3148
Sök

Hur mycket pengar rymmer en 1,5l petflaska?

3 714 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Swedbanks sorterar själv iaf här i skövde

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

-utan 940
1 728 Inlägg
10 april 2010
MilleN skrev:
Yes, ner med alla i ett stort hål så sorteras dom automagiskt smile Vet inte om alla banker har det men alla jag har varit på i alla fall (Nordea)

Ok vad bra, låter ju otroligt smidigt att få dem insatta direkt på sitt konto.
Ska ringa till nån bank och höra så de har en sån maskin först bara.

341 Inlägg
3 714 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Perzzon90 skrev:
Runt 10k går det i en flaska med 10:or känner en som fyllt en wink

hur lång tid tog det då ungefär?

469 Inlägg
11 april 2010
jag försöker spara det jag kan i en dammashan eller hur det stavas smile en sån man hade svagdricka i förr

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

<3 Japs
680 Inlägg
11 april 2010
exoop skrev:
jag försöker spara det jag kan i en dammashan eller hur det stavas smile en sån man hade svagdricka i förr

En vad? lol

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

715 Inlägg
11 april 2010
MilleN skrev:
Andreas 940 skrev:
Kan växlingsmaskinerna själva sortera mynten?
Jag vet att Posten hade en maskin för många år sedan som vägde mynten och räknade ut hur många det var men då var det väl också tvunget att vara samma valör.

Yes, ner med alla i ett stort hål så sorteras dom automagiskt smile Vet inte om alla banker har det men alla jag har varit på i alla fall (Nordea)

Swedbank likadant. Själv har jag icabanken och där får man stoppa ner dem en och en i en icabutik.  Om en flaska nu rymmer 1000tior som en sa så får man byta kassor många gånger. Med det är ju bara att ha tålamod och en snäll kassörska

712 Inlägg
11 april 2010
JonR skrev:
Jo visst sparar man i flaskor! Men kör 2 liters istället! smile Har bara några centimeter med tior i botten men det är ändå runt 2500kr...

Petflaska för 50 öringar

Petflaska för 10:or
Petflaska för 20-lappar!
GB bunke för 5:or o 1:or

MVH/Jon

Spara inte 50-öringarna för länge bara.. wink

1 722 Inlägg
11 april 2010
hehe jag har väl omkring 170st tior i en spargris (genomskillnig)
jag har alla mina sedlar i en vanligt kuvert bara tongue
Senast redigerat av Kanelbullen (11 april 2010)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

3 354 Inlägg
11 april 2010
Arcangelus skrev:
exoop skrev:

En vad? lol

Damejanne= större glasflaska
tongue
t.ex
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55885/902511_thln62.jpg
Mina små "host" vattenflaskor ca 30l styck big_smile
Senast redigerat av Seth (20 april 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 266 Inlägg
11 april 2010
en kronorna får plats i en absolut vodka flaska och 50 i en jack daniels flaska smile

svetsdiff !!!

fotointresserad
2 307 Inlägg
12 april 2010
Har samlat i flaskor ett tag jag med fast då i halvliters flaskor. En för varje valör.
Nu är bilden nedan lite mer än 1,5 år gammal så samlingen har vuxit till sig lite sedan dess tongue

http://pici.se/pictures/dwLmCqZBh.jpg

-utan 940
1 728 Inlägg
12 april 2010
mulleina skrev:
Swedbank likadant. Själv har jag icabanken och där får man stoppa ner dem en och en i en icabutik.  Om en flaska nu rymmer 1000tior som en sa så får man byta kassor många gånger. Med det är ju bara att ha tålamod och en snäll kassörska

Ja det vore nåt, storhandla på ICA och ta med burken och stoppa i mynten där, säkert uppskattat. smile
Jag kom att tänka på en liknande grej; någon skrev in ett "Dagens ris" (en klagospalt) i lokaltidningen för att någon dagisfröken hade stått och betalat en hel dagisgrupps biobiljetter med mynt vilket tog sån tid att de andra som skulle köpa biljetter missade filmen de hade tänkt se. De hade väl haft nån form av insamling men istället för att växla till sedlar på banken betalade de med mynten de samlat ihop.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
12 april 2010
Enkelt att räkna ut hur många tior det är i flaskan.. Väg en tia.. Väg petflaskan.
Proppa i tiorna i flaskan väg den räkna bort vikten på flaskan, ta vikten och dela på vikten på en tia.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

502 Inlägg
12 april 2010
Började idag med min lilla samling... 2st 10or i en 1,5l för tillfället. haha xD

8 894 Inlägg
12 april 2010
Har för mig att det är ca 16 000 som rymms i en 1.5 L och 8 000 i en "fun light flaska"
Endast 10kr i flaskorna

Ska kolla mera nogrant när jag växlar in

Fotograf på tierpidag.se

3 714 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
FoXoN skrev:
Började idag med min lilla samling... 2st 10or i en 1,5l för tillfället. haha xD

Bättre än inget iaf, har själv 18 st i min 1.5L och det täcker ju knappt botten....

3 714 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Tokken skrev:
Enkelt att räkna ut hur många tior det är i flaskan.. Väg en tia.. Väg petflaskan.
Proppa i tiorna i flaskan väg den räkna bort vikten på flaskan, ta vikten och dela på vikten på en tia.

Det väger 6,60 gram, har en diameter på 20,5 mm, en kanthöjd på 2,90 mm

Leg. Spådam
816 Inlägg
12 april 2010
Saken är den att mynten inte hamnar likadant i alla flaskor, så resultatet kan variera lite. Enligt någon så ska det räcka åt ungefär 1500 stycken tior. Så allt mellan 1400-1600 anser jag vara möjligt. Själv så har jag hållt på ett tag och kommit up i 250 tior i min flaska. Det når kanske 6-7 centimeter från botten.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Sök