Eftersnack: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2010, Påskhelgen 2 - 5 April

skydark
3 april 2010 · 375 Inlägg

Mässan var absolut ingen WOOOOW upplevelse. Men det är väl mera av gammal vana man åker dit kanske. Ang. dessa småbarn som föräldrarna inte kan hålla reda på gör mig galen. Jag fick leverera 2 ungar till vakterna för att dom var bortslarvade.... Absolut inget ont om rullstolar men förbjud barnvagnen, ungarna springer ändå bara runt!!!

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Rocko
3 april 2010 · 104 Inlägg

Finns det någon officiell samlings tråd för bilderna ifrån mässan?? Här eller på något annat forum??

Mvh. Rocko
* Volvo 960 -92, * VW Caddy 1,6 TDi -14 * Volvo 945 Turbo -95
Volvo 960 3,0 24v "S90 R" (1992)
peegee Forummoderator
3 april 2010 · 2 924 Inlägg

Rocko skrev:
Finns det någon officiell samlings tråd för bilderna ifrån mässan?? Här eller på något annat forum??

Det brukar bli flera trådar med bilder, håll koll på http://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=9

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
SuddenRacing
3 april 2010 · 254 Inlägg

Kom hem nu ifrån Elmia och det va helt OK smile lagom mycket folk så man kunde ta ett par fina kort åtminstone utan massa huvuden i vägen smile

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Permo Johan.P
3 april 2010 · 1 Inlägg

Ah! Äntligen hemkommen från mässan!
Var inte nån höjdare enligt mig, var mitt första och troligen sista besök på Elmia. Man hittar roligare bilar en sommarkväll i Västerås och i prylväg var det juh inga stora nyheter direkt.
Lyftet var väl alla heta brudar som spatserade omkring tongue

Ang. fylla så såg jag mest snorisar med undantag för nått raggarsvin som härjade runt och som inte verkade ha nått uppenbart intresse för mässan förutom en chans att just supa till.. Finns bättre platser för er som känner att ni faller in i nån av de kategorierna, stanna hemma eller gå på nån klubb/bar/pub !

En sak som inte gjorde dagen bättre var att det tog oss nästan 4 timmar att komma från parkeringen och ner på E4an hmm Ingen hit..  Hade man varit smart hade man parkerat på nån rastplats ett par kilometer utanför och helt enkel promenerat till mässan, hade gått bra mkt snabbare smile

jakob_enkvist
3 april 2010 · 144 Inlägg

Jag måste säga att jag tycker det fortfarande är kul att gå på Elmia, prata med bilbyggare är ju bland det roligaste som finns! Har varit där hela helgerna i 4-5år nu och det håller klass.. Ni som inte tycker det är variation på bilarna förstår jag inte. Håller helt med Erick kolla noga på det ni ser allt går så jäkla snabbt och det tas ingen hänsyn till att det ligger många timmars arbete bakom bilarna. Bilarna som står där är absolut inte ,ånga som vart där förra året..

Men det är klart smaken är ju delad alla gillar kanske inte japanare och ombyggda bilar utan vill se trimmade saker vad vet jag!

schnauz
4 april 2010 · 1 758 Inlägg

Känns som motivlack har blivit som tribaltatueringar var för några år sedan.
Många vill skaffa bara för att de tycker det är fräckt, men har egentligen ingen aning om vad de vill ha för motiv. Resultatet blir nåt plottrigt trams som bara känns malplacerat och totalt fantasilöst.
Och precis som med tatuerare går det ett dussin halvtaskiga stackare per varje riktig konstnär.

CarpeDiem German Engineering
4 april 2010 · 9 081 Inlägg

Kom hem nyss från Elmia, helt okej var det faktiskt men jag förstår inte riktigt hur man kan släppa in alla fulla raggare :S

Har tagit massor av kort men lägger upp de imorgon, orkar inte göra det nu tongue

Resan ner är alltid rolig, jag och Windzor anordnade en karavankörning från Bilia Haga Norra, bilder därifrån kommer också läggas upp smile

Gonatt

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Absolut_Kung
4 april 2010 · 63 Inlägg

Ja mina däck tog slut iaf, körde på korden i 23mil hem big_smile

Living on the edge!
BMW 330XD M-Sport "BMW Performance" (2013)
Dennis45
4 april 2010 · 61 Inlägg

Jag tycker att det var roligt&bra att min nära vän har kommit tillbaka till Elmia i år med en ny bil och hans dream team har gjort ett mycket bra arbete! @:o} Vill ge dagens ros till de 2st "Raggare"bakom racketstadion på stora gräsfältet som dirigerade trafiken som en dragkedja och sen togs över av några andra killar,när raggarna var tvunga att åka.Tycker det är dåligt att folk inte kan hjälpas åt i trafiken med en så kallad dragkedja.

Audi 90 quattro "Jakari Dream Team"
SanQuentin
4 april 2010 · 35 Inlägg

hemma nu och helt klart nöjd:) Mycke fint o titta på!

Sometimes it's good to be schizophrene
Cause when I'm close to the end,
I've got always a friend.
TurboAnton Team VeboTrim
4 april 2010 · 322 Inlägg

Utställningen kan jag tycka att det var allt för mycket folk och dålig luft, men det är väll inget man kommer ifrån. Endel riktigt schysta byggen fanns det. Men utfärd från parkering var sjukt dåligt organiserat. Bilar o köer överallt.

A6. Polis som spärra av infarter till parkeringen. Njaa, och det känns ju ännu dummare sen när vi väll lyckades ta oss in att det då står poliser och glor på folk som burnar runt. Va är det ens för mening med att stänga av infarter då?

Alldeles för mycke raggare, fylla och skräp senare på kvällen.

Bilbyggena var det inget fel på men allt runtomkring kändes riktigt uselt.

Team VeboTrim @ Facebook
_MaCCe_ Majestas
4 april 2010 · 1 319 Inlägg

Bra
Ett par uställda Bmw:s, och några andra mkt få bilar! ! !

Dåligt.

För mycket folk.

För dyrt Entrépris.

Dyr mat.

Oändligt med plast och blinkande lampor till förbannelse.

Fyllon.

Ingen bromsbänk ( varför? mycket synd då det var en bra rastplats )

Inga läktare på uteshowen.

Bilkön på väg ut.

A6 får en 5 av 5 på besviken listan.
____________________

Mycket negativt mao, med det är tyvärr så det känns just nu när man
precis kommit hem därifrån.

FÖR Mycket fylla överallt * Nedskräpning, otrevligt folk, "Kladda på bilar" osv osv.

Allt för många vinterbilsåkare som vill bli av med vinterdäcken på sina 740:s var det oxå.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
DoomDevil
4 april 2010 · 113 Inlägg

Vis av skadorna för 2 år sen så körde jag och polaren upp på fredagen så vi va där 2 timmar innan dom öppnade för att slippa den värsta trängseln.
Funkade finfint och vi hann kolla allt utom "jänkehallen" i lugn och ro.

En hel del riktigt bra och roliga byggen, men också en hel del skit. Men det gör väl att man uppskattar de bra byggena mer smile
Eliteprojects porsche va riktigt hårig och bmw'n med motivlackade artister för att nämna exempel.

Finns dock en del negativt med mässan också, bl.a. priset på inträdet, mängden folk och fylla.
Helt ok att ta nån öl, vilket jag gjorde själv, men att vara aprak på en bilmässa finns inte.

Dagens garv fick vi dock när 3 snorfulla typer stod o pissa i buskarna precis utanför entrén och den ena putta till den andra på axeln så han trilla i sitt eget piss.

Mazda Miata (1991)
ExigeS
4 april 2010 · 136 Inlägg

Nitr00x skrev:
jag säger det nu! För guds skull brudar snälla fortsätt att visa brösten på Elmia men nästa år när ni har barnvagnen med er ... far åt he--vete! Rullstolar är okay all respekt till er men barnvagnar kan fara åt HE--VETE! Skaffa barnvakt

Sen är jag från Sunsvall och äger en Volvo 745 men till och med JAG blir så förbannat trött på alla "attans" Volvo 740 raggare/bönder som super och kastar flaskor, för i "fanders" gör det bästa ni kan av eran bil istället för att spöka ut dme som en 90tals epa traktor. Ni är en skam för oss andra som försöker ta det dåliga ryktet av 7 serien !

Men mässan var bra rikitigt bra grymt roligt! lätt värt 70mil!

