Har ett litet problem med Bi-xenon när jag ska konvertera.
Reläsatsen bygger på att jag ska jorda en stor kablel till allt och lika så ta all ström direkt på batteriet. Sen bara sno signalen ifrån en originalkontakt.
Har dock väldigt svårt att dra strömkabel och jorda vettigt som det kommer sitta...
Hur funkar det om gör om befintliga kontakterna så man tar ström från båda orignalkablarna istället för att gå till batteriet? Samtidigt jordar man i båda originalkablarna?
De har ju tidigare matat varsin 55W H4 och nu får de tillsammans mata relät som drar 35+35 W Xenon.
Tillsammans motsvarar båda originalkablarna kabelarean som den tilltänka ensamma matningen till relät.
Tycker att allt ska vara lugnt då?
Förstår inte riktigt varför man gör reläkablarna såhär. Mycket smidigare om de gjort kontakter till befintlig kabel som alla andra xenonkonverteringar. Och inte behöva gå på batteriet och jorda med gemensam kabel.
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Nej, det går inte att ta strömmen från den vanliga kontakten, då ballasterna ska ha ström hel tiden och det har du inte i dem, (om du inte envisas med att bara köra på halvljuset), då skulle det kunna fungera.
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.