bättre på i det här fallet bilel där jag inte är så hemma om man säger så.

// Makke

;)

1 224 Inlägg
23 mars 2010
Kanske låter lite dumt men har du bytt ut själva lampan? Har varit med om det och då funkade lampan men på lyste svagt, precis som du säger

i-vtec Do you?

63 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Ska ut nu o kolla allt så får vi se smile Tack så länge!

Mvh Makke

;)

63 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Fixade blinkersen ikväll, det var sidoblinkersen som var boven. Tydligen av smällen så hade kablarna på insidan av skärmen dragit ihop sig så att det la o drog kortis där. Så nu äre fixat, tack för all hjälp även fast det inte blev så krånligt till slut! smile

Mvh Makke

;)

Sök