3460
Sök

Elhiss problem mercedes w 124

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
hallå, tror att min elhiss motor är bränd, någon som är kunnig och vet hur man ska göra när man ska plocka av motorn? ska man ha rutan längst upp och skruva av motorn eller ska den vara längst nere ? och om man skruvar av motorn trillar rutan ner eller ?

går att hissa ner men går riktigt trögt upp och sen helt plötsligt kan de nfastna och sluta fungera, så får man vänta en stund sen kan man hissa lite till...

Motborgare
1 099 Inlägg
2 april 2010
LTM skrev:
hallå, tror att min elhiss motor är bränd, någon som är kunnig och vet hur man ska göra när man ska plocka av motorn? ska man ha rutan längst upp och skruva av motorn eller ska den vara längst nere ? och om man skruvar av motorn trillar rutan ner eller ?

går att hissa ner men går riktigt trögt upp och sen helt plötsligt kan de nfastna och sluta fungera, så får man vänta en stund sen kan man hissa lite till...

Du måste lossa rutan från saxen. Det görs med rutan nästan i botten. En ändbult och sen måste den glidande klossen ur skenan. Det är ett lite helvete, speciellt första gången. Sen plockar du ur hela mekanismen och då ser du hur motorn är skruvad på hissmekanismen. Du kan inte skruva av motorn med hissmekanismen i dörren.

Kolla kuggarna att dom är hela. Jag har svetsat i rätt många nya kuggar i defekta kransar. Fast i ditt fall verkar det som huvudproblemet är injusteringen av rutan.

-- K

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg

Sök