7675
Sök

Val för Lampor till HID Xenon.

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
varit och googlat runt lite.

har fastnat i ett litet problem. och det är nämligen att på denna sida:  vvme.com  står det att jag ska ha:

Halvljus: Normal /  DIGITAL SLIM 9006(HB4) HID CONVERSION KIT
http://www.vvme.com/single-beam-hid-con … 45_31.html

Helljus: Normal / DIGITAL SLIM 9005(HB3) HID CONVERSION KIT
http://www.vvme.com/single-beam-hid-con … 45_30.html

Men. på Philips lamguide hemsida står det att jag ska ha

Halvljus: Tekniskt nummer (ECE) H1
HelLjus:  Tekniskt nummer (ECE) H1

-- så nu är jag lite vilse. för att på  vvme.com så finns det ju "H1" lampor samt 9005 HB3 / 9006 HB4.
vad är det då som jag ska välja?

Bilen är en  BmW,   518i     -94

Har tänkt och ändra både Hel och halv ljus till xenon då jag kör mycket landsväg på kvällar under helger och så. en annan fråga är också.  vad är skillnad mellan en   DIGITAL SLIM och en av de andra  35/55W HID Kiten de har?

Har också tänk och använda Xenon till "backljuset" så jag ser bättre när jag backar, räcker det att jag bara köper två  Xenon glödlampor? eller måste man ha balast för de också?

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

1 867 Inlägg
2 april 2010
På vissa marknader(bl.a USA) har BMW 9005/9006, vi våran, lite vettigare del av världen är det H1.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 161 Inlägg
2 april 2010
Jag gick efter Philips lampguide när jag beställde till min passat och kompisen gjorde likadant så lita på den istället för en hemsida ifrån USA där marknaden kan se annorlunda ut..

461 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
okej. så jag skall isf beställa H1 lampor istället för de HB3 osv ?!

sen är det också att de har digital slim,  35 w och 55w.

av vad jag har läst på forumet så är 55w bra som helljus?  och 35w som halv då det bländer mycket.
gör det något skillnad då om jag väljer tex. 6000 som halv och  12 000 som hel?  går det genom besiktningen?

533 Inlägg
2 april 2010
Ang. Slim och vanlig så är skillnaden att slimballasterna är lite mindre. Dom är även helt digitala, så dom ska tända lite snabbare än dom vanliga lite större ballasterna.

Om du ska byta i backljuset, så måste du köpa ett komplett kit med ballaster och allt. Precis som om du ska byta framlampor.

55w kan vara lite starkt som halvljus, så ta 35w i halv och 55 i hel smile

Jag skulle rekommendera 4300k i halvljuset, då det lyser både bäst och mest.
I helljuset så kan du välja det som du tycker är snyggt, men även där skulle jag rekommendera 4300k, alt. 5000k eller 6000k.

Du kommer inte igenom besiktningen med detta monterat. Du måste sätta tillbaka halogenlampan i halvljuset om du ska komma igenom. I helljuset får du därimot ha eftermonterat xenon smile

461 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Slemrotta skrev:
Ang. Slim och vanlig så är skillnaden att slimballasterna är lite mindre. Dom är även helt digitala, så dom ska tända lite snabbare än dom vanliga lite större ballasterna.

Om du ska byta i backljuset, så måste du köpa ett komplett kit med ballaster och allt. Precis som om du ska byta framlampor.

55w kan vara lite starkt som halvljus, så ta 35w i halv och 55 i hel smile

Jag skulle rekommendera 4300k i halvljuset, då det lyser både bäst och mest.
I helljuset så kan du välja det som du tycker är snyggt, men även där skulle jag rekommendera 4300k, alt. 5000k eller 6000k.

Du kommer inte igenom besiktningen med detta monterat. Du måste sätta tillbaka halogenlampan i halvljuset om du ska komma igenom. I helljuset får du därimot ha eftermonterat xenon smile

tack för beskrivningen.

men så dum som jag är. så har jag fortfarande för mig och förstå skillnaden mellan H1 KIT  och en 9006 KID MED  H1 lampor i de.

461 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
drog ut ena helljuset idag  och det stod att det var en H1 lampa.

blir snart galen på det här smile   
dvs  vad är skillnad mellan en  H4  HID KIT med  H1  lampa som val   och en   H1 HID KIT med en H1 lampa ? !??

Sök