7211
Sök

Pallar recivern 4 ohms belastning i bakre högtalare?

406 Inlägg
26 mars 2010
Trådstartare
Tjing, har en denon avr-1700, på baksidan står det minimum 6 ohm........men jag e sugen på att experimentera med, i detta fall 5 tums coaxialhögt.(4ohm)som bakre högt. i hemmabion, mest för att jag har dom redan o vill bygga egen liten trekantslåda(vägg/tak)........o min tanke är ju att dessa högt. inte är effektkrävande(belastning) för recivern vid filmtittande.......för musik kör jag endast stereo mode.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

1 468 Inlägg
27 mars 2010
xc90 skrev:
Tjing, har en denon avr-1700, på baksidan står det minimum 6 ohm........men jag e sugen på att experimentera med, i detta fall 5 tums coaxialhögt.(4ohm)som bakre högt. i hemmabion, mest för att jag har dom redan o vill bygga egen liten trekantslåda(vägg/tak)........o min tanke är ju att dessa högt. inte är effektkrävande(belastning) för recivern vid filmtittande.......för musik kör jag endast stereo mode.

ta 2st o koppla 8 ohm?
Tror nog inte att d e nån fara o koppla 4 ohm heller. den enda som kan hända e att en säkring pajjar. såvida du inte använder typ folie eller dyl som säkring.

406 Inlägg
27 mars 2010
Trådstartare
Leo86 skrev:
xc90 skrev:

ta 2st o koppla 8 ohm?
Tror nog inte att d e nån fara o koppla 4 ohm heller. den enda som kan hända e att en säkring pajjar. såvida du inte använder typ folie eller dyl som säkring.

Visst, 2 st serie 8 ohm, det har jag koll på, men nu har jag bara dessa 2 till varsin kanal.....men det verkar lugnt efter vad jag googlat mig fram till..............men någon kanske har testat o kan dela med sig av erfarenheterna......

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

Sök