Motorvägskörning - Identifiera Polis - Taktik

_Wallis_
2 april 2010 · 4 506 Inlägg

Jag har om man nu kan säga så, Rätt så god erfarenhet av Civil poliser.
Antennerna som e idag är oftast så små att dem ej lyser med sin närvaro, Har blivit stannad av bilar utan tonade rutor, X-ljus et.c som nämns ovan. Även av VW Caravan eller vad de kallas, Finns minst en Vit & en Svart i GBG/Mölndal.
Jag var nere i Vellinge och vände i veckan, Då höll vi mellan 150-180 hela vägen ner & hem (2 bilar), En 9-5 dök upp fort som satan bakom, vi gick in i högerfilen och saktade ner, Den hade varken tonade rutor eller synbara antenner. När han hade kommit förbi oss såg vi att han ej hade bälte på sig (Bältes lampan lös) så vi utgick ju ifrån att det bara var en Stressad billist likt oss själva, Vi hakar på och rätt som det är så drar han på blåljuset smile Dock ej för att stanna oss utan för att en bil i vänsterfilen ska flytta sig, Sedan gasade han iväg igen.


Edit:
Ang Civil Mc så tror jag bara det är BMW's jag blivit stannad av/sett folk bli stannade av.
Och Span som nämns ovan kan köra vad som helst som dem finner passande, Det är dock inget ni behöver vara oroliga för såvida de inte är ute efter er.. tongue haha, Dom har ett uppdrag och vill ej bli avslöjade.   
//W

Senast redigerat av _Wallis_ (2 april 2010)

Kan du andas kan du dö.
volvoentusiasten
2 april 2010 · 4 005 Inlägg

Nya bilar (nya v70/v50/9-5kombi/sedan) där man inte ser antenner eller likn kan man identifera de flesta genom hur de kör. för sakta eller ligger snett bakom några sekunder (för att läsa regplåt)

gamla genom antenner och extraantenn stor eller liten.

ang reklamskylt så brukar det stå AGA TROLLHÄTTAN på de flesta nummerplåtshållare. Det där med att de flesta v70s inte har rails har jag också märkt. Sen är det väl lättaste att släppa på gasen och titta in i bilen smile

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
2 april 2010 · 581 Inlägg

VW golf III, Toyota Prius, Mitsubishi pajero är dem udda civilare jag har hört om/sett i Malmö...

Men mestadels är det V70 som gäller.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
turbos4
2 april 2010 · 369 Inlägg

vet inte om det är så men har för mig att poliser måste vara 2 st när de jobbar, för att den ena måste vara kvar vid bilen, så jag brukar kolla efter hur många det är i bilen.

Avant för varje slant.
_Wallis_
2 april 2010 · 4 506 Inlägg

turbos4 skrev:
vet inte om det är så men har för mig att poliser måste vara 2 st när de jobbar, för att den ena måste vara kvar vid bilen, så jag brukar kolla efter hur många det är i bilen.

Det stämmer ej, Dom kan åka ensamma, Har frågat Polisen detta.
//W

Kan du andas kan du dö.
turbos4
2 april 2010 · 369 Inlägg

_Wallis_ skrev:

turbos4 skrev:
vet inte om det är så men har för mig att poliser måste vara 2 st när de jobbar, för att den ena måste vara kvar vid bilen, så jag brukar kolla efter hur många det är i bilen.

Det stämmer ej, Dom kan åka ensamma, Har frågat Polisen detta.
//W

Jaha ok, aja då vet jag vad som gäller då.

Avant för varje slant.
J0ck3e
2 april 2010 · 247 Inlägg

Malmöpolisen kör Till och med Mercedes En C-klass har jag för mig. Några andra är T.ex Kia, Mazda 6

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
2 april 2010 · 1 778 Inlägg

Fick en gammal 945a utan toning, blåljus i framrutan eller grillen eller några antenner i röven i vintras, som dessutom åkte o små sladdade lite i korsningarna efter mig. Sedan när jag kom ut på stora vägen låg han bara ett par meter bakom, till slut blev jag trött på honom och ökade lite. Då började det blinka blått.
Dom hade blåljusen på solskyddet som dom smidigt fällde ner när det var dags.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Ballerina
2 april 2010 · 66 Inlägg

sthlm_145 skrev:
Bilarna som civilarna kör är oftast rena och fina. Jag tror det va år sedan jag såg en smutsig. Dom tvättar vell bilarna ganska ofta?

Japp! Det är ockå ett av mina kännetecken. En ovårdad V70 vågar jag faktiskt dra förbi ganska fort smile


Jag ser att många av er säger att "det kan vara vilken bil som helst". Jo, visserligen är det så... Min kompis blev tagen häromdagen av en riktigt skitbil, typ en 740! Och han frågade faktiskt polisen: Vad skulle du göra om jag tröck gasen i botten med min BMW mot din skitbil?! Är osäker på svaret från polisen eftersom jag började skratta så mycket när han berättade historien men det visar ju att dom kan köra riktigt skit!

