7668
Sök

Original radio i Opel Vectra -95

Fotograf
228 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Hej! Jag undrar bara en sak, hur får man av denna stereon från bilen? Antar att det behövs ngt special verktyg, men vad för ngt? smile Finner dock inget liggandes i bilen så..

Bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC_1640.jpg

1 291 Inlägg
29 mars 2010
Skruva lös dom 4 insex skruvarna i fronten, sen skaffar/lånar du byglar för att dra ut sterion, borde lokala ljudaffären ha hemma. Ser ut som ett U och det behövs 2 st.

alternativet är 2 flatmejslar och lite våld men gissar att du ärmer rädd om bilen än så?

Fotograf
228 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
MattiasH skrev:
Skruva lös dom 4 insex skruvarna i fronten, sen skaffar/lånar du byglar för att dra ut sterion, borde lokala ljudaffären ha hemma. Ser ut som ett U och det behövs 2 st.

alternativet är 2 flatmejslar och lite våld men gissar att du ärmer rädd om bilen än så?

Där är inga insex ? neutral

Okej! smile mjo, är ju rädd om bilen min. :p

1 291 Inlägg
1 april 2010
Agg1 skrev:
MattiasH skrev:

Har för mig det ska vara insex, typ 2,5 eller 3mm skalle så det är ganska små verktyg som behövs.

Fotograf
228 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
aha okej smile ska kolla läget. smile'

Tack för svar!

Fotograf
228 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
MattiasH skrev:
Agg1 skrev:
MattiasH skrev:

Har för mig det ska vara insex, typ 2,5 eller 3mm skalle så det är ganska små verktyg som behövs.

Nu har jag lyckats få av den. smile Men ser helt konstigt ut bakom radion.. Kontakterna sitter fast liksom, så drar man ut radion så dras kablarna också ut automatiskt. För dom sitter liksom fast i ramen. Men det löser sig nog. smile Har inte köpt nu stereo ännu så.

1 291 Inlägg
4 april 2010
Agg1 skrev:
MattiasH skrev:
Agg1 skrev:

Nu har jag lyckats få av den. smile Men ser helt konstigt ut bakom radion.. Kontakterna sitter fast liksom, så drar man ut radion så dras kablarna också ut automatiskt. För dom sitter liksom fast i ramen. Men det löser sig nog. smile Har inte köpt nu stereo ännu så.

Det är bara ta lös ramen också, iso-kontakten kan du ta lös från ramen då, likaså antennkabeln.
Du åker nog på att köpa en adapter för antennkabeln om du ska använda eftermarknads stereo.

Sök