![https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/897119_ve5cz0.jpg]()
Tanklocket - inte den passform jag förväntat mig när jag först såg bilen.
-
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/88647/897117_wnpu1e.jpg]()
Ska skärmkanter se ut så här? Det är hack och "skarpa" former på ställen där de inte bör vara för att följa byggets former. Mellan klockan 11 & 1 är det skador som får lacken att se mindre bra ut. Bromsarna borde varit dolda av något för de är oförsvarbara. Lossa ett ok och måla så det ser vettigt ut är inte svårt eller dyrt, jag kräver inte bromssystem för 20000, bara att de viktigaste sakerna ser vettiga ut.
"Splitter" delarna är inte inpassade till övriga linjer och böjda/skadade.
Det är de få saker jag fotograferade och fick med...
Ställer man upp i en "Proffs"-klass ska det vara "Proffs"-kvalitet. Vad jag kunde se var det endast 2pers med i denna klass, men jag kan ha fel. Om det stämmer är det märkligt att man ska vara garanterad pris innan mässan öppnat... Att den vinner folket är inte märkligt - en av de bästa platserna på mässan med blinkande ljus och en utstrålning som säger "Jag är en vinnare."
Montern var verkligen en av de allra bästa på hela mässan och strobeljusen hjälpte till att få gemeneman att bara få en överblick. Att avståndet till bilen var 1-1.5meter jämfört med andra bilars 20cm har också hjälpt.
Jag klagar inte på temat eller planer bakom det, jag klagar på slutresultatet. Oavsett om det handlar om att lackera en helt ny lastbil, renovera en 50-talsbil, bredda en 740 eller att göra ett stort glasfiberbygge som detta bör man tänka på att få formerna att stämma in till det specifika bygget...
Nu är det inte mycket att göra med skärmkantens form, den är ju låst med lacken. Men att justera in tanklocket, göra en snygg lösning där det sitter en köksslang invändigt och att uppgradera bromsar (eller byta till fälgar som inte visar bromsarna) samt justera in småsaker så kan denna bil bli riktigt bra.
Den har potential, varför då låta missarna leda diskussionen istället för att ordna dem och ha en bil folk anser förtjänar priserna?