Jag har också hört något om att dom måste ligga ett visst antal hundra meter bakom för att få upp en hastighet att ha som underlag. Hur fungerar mätningen? Är det via ett genomsnitt av den egna bilen eller är det någon form av laser som mäter den framförvarande bilen?!

Kan dom mäta bilar som kommer bakifrån?

Ballerina
2 april 2010 · 66 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Dom hade blåljusen på solskyddet som dom smidigt fällde ner när det var dags.

Så det finns den varianten också?! sad

Men om det är i ett sådant läge som du beskriver, att han bara låg ett par meter bakom. Tror du inte att du kommer undan med att säga att du kände tryck bakifrån och ville hålla "vägens tempo", vilket också är en rekommendation.

Så många som jag passerat dagligen under dessa år så bör någon ha varit civilare. Jag har haft blåljus i backspegeln när jag legat i 160 men då har det varit utryckningar som man duckat.

Kan man inte säga att "är det en civilare så hänger dom efter?"

VLN denkz
2 april 2010 · 323 Inlägg

Har sett en Mitsubishi Spacestar som civilare. Efter det blev man väldigt mkt mer passiv.

En rolig sak jag märkt efter att jag köpte min gråa v40 med tonade rutor är att många stannar till bredvid mig och tittar in i bilen innan dem kör om smile. Antar att det är märket Volvo , den gråa lacken och tonade rutor som skrämmer folk. Har dock aldrig sett en v40 som civilare!

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
crille_86 Fartdåre =)
2 april 2010 · 147 Inlägg

Mötte för ett par år sen en vit Volvo V70 av den första modellen utanför Ödåkra. Den hade bara tonade rutor bak, och ett stroboskop-liknande blåljus monterat typ vid A-stolpen i höjd med mitten av framrutan.

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!
BMW 325i Touring "Bettan 2" (2006)
cruel88 CREW FTR
2 april 2010 · 435 Inlägg

har även sätt audi a4 1.8T , bmw x5, audi q7, bmw 530! ingen hade extra antnner men all annan utr hade dom.

FUCKTARD RACING CREW
o_lindh
2 april 2010 · 347 Inlägg

Ni har kanske sett detta klippet. Tv-serien Prestanda testar trafikpolisens civila v70 t5.

http://www.youtube.com/watch?v=2GW9h-0J … p;index=23

groze
2 april 2010 · 564 Inlägg

Dom kan köra precis vad som helst. Har sett poliser i en gammal Colt, Passat, men sjukaste av allt jag sett är att jag själv har blivit stoppat av en AUDI RS4 !!! ...den var snabb... big_smile

T16_AeRo
2 april 2010 · 712 Inlägg

Jag får en känsla att folk tar min 9-5:a för en civilbil. Men kanske bara är inbildning.
Ofta kommer dom i en jävla fart bakom för att sedan inte "våga" köra om, fast det är fritt framåt. Dom kanske ser min ipod-styrning (en liten skärm) och blir misstänksamma lr nåt hmm

Blackdeath Chef
2 april 2010 · 167 Inlägg

Dom civila v70is jag sett har inte heller någon motor betäckning på bakluckan, alltså det står inte 2,4t 2,5t eller t5

Det står bara V70

Over and out
gamlingen
2 april 2010 · 5 198 Inlägg

En civilbil innebär ju inte per automatik att den är ute efter att ta trafiksyndare. en sån kan man med gott samvete köra om,, fast lite försiktigt,, man behöver inte blåsa på i 300, man kör om lägger sej 5 km/h snabbare. hänger dom inte på så ökar man försiktigt..

myran Foto/Bilnörd
2 april 2010 · 1 541 Inlägg

som någon skrev är saab och volvo vanligast. men det börjar dyka upp mera och mera andra bilar.


Sen som någon nämnde. Staten får aldrig göra reklam. Så sitter aldrig någon reklam runt reg-skylten eller någon annan stans på bilen.

Tonade bakrutor är nästan standard för dom.

i alla fall i örebro så ser du aldrig en smutsig civilrare oavsett väder. alltid nyputsade smile

Sen brukar man ofta se deras fina lysen monterade vid backspegeln fall man har dom bakom.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
volvoentusiasten
2 april 2010 · 4 005 Inlägg

myran skrev:
som någon skrev är saab och volvo vanligast. men det börjar dyka upp mera och mera andra bilar.


Sen som någon nämnde. Staten får aldrig göra reklam. Så sitter aldrig någon reklam runt reg-skylten eller någon annan stans på bilen.

Tonade bakrutor är nästan standard för dom.

i alla fall i örebro så ser du aldrig en smutsig civilrare oavsett väder. alltid nyputsade smile

Sen brukar man ofta se deras fina lysen monterade vid backspegeln fall man har dom bakom.

På regskylthållaren så står det ANA TROLLHÄTTAN på en hel del fordon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang