5567
Sök

740 Baslåda.

36 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
Hallå där. Har gjort lite sökningar här på forumet och fått lite info, så tänkte höra om jag fått rätt info
och om det funkar med dom beräkningar jag gjort:p

Jag har en Gas 12" med ett sony 444(?)Steg liggandes.. Dålig info ja vet men kan inte ett smack
om detta så jag hoppas denna info är till lite hjälp.. tongue f.ö så sitter basen i en hemmabygd låda just nu,
dock så passar den inte alls in under hatthyllan så den dunkar piss just nu.
Så jag kolla runt lite på forumet och såg att maxmått är:

Bredd: 113cm
Höjd: 28cm
Djup: 30cm Och att det ska vara 35L volym med ett 4" rör.

Då undrar jag om en låda på:
Bredd: 40cm
Djup: 30cm
= 33.6liter om jag har räknat rätt :p

Erfarenhet inom detta är inte bra alls, så antingen får jag visa bilder på grejerna jag har, och sedan
uppdatera er och ni kan tala om för mig vart/vad jag ska kolla upp för att ni ska få all info ni behöver.

Har även en bra Pioneer stereo(dock ingen info just nu på rak arm, men det är en av de första iaf som hade bluetooth:p kostade 3800kr då)

2st JBL 8" i hatthyllan direktkopplade till stereon, dunkar på jävligt bra.

I framdörrarna har jag  nå Pioneer 5.25or(600kr klassen) vet ej modell osv.

lite info som kanske hjälper...
Ha en trevlig kväll:D mvh Kimz
Senast redigerat av kimsababy (5 april 2010)

4 693 Inlägg
5 april 2010
Om du ska ha den på 33 liter så tycker jag att den borde vara sluten. Plus att GAS basar trivs bäst i slutet

Booyakasha!

stRaend
5 april 2010
kimsababy skrev:
Hallå där. Har gjort lite sökningar här på forumet och fått lite info, så tänkte höra om jag fått rätt info
och om det funkar med dom beräkningar jag gjort:p

Jag har en Gas 12" med ett sony 444(?)Steg liggandes.. Dålig info ja vet men kan inte ett smack
om detta så jag hoppas denna info är till lite hjälp.. tongue f.ö så sitter basen i en hemmabygd låda just nu,
dock så passar den inte alls in under hatthyllan så den dunkar piss just nu.
Så jag kolla runt lite på forumet och såg att maxmått är:

Bredd: 113cm
Djup: 30cm Och att det ska vara 35L volym med ett 4" rör.

Då undrar jag om en låda på:
Bredd: 40cm
Djup: 30cm
= 33.6liter om jag har räknat rätt :p

Erfarenhet inom detta är inte bra alls, så antingen får jag visa bilder på grejerna jag har, och sedan
uppdatera er och ni kan tala om för mig vart/vad jag ska kolla upp för att ni ska få all info ni behöver.

Har även en bra Pioneer stereo(dock ingen info just nu på rak arm, men det är en av de första iaf som hade bluetooth:p kostade 3800kr då)

2st JBL 8" i hatthyllan direktkopplade till stereon, dunkar på jävligt bra.

I framdörrarna har jag  nå Pioneer 5.25or(600kr klassen) vet ej modell osv.

lite info som kanske hjälper...
Ha en trevlig kväll:D mvh Kimz

Tänk på att det är innermått.

36 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
okej tack för svar. Sluten låda och vänd mot kofferten eller mot skidluckan?
mvh

stRaend
5 april 2010
skidluckan och täta runt lådan så att inget tryck från basarna kommer ut i bagaget.

36 Inlägg
5 april 2010
Trådstartare
ok smile Tack ska du ha, ska byggas lite imorn då så får vi se hur resultatet blir:)
mvh

36 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
Hallå där. Idag byggde jag om min baslåda. Och resultatet är förvånansvärt stor skillnad.
Dock jävligt tight att få in den. fick banka upp hatthyllan en bit för att få plats men nu dunkar den fint!smile
tack! Mvh

Sök