Hahaha.. klockrent !!

cool blue Åkeri ägare
4 april 2010 · 226 Inlägg

Efter att jag besök Elmia i Fredag har jag gått igenom mina foto och även funderat på hur mässan va, Kan bara konstatera att det inte va bra. För mycket gammla bilar vi sett förut för dåligt med ny tänkande inget nytt bland återförsäljare, bara en jävla massa kepsar å tröjor. Vad beror detta på visst lågkonjukturen ha säkert satt sina spår. Men det verkar som man vill suga ut va enda spänn av besökarna kolla priset på en dricka eller en macka 70 spänn för en liten macka med biff sjukt. Nix det har blivit ett komersiellt jippo där bill hobbyn kommer i andra hand här gäller det att kränga korv å keppsar till fulla fjortisar

Fick i alla fall ett snack med Mr Chip F vilket förgyllde min dag vilken ödmjuk man tror inte han vet själv hur grymt stor han är härligt att se

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Gudzilla Dåre
4 april 2010 · 182 Inlägg

Håller också med om priserna, dock inträdet förstår jag till viss del då det nog inte e gratis att ha mäss hallarna, eller få ditt Mr Chip F.

Dock va priset på en dricka eller mat så otroligt högt att det inte fanns ju.

Sen håller jag med nästan alla här att ordningsvakterna kunde lika bra inte finnas där.
Såg dom som hindra folk ville ta in en flaska vatten men såg ändå flera gå och pimpla öl inne på träffen, och jag hoppas ju verkligen att dom inte sålde öl där inne faktiskt.
Sen ja kunde ju vakterna faktiskt hålla ett par av fylle hundarna utanför.

Sen tror jag nog det e skillnad på dom olika teman mellan åren, tror ju det blir nog mer folk under ett muskelbils tema än kanske ett tunerbils tema.

Själv älskar jag muskel bilar men e inte glad för raggar kulturen som nära nog går hand i hand med bilarna. "Min personliga smak så ta inte illa upp någon"

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Maruchinu Drifters With Attitude
4 april 2010 · 263 Inlägg

Kul att man blir av med saker på bilen när man är inne på mässan..
Inge mer Elmia för mig.

ms855 Avstängd
4 april 2010 · 48 Inlägg

Nitr00x skrev:
jag säger det nu! För guds skull brudar snälla fortsätt att visa brösten på Elmia men nästa år när ni har barnvagnen med er ... far åt he--vete! Rullstolar är okay all respekt till er men barnvagnar kan fara åt HE--VETE! Skaffa barnvakt

Sen är jag från Sunsvall och äger en Volvo 745 men till och med JAG blir så förbannat trött på alla "attans" Volvo 740 raggare/bönder som super och kastar flaskor, för i "fanders" gör det bästa ni kan av eran bil istället för att spöka ut dme som en 90tals epa traktor. Ni är en skam för oss andra som försöker ta det dåliga ryktet av 7 serien !

Men mässan var bra rikitigt bra grymt roligt! lätt värt 70mil!

Ok man ska alltså skaffa barn för att lämna bort dom eller sitta hemma bara för man har barn
det är tydligen inte ok att ha bilintresse när man e småbarnförälder hur fan e du funtad

Jimmylainen
4 april 2010 · 420 Inlägg

ms855 skrev:

Nitr00x skrev:
jag säger det nu! För guds skull brudar snälla fortsätt att visa brösten på Elmia men nästa år när ni har barnvagnen med er ... far åt he--vete! Rullstolar är okay all respekt till er men barnvagnar kan fara åt HE--VETE! Skaffa barnvakt

Sen är jag från Sunsvall och äger en Volvo 745 men till och med JAG blir så förbannat trött på alla "attans" Volvo 740 raggare/bönder som super och kastar flaskor, för i "fanders" gör det bästa ni kan av eran bil istället för att spöka ut dme som en 90tals epa traktor. Ni är en skam för oss andra som försöker ta det dåliga ryktet av 7 serien !

Men mässan var bra rikitigt bra grymt roligt! lätt värt 70mil!

Ok man ska alltså skaffa barn för att lämna bort dom eller sitta hemma bara för man har barn
det är tydligen inte ok att ha bilintresse när man e småbarnförälder hur fan e du funtad

Läs om, gör rätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang