4463
Sök

Hur tjock kabel till extra bateri i bak?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 mars 2010
patrik79 skrev:
Om man bara kopplar en kabel mellan batterierna så kommer extrabatteriet att hjälpa till när startmotorn ska dras runt och då borde väl säkringarna gå mellan batterierna samt att en för liten kabel borde bli varm och börja brinna. Rätta mej gärna om jag har fel då jag håller på med ett liknande projekt.

Den strömrusningen pallar det med då säkringar kortvarigt klarar mångt över vad de är specade till en kort stund.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

VW Ägare
1 011 Inlägg
25 mars 2010
Sen väljer ström den kortaste vägen så att så länge ditt batteri fram inte är tomt så kommer majoriteten av strömen komma från det främre batteriet när startmotorn går.

Henrik Eberlund

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 mars 2010
Eberlund skrev:
Sen väljer ström den kortaste vägen så att så länge ditt batteri fram inte är tomt så kommer majoriteten av strömen komma från det främre batteriet när startmotorn går.

Precis.
Glömde nämna det.
Tack smile

Eller ja.....strömmen tar den LÄTTASTE vägen för att vara riktigt noga. wink
Senast redigerat av Lonefox (25 mars 2010)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

VW Ägare
1 011 Inlägg
25 mars 2010
Lonefox skrev:
Eberlund skrev:

Precis.
Glömde nämna det.
Tack smile

Eller ja.....strömmen tar den LÄTTASTE vägen för att vara riktigt noga. wink

Faktist så är det som du säger. Felskrivning av mig.

Blir det en kortare väg men det finns ett motstånd (resistor) imellan så kommer strömen inte välja den utan går en omväg för att lättare komma fram.

My bad. smile

Henrik Eberlund

Sök