Eftersnack: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2010, Påskhelgen 2 - 5 April

chrizz Administratör
2 april 2010 · 11 783 Inlägg

Då inför-tråden (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157871) börjat spela ut sin roll då evenemanget är igång så tar jag mig friheten och initierar en eftersnack-tråd för de som redan årets "Bilsport Performance & Custom Motor Show".

Vad tyckte ni? Vad var bra? Vad var dåligt?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
criller Aktiv Medlem
2 april 2010 · 1 303 Inlägg

Det va bara bra chrizz.

Är det regler på eftersnacks tråd så är det wink

Mvh Christian
Accelsson
2 april 2010 · 240 Inlägg

Jag uppfattade det lite som att han undrade vad som var bra med evenemanget, inte trådskapandet wink

Street Knight
BMW 320d (2011)
feffe85
2 april 2010 · 104 Inlägg

Vet inte om man kan säga att det var bra direkt.. Fanns mkt bilar mkt folk o allt.. Mkt fint o så.. Men neee.. Börjar bli tråkigt faktiskt att gå på det hmm Bilder kommer upp senare ikväll..

criller Aktiv Medlem
2 april 2010 · 1 303 Inlägg

Accelsson skrev:
Jag uppfattade det lite som att han undrade vad som var bra med evenemanget, inte trådskapandet wink

Det har du rätt i tongue

Mvh Christian
Mace_cool
2 april 2010 · 24 Inlägg

Tyckte inte va så mkt att ha.. Tycker det blir sämre och sämre för varje år...

Volvo V70 2,5 FT R-design "Volvo V70 familjebilen" (2011)
Lackkillen
2 april 2010 · 57 Inlägg

Det va mkt folk o nästan samma bilar som man alltid ser typ.

Aleck Skogskonsult
2 april 2010 · 214 Inlägg

MDS monter för 2,5 miljoner var rätt nice:P och Chip Foose bilar.
Annars var det som sagt de vanliga byggarna och företag.

Bjork OEM <3
3 april 2010 · 6 957 Inlägg

Känns som om jag inte var ensam om dessa tankar.

Neä, iår var det inget skoj, givetvis fanns det ju en del ljusglimtar som alltid.

Nu ser jag framemot en lördag i Jönköping istället smile

Mvh

OEM <3
Erick
3 april 2010 · 4 767 Inlägg

Jag tycker det fanns många fina byggen att titta på. Prova att lägg mer än 5 sekunder på varje bil, titta nån minut på detaljer, lösningar, idéer.. så blir det betydligt roligare att besöka mässan!
Sen kan man ju alltid prata med bilbyggaren/utställaren också, som oftast tycker det är roligt att berätta om sin bil, så kan man ju dels få mer info och roliga fakta om bilen man tittar på, samt att man skaffar nya bekanta inom hobbyn smile

Samma bilar som alla år stämmer verkligen inte, tror inte det var en enda bil i A-Hallen som var där förra året som ser likadan ut nu som då. Några få bilar är återbesökare, men då kraftigt ombyggda/förfinade så att dom är värda en titt igen! smile

Här är mina bilder från idag: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=173194

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
3 april 2010 · 482 Inlägg

jag säger det nu! För guds skull brudar snälla fortsätt att visa brösten på Elmia men nästa år när ni har barnvagnen med er ... far åt he--vete! Rullstolar är okay all respekt till er men barnvagnar kan fara åt HE--VETE! Skaffa barnvakt

Sen är jag från Sunsvall och äger en Volvo 745 men till och med JAG blir så förbannat trött på alla "attans" Volvo 740 raggare/bönder som super och kastar flaskor, för i "fanders" gör det bästa ni kan av eran bil istället för att spöka ut dme som en 90tals epa traktor. Ni är en skam för oss andra som försöker ta det dåliga ryktet av 7 serien !

Men mässan var bra rikitigt bra grymt roligt! lätt värt 70mil!

Senast redigerat av Nitr00x (3 april 2010)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
3 april 2010 · 1 898 Inlägg

Erick skrev:
Jag tycker det fanns många fina byggen att titta på. Prova att lägg mer än 5 sekunder på varje bil, titta nån minut på detaljer, lösningar, idéer.. så blir det betydligt roligare att besöka mässan!
Sen kan man ju alltid prata med bilbyggaren/utställaren också, som oftast tycker det är roligt att berätta om sin bil, så kan man ju dels få mer info och roliga fakta om bilen man tittar på, samt att man skaffar nya bekanta inom hobbyn smile

Samma bilar som alla år stämmer verkligen inte, tror inte det var en enda bil i A-Hallen som var där förra året som ser likadan ut nu som då. Några få bilar är återbesökare, men då kraftigt ombyggda/förfinade så att dom är värda en titt igen! smile

Här är mina bilder från idag: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=173194

Mvh
Erick

Kan inte allt annat än hålla med.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
-Michael :-)
3 april 2010 · 367 Inlägg

Tycker inte att det är så mycket som förvånar eller imponerar så mycket längre så mässan i sig är inte så "wooow" men vi var ett gött gäng uppe så det gjorde det hela roligt.


Håller med Nitr00x, alla rikspuckon som verkligen MÅSTE ha med sig barnvagnar och hela kitet med sig är ju så värdelöst. Bara ivägen, hela tiden.
Även de killarna som drar på sig sina Stone Island-tröjor (huligankläder) endast för att provocera fram bråk på en jävla mässa kan dra åt fan dom också, fjollerier.

Ännu ett minus är utomhusarenan som alltid ser likadan ut, aldrig någon plats om man inte ställer sig där någon timma innan, värdelöst.
Men det är väl kul för dom 50 personerna som får se något.


Besökte även A6 för första gången men där hände det inte mycket, vi fick igång en kör av signalhorn iaf wink
Stod där i 4 timmar innan vi tog ett snack med snuten, visade sig att dom skulle köra med full beredskap och extrainsatt folk under hela natten så vi gav upp.

Senast redigerat av -Michael (3 april 2010)

syabo
3 april 2010 · 1 278 Inlägg

kanske åker dit imorgon smile

Street Knight
Gudzilla Dåre
3 april 2010 · 182 Inlägg

Tyckte det va väldigt mycket fina bilar och mycket intressant att titta på.
Dock tyvärr så börjar jag må rätt dåligt när jag visstas i stora folk massor inomhus så i slutet blev det mer att man titta efter utgångarna än på fina bilar och dylikt.

Och sen vad jag störde mig på va i går på A6 center visst polisen står där men vad hindrar det oss att parkera bilarna för att gå och snacka och titta lite och ha en väldigt trevlig stund, inte köra runt som yra höns hela tiden.
Sen blir man också besviken på alla fylle hundar där ute, visst åker man med i en bil kan man ta en öl eller två som man sen gömmer flaskerna i bilen och kastar dom som man ska. Inte bli dyng raka och kasta flaskorna i stora högar på parkeringarna "aldrig hört att sprit och bil hobby går direkt hand i hand"

Hoppas ni förstår vad jag menar då jag kanske har lite skånsk stavning.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
bosabengt
3 april 2010 · 2 035 Inlägg

Gudzilla skrev:
Tyckte det va väldigt mycket fina bilar och mycket intressant att titta på.
Dock tyvärr så börjar jag må rätt dåligt när jag visstas i stora folk massor inomhus så i slutet blev det mer att man titta efter utgångarna än på fina bilar och dylikt.

Och sen vad jag störde mig på va i går på A6 center visst polisen står där men vad hindrar det oss att parkera bilarna för att gå och snacka och titta lite och ha en väldigt trevlig stund, inte köra runt som yra höns hela tiden.
Sen blir man också besviken på alla fylle hundar där ute, visst åker man med i en bil kan man ta en öl eller två som man sen gömmer flaskerna i bilen och kastar dom som man ska. Inte bli dyng raka och kasta flaskorna i stora högar på parkeringarna "aldrig hört att sprit och bil hobby går direkt hand i hand"

Hoppas ni förstår vad jag menar då jag kanske har lite skånsk stavning.

Ja själva mässan är bra. finsn la en del att anmärka på såsom "utearenan" som någon nämnde. Man ser ju ingenting om man inte kommer en timma innan. Sen så tyckte jag personligen att showen höll låg klass förutom crossarna. 

Finns ju en del fina brudar på mässan!

Ja polisen brukar stoppa en hel del. Tycker polisen kunde ägna sig åt alla dräggraggare. Dem på coopparkeringen/a6/icamaxi lämnar efter sig lakritsremmar medans dräggraggarna lämnar efter sig en stor sophög på atollen.  Eddie meduza/ronkeball, feta rövar som står på taket å trampar sönder taket på en jänkare.

Biljudsveteran sen 1984!
Ragga90
3 april 2010 · 197 Inlägg

jaa som dom flesta verkar tycka så va de inte nån jätte höjdare i år.. o känner ingen som tyckte de va kul heller.. verken på mässan eller kvällen.. men får ge kvällen ett nytt försök ida...

Köp skyline!
Caylon Bayerische Motoren Werke
3 april 2010 · 271 Inlägg

Mässan tyckte jag var helt okej. Lite väl dåligt arbete av "Ordningsvakterna".
En vän blev konfronterad av en med under 1 promille blod i alkoholomloppet, som hoppade på honom och skaka på honom osv. Som tur är valde min vän att inte dra till honom, utan snällt vände ryggen till. Vakterna stod bara o kolla på utan att ens kasta ut killen med på tok för mycket sprit i kroppen.
Hörde honom och hans gäng gapa o stoja inne i lokalerna flertalet gånger. Sådant uppskattas INTE.

I övrigt tycker jag uställningen var riktigt trevlig.

Senast redigerat av Caylon (3 april 2010)

BMW M3 E92 (2008)
Jansson_Upplanda
3 april 2010 · 27 Inlägg

Finns massor att se och med hög kvalite! Man kanske inte bara skall gå och finna fel utan mer kolla på det som är bra. Jag körde detta attityd i år och kollade även på fordon utanför mitt primära intresse och f-n vilket jobb det ligger på vissa bilar!!!! Chip Foose var naturligtvis huvudattraktion med fantastiska "Impression".

Ingen kommer ihåg en fegis!
Nissan Skyline R33 "GTS-T" (1997)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 april 2010 · 5 650 Inlägg

tyckte de sög iår . bra många bilar som är från förra året bara stort sett nytt kjolpacket lackat i en annan färg .. nej tack inge elmia nästa år .. man måste nog skippa 1 par år för att slippa se samma skit i ny verition....

va bättre förra året.

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang