Xenon problem H4 Bi-xenon

Lewmpz
3 april 2010 · 108 Inlägg

Tjena ! Har nu haft ett xenon kitt på bilen i en vecka typ som jag bytte till mig av en kompis mot en stereo. Nu har det börjat kärva. När jag slår på halvljuset så byter den automatiskt om till helljuset efter ca 1 sekund . Ibland dröjer det ca 5 sekunder. Det spelar ingen roll och jag ens har igång tändningen, bilen kan börja lysa ute på gården helt av sig själv. Kan tillägga att det är riktigt blött och fuktigt ute om det är något relä eller en ballast som blivit fuktig och flippat totalt. Funkade kanon innan det blev fuktigt ute också.

Tacksam för snabba svara då bilen används dagligen och behöver ju lyse förfan smile

BMW 523i (2011)
Lowpass
3 april 2010 · 1 224 Inlägg

Testat koppla om allting? Kanske fukten som du säger, prova att låta allt torka inomhus, värt ett försök

i-vtec Do you?
Lewmpz
3 april 2010 · 108 Inlägg

Mazda6sex skrev:
Testat koppla om allting? Kanske fukten som du säger, prova att låta allt torka inomhus, värt ett försök

Mycket möjligt . Fan så jobbigt. Har ju 35w h4 xenon till halv/hel och 55w xenon till orginal extralysena. Nu var jag ut och prova om det funka men då börja ett av extra lysena att blinka , först lite sakta och sen fortare och fortare. så nu har jag dragit ut säkringarna till båda. Ska ta in all skit imorgon och om det inte funkar sen åker det på tippen. Har ju inget kvito eller något då 55w satt på bilen när jag köpte och han som jag bytte med inte hittade kvittot. Vet dock att han köpt det nytt och var men det hjälper ju inte när man ska lämna tillbaka det.

BMW 523i (2011)
Batta
4 april 2010 · 1 353 Inlägg

Hade samma problem på en 740 jag hade, fast inte med xenon då, men då var det ett relä som var fullt i vatten och lite lera.

Kunde parkera och låsa bilen, och 15 min senare så stod den med halvljuset på och lyste för fullt ^^
Böt relä sen så fungerade det felfritt igen smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Lewmpz
4 april 2010 · 108 Inlägg

okej smile Det låter ju ungefär som mina symptom smile Ska ta lös skiten idag och låta det ligga inne tills imorgon iaf . Sen prova montera dit det igen.

EDIT: Nu har jag "halvt" löst problemet. blev inte till att ta lös det. Nu har xenonet låst sig på helljus läge, så jag har riktat ner det och använder det som halvljus cool Men mina extraljus xenon har bestämmt sig för att dö och när man försöker slå på dom så bränner dom säkring på 0,0001 sekund. 25 amp säkring. Blir så jä'la förbannad på skiten, speciellt när jag inte har kvitto på skiten så jag kan föra tillbaka det. Säkert kortslutning eller något i en ballast eller i ett relä mad

Senast redigerat av Lewmpz (4 april 2010)

BMW 523i (2011)
Batta
5 april 2010 · 1 353 Inlägg

Lewmpz skrev:
okej smile Det låter ju ungefär som mina symptom smile Ska ta lös skiten idag och låta det ligga inne tills imorgon iaf . Sen prova montera dit det igen.

EDIT: Nu har jag "halvt" löst problemet. blev inte till att ta lös det. Nu har xenonet låst sig på helljus läge, så jag har riktat ner det och använder det som halvljus cool Men mina extraljus xenon har bestämmt sig för att dö och när man försöker slå på dom så bränner dom säkring på 0,0001 sekund. 25 amp säkring. Blir så jä'la förbannad på skiten, speciellt när jag inte har kvitto på skiten så jag kan föra tillbaka det. Säkert kortslutning eller något i en ballast eller i ett relä mad

Tror inte på kortslutning i en ballast eller relä, men det är en rätt rejäl kortslutning om du blåser 25 amp säkringar, så jag skulle nog ta och leta upp den ^^

Kollat så inga kablar ligger mot en plåtkant och skaver tex. ?

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Lewmpz
5 april 2010 · 108 Inlägg

Batta skrev:
Tror inte på kortslutning i en ballast eller relä, men det är en rätt rejäl kortslutning om du blåser 25 amp säkringar, så jag skulle nog ta och leta upp den ^^

Kollat så inga kablar ligger mot en plåtkant och skaver tex. ?

Jo en kortslutning har jag också räknat ut att det är smile Tror inte att det är någon kabel då jag inte har kopplat om extraljusens kablar när jag har kopplat dit halv/hel xenonet. Alla kablar såg fina ut och så. Ska kika lite på det idag . mad

BMW 523i (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang