4641
Sök

Uttag på slutsteg

299 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
På mitt slutsteg är det 4 uttag där det står speakers, två stycken till vänster högtalare och två för höger högtalare. Men det är basen ska kopplas in istället väl, om man bara ska ha det? för hittar inga andra uttag för basen..

508 Inlägg
10 april 2010
Basen kan du koppla in på ena kanalen eller för att få all watt på steget ger så brygg kopplar du det och då kopplar du på ena kanalens plus och andra kanalens minus oftast brukar det stå på steget hur du ska koppla om du vill använda all kraft från båda kanalerna.

Har för mig att det brukar vara den ena längst ut på den ena sidan som är minus mot kanten och plus som är in mot steget längst ut .

Rätta mig om jag har fel nu. Är bra trött smile

1 562 Inlägg
10 april 2010
mange_240 skrev:
ja brygg koppla om du ska ha en bas. sätt + på högra kanalen och minus på vänstra.

4 074 Inlägg
10 april 2010
Beror väl ändå lite på vad det är för bas och steg mm?

Är det dubbla talspolar på basen?
Vad är det för steg?
Storlek på ström och jord kabel?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

299 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
tack för svaren! baspaketet jag köpt finns på: http://www.billebro.se/myshop/myshop_st … ;PRID=3008
Det finns i alla falll 4 uttag, plus och minus för som jag förstår det en högtalare och plus och minus för en annan. Det ärju två 12" baser, så sk jag bara ta plus och minus från varje bas och koppla in i plus och minus på varje uttag? eller ska båda basarna bryggas och kopplas in från plus och minus till plus och minus på bra ett uttag?
Tacksam för svar!

1 224 Inlägg
10 april 2010
Har din baslåda två uttag? Alltså har varje bas varsit uttag eller är det bara ett på ena sidan?

EDIT: Om det finns uttag på varje bas så är det bara att koppla in som du skrev ovan. Vänster bas + och - till slutstegets LEFT och samma sak på den andra högtalaren då.
Senast redigerat av Mazda6sex (10 april 2010)

i-vtec Do you?

299 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Mazda6sex skrev:
Har din baslåda två uttag? Alltså har varje bas varsit uttag eller är det bara ett på ena sidan?

EDIT: Om det finns uttag på varje bas så är det bara att koppla in som du skrev ovan. Vänster bas + och - till slutstegets LEFT och samma sak på den andra högtalaren då.

asså baslådan har två uttag, och slutsteget har ju 2 uttag också med plus o minus så är det inte bara att koppla plus och minus från ena basen till plus och minus på ett uttag på slutsteget sen likadant med andra basen?

299 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Mazda6sex skrev:

okej, tack så mycket, då vet jag big_smile

1 224 Inlägg
10 april 2010
thobbeee skrev:
Mazda6sex skrev:

asså baslådan har två uttag, och slutsteget har ju 2 uttag också med plus o minus så är det inte bara att koppla plus och minus från ena basen till plus och minus på ett uttag på slutsteget sen likadant med andra basen?

Jo precis, inga problem

i-vtec Do you?

Sök