6480
Sök

Förbannat på smitare och annan skit..!

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Tankade inna jag fort till jobbet nu och soppan kostar över 13kr. Bara där så blir man ju lite grinig. Mne då jag står i kassan står en polis med kassören och pratar. Nyligen va de en som hade tankat och bara dragit. Detta händer ju lixom hela tiden, och vi som betalar får ju som betala dom som inte betalars räkning med. Dom har ju fan övervaknings kamror.

Varför gör dom inget?
Kan polisen inget göra om bilarna inte har rätt regplåt eller?
Kan dom inte gemföra typ kameras bilderp å föraren och kolla om de överstämmer med något register?

Kommer fan sluta med att man alltid kommer få betala med kort ellerl iknande.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

1 265 Inlägg
1 april 2010
dom som tankar men inte betalar är sådana som inte har nått. dom har även stora skulder

2 982 Inlägg
1 april 2010
joakim89 skrev:
dom som tankar men inte betalar är sådana som inte har nått. dom har även stora skulder

Japp! det stämmer!

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Visst finns dom. Men nå finns de folk som byter regplåt osv för dom tycker att soppan är för dyrt. För de lät när polisen och kasörskan att dom skulle höra av sig till den med regnummret och hoppas de va han, och att kolal om han bara glömde betala. Även om regblåten är skymmde elelr bytt måst dom ju kunna göra NÅGONTING iaf.??

Blir less på folk som inte kan skilja på mitt och ditt. samt folk som inte betalar för sig..

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

5 198 Inlägg
2 april 2010
Dom kan ju inte göra nåt om regplåten inte syns, ,de kan ju inte ta alla bilar med aktuellt märke, fortfarande i sverige så har vi inte ägare ansvar när sådant händer,utan det ligger på förarens ansvar,visst kan de säkert skicka räkning till ägaren.. men om det är en halvskum person så betalar han varken bensinen eller räkningen som kommer.
Sen finns ju den kategorin som glömmer betala.. frun går in och handlar, gubben tankar och hon tänker inte alls på bensinen. Tro mej. .det har jag varit med om.

Musiker
472 Inlägg
2 april 2010
Höhö, ja hur många gånger har man inte ropat efter henne- "kom nu ihåg att betala för SOPPAN också!". lol

Enligt polisen är de flesta "smitningar" någon som glömt...
Senast redigerat av Ras_J (2 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

5 198 Inlägg
2 april 2010
Ras_J skrev:
Höhö, ja hur många gånger har man inte ropat efter henne- "kom nu ihåg att betala för SOPPAN också!". lol

Enligt polisen är de flesta "smitningar" någon som glömt...

Fler än man tror,, men dom heter ju ff smitning,, farsan kom på efter 30 mil att dom inte betalt... då stanna dom och låna telefon på ett ställe och ringde till macken och förklarade. men många som *glömmer *chansar nog.
Inom en snar framtid kommer det att bli förskottsbetalning eller enbart kort betalning på de flesta mackar i framtiden.

8 928 Inlägg
2 april 2010
Passar bättre i Bloggen

Fotograf på Tierp iDag

Sök