5889
Sök

Hjälp med tips på at bygga en Dubbel bandpass baslåda!

6 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Någon som vet vart man kan få tag i en ritning på en Dubbel bandpass låda? Har 2 st GAS Alpha basar å ett rockford T3002 steg som ska driva. Var till BRL å kollade lite, de hade tagit en JBL GTO-1204BPD  låda å provat med GAS basarna i stället för jbl basarna å det spelade rätt gött:) Så nu undrar jag hur jag får tag på en ritning på en liknande låda. Har provat probox men finns ingen av den lådtypen jag vill ha:(

2 665 Inlägg
1 april 2010
Varför vill du ha just den lådtypen!
Det är ju en av de svåraste att bygga och att få att låta bra.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

21 761 Inlägg
1 april 2010
Norden3 skrev:
Dubbel bandpass låda

Menar du 6:e ordningens, dvs med rör ut ur varje kammare?

6 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Vet ej. De yttre kammarna lr vad man ska säga ska vara portad men inte den mittersta där basarna sitter. Lr är det någon som vet en annan typ av låda som de spelar bra i? Någon som är van de basarna? Är ju inge värsting basar precis men spelar bra för en billig peng:).

21 761 Inlägg
1 april 2010
Aha, det är alltså 4:e ordningens bandpass (dvs den vanligaste). Man kan designa lådan på olika sätt, antingen sätta de portade kammarna ytterst eller i mitten.

Jag har inte testat GAS ALPHA, men de ska tydligen fungera mycket bra i just 4:e ordningens bandpasslåda. Hör med tex evilaudio här på forumet, han har erfarenhet av basarna. smile

Menar du alltså ALPHA 1225X?
Senast redigerat av Drönirettab (1 april 2010)

6 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
okej:) Jepp de menar jag så heter basarna:)

6 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Tackar så mycket:)

Sök