5317
Sök

Hjälp med att koppla in lågnivå kablar in i stereon.

299 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
behöver lite hjälp med att koppla in lågnivå kablar in i stereon.
Det är en bmw 528(e39)-00 med integrerad stereo. har en högnivå-omvandlare och dom 5 sladdarna som kommer ut ska ju 4 kopplas ihop med sladdarna för högtalarna.
Men behöver lite hjälp, för vet inte vilka kablar det är.
Någon som vet hur det ska kopplas in?
Försökte lägga in en bild för har bild på det på datorn, men vet inte riktigt hur man gör så tyvärr kunde jag inte lägga in en bild..=/
Tack på förhand!

299 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=901373

Här är länk till bild på hur det ser ut i alla fall..

2 011 Inlägg
11 april 2010
Är inte riktigt med dig vad det är du söker, men på din bild skall den blåa kabeln (remote) kopplas till någon plus. Själv drog jag den till bakljus kabeln. De andra 4 är högtalarkablarna.  Sedan ang lågnivå kablarna får du koppla dem till ett slutsteg.

Säg till om det hjälpte dig eller om jag missuppfatta dig.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

2 011 Inlägg
11 april 2010
Förlåt blev fel. På din bild skall den svarta kopplas någonstans i karossen till jord. De andra 4 är högtalar kablar. Men ang dina lågnivå får de sedan dras till ett steg, för det finns inget sådant uttag på stereon.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Clintan66 skrev:
Förlåt blev fel. På din bild skall den svarta kopplas någonstans i karossen till jord. De andra 4 är högtalar kablar. Men ang dina lågnivå får de sedan dras till ett steg, för det finns inget sådant uttag på stereon.

hur menar du koppla till ett steg? alltså...jag har dragit lånivå kablarna från slutsteget, som går in i en högnivå-omvandlare, det är dom sladdarna som syns på bilden. Och jag vet att den svarta är jorden och dom andra ska kopplas in tll högtalarna. men det är det jag har problem med, som du ser på bilden är det en bunte med kablar som går in i stereon och det är det enda uttaget som finns på stereon. och jag vet ju inte till vilka kablar dom ska kopplas in..sad

Cupra_
11 april 2010
De som ser vita ut på bilden ska skarvas på på högtalarkablarna till valfri högtalare, alltså kopplas in på orginalhögtalarkablarna. Den tuunna blå är remote, kopplas till nåt som får ström med påslagen tändning. svarta är jord. Den som är ljusblå/turkos har jag ingen aning om.. Du fick inte med nåt kopplingsschema då som du kan lägga upp?
Senast redigerat av Quadrablast (11 april 2010)

12 Inlägg
11 april 2010
Beror på vilken Stereo du har, om det är business eller proffesional?

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
skoter_440 skrev:

det är en business stereo..har du nån aning om hur man gör?
tacksam för svar!

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jösses vad många fel det är i den här tråden.
Du ska inte koppla in hög/lågnivåomvandlaren till de kablar på "stereon" som syns på bilden, det är ju endast displaydelen.

Den riktiga stereon sitter under den delen som syns på bilden och det är i dess kontakt du ska koppla in dig.

aha..ja för det verkade lite konstigt...tack för svaret då big_smile ska ut och ta en titt på det smile

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
hur ska man få väck den understa delen då? displayn med volymkontrollen tar man ju väck lätt med den skruven, men hur ska man få väck själva delen där under då?

Tack på förhand!

12 Inlägg
11 april 2010
thobbeee skrev:
skoter_440 skrev:

det är en business stereo..har du nån aning om hur man gör?
tacksam för svar!

Nej, har professional i min så det är bara den jag har skruvat med.

12 Inlägg
11 april 2010
Swedenrockers skrev:
Jösses vad många fel det är i den här tråden.
Du ska inte koppla in hög/lågnivåomvandlaren till de kablar på "stereon" som syns på bilden, det är ju endast displaydelen.

Den riktiga stereon sitter under den delen som syns på bilden och det är i dess kontakt du ska koppla in dig.

Fel! radio delen sitter väl ändå ovanför displayen!

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Här är länk till bild på hur cd spelaren ser ut..
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=902483

förstår fortfarande inte hur det ska kopplas in?
någon som kan hjälpa mig?

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Nu ska jag styra till det här.
Kabelfärgerna är som följer:

Vänster fram plus Gul/röd
Vänster fram minus Gul/brun
Höger fram plus Blå/röd
Höger fram minus Blå/brun
Vänster bak plus Gul/blå
Vänster bak minus Gul/grå
Höger bak plus Blå/lila
Höger bak minus Blå/grå

Sen om du vill koppla in dig på fram- eller bakhögtalarna är upp till dig.

thobbeee skrev:
Här är länk till bild på hur cd spelaren ser ut..
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=902483

förstår fortfarande inte hur det ska kopplas in?
någon som kan hjälpa mig?

Okej, tack så jätte mycket! då har jag koll på läget nu. Då ska det nog inte vara några problem.
Tack än en gång!

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
till swedenrockers:
Kolla denna sidan: http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=39
hittade den nyss och där står det inte samma färger som du skrivit, men som jag förstår det är det bara till såna med orginal dvd osånt?

299 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Det verkar finnas en del variation på kabelfärgerna, jag är iofs inte förvånad eftersom att det gäller BMW, det är samma sak när man håller på med c-låset. Hursom, de bilar jag har haft att göra med så stämmer färgerna som jag skrev, du kan lätt jämföra med din egen. På bilden du länkade till (din egna stereo) så ser det ut att stämma. För att underlätta så kan jag nämna att varje högtalares plus- samt minuskabel är ihoptvinnade-
thobbeee skrev:
till swedenrockers:
Kolla denna sidan: http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=39
hittade den nyss och där står det inte samma färger som du skrivit, men som jag förstår det är det bara till såna med orginal dvd osånt?

okejokej.
Men ska kolla det imon då, men det stämmer säkert. Tack för dina svar big_smile

299 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
swedenrockers: kablarna du skrivit stämmer, men det är dock en färg som inte finns med som du har skrivit..vänstar bak plus har du skrivit gul/blå, men det finns ingen sådan..den sladden som blir över av dom du inte har sagt är en som är gul/röd...kan det va den som är vänster bak plus?

Sök