Tjena blev sugen på att lägga upp mitt projekt som jag håller på med hemma i Garaget.
Bilen är ju då en Saab 900 2.oT av års model 95 som jag har skaffat mig mkt billigt!
Hur det här projektet började då med att jag la märke till att min skola (CNG) hade denna bil bara stod där på skolan och såg ledsen ut. Och då fick jag för mig på fikat att jag skulle gå upp till rektor och fråga vad de skulle göra med den och om dom eventuellt ville sälja den för en billig slant.
Då sa han att de funderar på att skrota den men om jag ville ha den så kunde jag bara ta den och köra hem den.
Så jag tacka och sa att jag självklart tar den

Så bogserade jag hem bilen till garaget där nu jag håller på och fixar den så jag kan så småningom sälja den och tjäna en slant på den och köpa mig en nytt projekt Dock ingen Saab så det blir nog en volvo istället

Målet är ju då att hålla nere kostnaderna så mkt som möjligt för att tjäna mer på detta projekt och summan är väl nu uppe i cirka 2000kr totallt än så länge

Det jag ska göra på Saaben är följande:
Fixa motorn så den går (går inte som den ska just nu går knackigt mm):
Dumpventil -
Vakumslangar -
Vatten slandar -
Nya lyftare kanske

-
Byta tändningslås och lås cylinder i dörren (dom hade tappat bort nyckel:( ) -
KLARLaga rost lackera -
NÄSTAN KLARFixa instumenteringen (fattas lite grejer) -
Nya gasdämpare till lucka och huv -
Fixa 17 tumarna och balansera om dom(fälgslag repor mm) -
Sätes överdrag (PÅ grund av sliten förrar stol och Sabotage av ohyra!) -
Grov rekond invändigt (Väldigt skitig!! kan jag upplysa) -
Sen sist om inte minst Helrekond och till och med lackförsegling inte helt om möjligt att det blir

-
OBS! Bilder kommer upp senare då jag sitter nu på jobbet och hade inget o göra så satt mig här vid datorn och skrev lite istället

Kom gärna med tips elr nått om ni vill framförallt kommentera gärna
Ha en trevlig dag alla på Garaget