Väldigt omoget beteende på väg till Elmia

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
4 april 2010 · 581 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Han var väl avundsjuk på att pappas Audi vart omkörd av en Skyline wink

Haha, precis vad jag också tänkte cool

Har man ingen "cool" bil så kan man alltid få uppmärksamhet på annat sätt.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Mobeerg carzy
4 april 2010 · 461 Inlägg

Verkade vara ett allmänt fenomen bland audi förare idag. En ful jävla a4 som höll på likadant. Dumma i huvet.

Team BSG
Spelis
4 april 2010 · 1 926 Inlägg

En tvärnit hade suttit fint.. smile

Stigan
4 april 2010 · 1 Inlägg

va med om det samma på fredag, blev omkörd av nån småpöjk som visade fingret, tyckte tydligen det gick för sakta, men där polisen stog, då kom bromsljusen på, tuffing,,,,,

sthlm_145
4 april 2010 · 297 Inlägg

Jag hade hoppat och gett den snorvalpen en däng. Nog om jag själv är en snorvalp. Men för fan. Jag kör ju inte som en idiot för det! Ta av han körkoretet!

Volkswagen Touareg "T3" (2013)
BMW E36 "M50b28" (1996)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
gamlingen
4 april 2010 · 5 198 Inlägg

Man tar regnummer. ringer polisen,,de stoppar å talar om hur man ska köra.. eller så skickar dom brev hem till bilägaren där det står lite intressanta saker.

_swede_ The real Swede
4 april 2010 · 56 Inlägg

Jag skulle inte tagit bort reg-numret, inget olagligt att lägga upp en bild på internet med en bils reg-nummer.

Även om Audiägaren skulle läsa detta så är han/hon alldelens för omogen att tordas skriva något här, bästa för den personen skulle ju vara att gå ut och säga förlåt och erkänna att det var omoget och skall inte upprepas.

Men det är ju en typisk svensk åkomma, en svensk skulle ju aldrig erkänna att han/hon gjort något fel.

Jag har bott i staterna i 10 år och skulle detta hänt i USA så hade bilföraren bett om ursäkt direkt på internet (om han blivit ertappad som här) för den personen i USA skulle vara helt rökt på nätet och det vill ingen bilnörd vara där borta wink wink

Mvh,

Eric the swede

Mvh,
Eric Hjelte
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
BMW X3 SD (2007)
FredrikF
4 april 2010 · 369 Inlägg

Kan tillägga att det inte var i någon karavan vi åkte och att det inte var med Skyline´en vi åkte utan farsans 940. tongue

Slänger upp en bild med censuren borttagen eftersom ni vill ha det.

Satt och diskuterade i bilen vad man skulle göra om dom kört av, "tyvärr" är det så att man måste ju stanna om det sker en olycka. Men man kan ju passa på att läxa upp grabbarna innan ambulans och polis kommer till platsen. roll


https://www1.garaget.org/gallery/archive/85802/891523_8h8hgd.jpg

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Grosshandlaren
4 april 2010 · 327 Inlägg

Varför var de så arga? Hade det hänt något?

Leo86
4 april 2010 · 1 468 Inlägg

Hahaha så jävla lågt av dom. det är inte ens deras bil. det är en hyrbil för fan tongue.

Från VV
Reg nr . GAE 095
PB,AUDI A3 1.9 TDI
E-power, LBRUN 2009
I trafik 090817
Hyrbil,
Ägare: Europeisk Biluthyrning AB Stockholm

Så jävla omoget av dom.
Som sagt vissa barnungar borde inte få ha kö(p)rkort smile

Senast redigerat av Leo86 (4 april 2010)

Goffen Administratör
4 april 2010 · 2 974 Inlägg

Nån som har ett utvecklat vokabulär kan ju ringa hyrfirman på tisdag och berätta hur bilen hanterades den aktuella dagen.........

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
FredrikF
4 april 2010 · 369 Inlägg

Rs4Danderyd skrev:
Varför var de så arga? Hade det hänt något?

Det var bara en tidsfråga innan något skulle hända, som tur gjorde det inte det denna gång.

Tutade och blinkade med helljuset när vi skulle köra förbi dom. Då låg dom i 110 i vänster fil på 120-väg. Jag vill gärna inte ha sånt folk framför mig.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Leo86
4 april 2010 · 1 468 Inlägg

Goffen skrev:
Nån som har ett utvecklat vokabulär kan ju ringa hyrfirman på tisdag och berätta hur bilen hanterades den aktuella dagen.........

DO IT ni som såg bilen lol

race Race For Fun!
4 april 2010 · 379 Inlägg

Klockrent om du ringer hyrfirman som någon nämnde och berätta allt big_smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
FredrikF
4 april 2010 · 369 Inlägg

Kollade på Eniro efter numret. Men hittade inget. sad



EDIT. Gjorde en nogrannare sökning. Fick fram ett nummer, stängt i helgen så får ringa på tisdag. tongue

Senast redigerat av FredrikF (4 april 2010)

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Leo86
4 april 2010 · 1 468 Inlägg

FredrikF skrev:
Kollade på Eniro efter numret. Men hittade inget. sad



EDIT. Gjorde en nogrannare sökning. Fick fram ett nummer, stängt i helgen så får ringa på tisdag. tongue

Adress:
Europcar
Europeisk Biluthyrning AB
Box 47234
100 74 Stockholm
Besöksadress: Årstaängsvägen 21B, Liljeholmen

Telefon:
Växel: 08-462 48 00
Bokning 08.00 - 17.30: 0770-77 00 50 / 08-462 48 48
Kundservice 09.00 - 16.00: 08-462 48 49

E-mail:
info@europcar.se
bokningen@europcar.se
kundservice@europcar.se
sales@europcar.se


Här finns allt du behöver wink

Turbomatte Lackerare/Rekondare
4 april 2010 · 834 Inlägg

Jag förstår inte varför det ska vara såhär. Detta beteende är just varför jag sket i Elmia detta året.

Såg själv följande senario i fredags:

Stannade vid en mack för att tanka, där stod det en van full med fulla 16-17åringar och drack och rökte. Förbi dom åker en fräsch s40 som någon lagt ner mycket tid och pengar på. När 16åringarna ser denna bil bestämmer dom sig för att dom ska kasta prick på denna med fulla ölburkar, vilket dom också gör. Just bara det är ju så jäkla omoget så det inte finns.

Men sen när killarna i s40in kommer till baka och ger igen på deras skrotvan, då blir dom förbannade och ska åka efter och jävlas med dom.

Vad jag såg så var det helt oprovocerat från första början, altså 16åringarna gick på dom i s40in bara sådär.


Är det såhär entusiastbil livet kommer se ut i sverige i fortsättningen?

Visst att man ska få kunna dricka nån öl och ha trevligt på elmia, men om det ska gå på andra besökare eller andras bilars bekostnad så tycker jag ärligt talat att man kanske skulle ställa in mässan nästa år just för statuera exempel. Eller vad tycker ni?

Vill ni riskera att få era bilar förstörda för att folk ska vara packade på Elmia?

Ekis!
4 april 2010 · 1 210 Inlägg

Turbomatte skrev:
Jag förstår inte varför det ska vara såhär. Detta beteende är just varför jag sket i Elmia detta året.

Såg själv följande senario i fredags:

Stannade vid en mack för att tanka, där stod det en van full med fulla 16-17åringar och drack och rökte. Förbi dom åker en fräsch s40 som någon lagt ner mycket tid och pengar på. När 16åringarna ser denna bil bestämmer dom sig för att dom ska kasta prick på denna med fulla ölburkar, vilket dom också gör. Just bara det är ju så jäkla omoget så det inte finns.

Men sen när killarna i s40in kommer till baka och ger igen på deras skrotvan, då blir dom förbannade och ska åka efter och jävlas med dom.

Vad jag såg så var det helt oprovocerat från första början, altså 16åringarna gick på dom i s40in bara sådär.


Är det såhär entusiastbil livet kommer se ut i sverige i fortsättningen?

Visst att man ska få kunna dricka nån öl och ha trevligt på elmia, men om det ska gå på andra besökare eller andras bilars bekostnad så tycker jag ärligt talat att man kanske skulle ställa in mässan nästa år just för statuera exempel. Eller vad tycker ni?

Vill ni riskera att få era bilar förstörda för att folk ska vara packade på Elmia?

Ge igen!!! va fan hade de varit min bil så hade jag nog tyvärr börjat slås lite granna tongue haha skulle bli galen på såna snorungar.. big_smile

Martin 9-3 Fisketokig
4 april 2010 · 2 997 Inlägg

Som vanligt kommer det bara upp en sida av historien.

Kan ju lika gärna vara tvärtom att TSs bil inte orkade dra jämt med audin och börjar pajkastning istället om dåligt beteende.

(Inte för att jag på en sekund tror på det men ändå. Vad vet vi?)

Lägga ut bilder och reggnummer och skvallra för biluthyrare. Nää, det finns redan spaltmeter om att inte vara hobbypoliser på forumet så bekräfta med många ögonvittnen eller film.

För på bilden syns bara 2 personer som färdas i en bil troligen helt lagligt just då och en parts historia om vad som skulle ha hänt.

Tipsa polis när det händer, de som har befogenheter att hantera snorungar.

Låter nästan som om TS drog om på fel sida där på slutet också?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FredrikF
4 april 2010 · 369 Inlägg

nu skapades inte denna tråd för att smutskasta någon utan för att skapa en diskussion om hur folk beter sig i trafiken.

Hade jag velat dra jämt med Audin så hade jag gjort det. Men nu hade jag annat folk i bilen och en hel del andra bilar i trafiken.

Och ja, jagf körde om på fel sida. Befogat enligt mig du Audi föraren verkade vara helt oberäknelig i sitt sätt att köra.

Om föraren finns här på forumet är han mer en varmt välkommen att berätta "sin" historia. Tveksam till att han kommer göra det dock!!

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang