6606
Sök

Köpråd Ford sierra

48 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Tja har börjat inse att min gamla betta har börjat sjunga på det sista och har sett en ford sierra 2.9 från 89 som har rullat under 15000. Undrar om dessa bilar om det bara är rost och "rappel" eller om det är pålitliga bilar? Har hört både och om dessa bilar. Detta ska som vara allt i allo bil men man vill ändå ha en fräsh bil!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
10 april 2010
Rosten är väl att akta sig för, å bakaxlarna? å sen suger deras andrahandsvärd. Säg att du köper bilen för 7k, räkna med att få svårt att få sålt den för 7k sen tongue men detta gäller alla fordar.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

12 086 Inlägg
11 april 2010
Sierror mäter man inte i mil, för de första går mätaren bara till 99999km så vem som helst kan ju ljuga ihop att de är en lågmilare. Jag skulle avråda att köpa en V6a från 89, gammal törstig hink med 240 känsla inuti.

Ska du köpa dig en Sierra rekommenderar jag att du köper en GLX 92-93. De ser iaf vettiga ut och är bra mkt fräshare inuti, och köpt 2L med dubbla kammar. Den går billigt och bra.
Sierra rostar, i princip överallt så kolla noga.

/Ägt 9 Sierra

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 april 2010
Kolla sparklådorna! Sedan är det just rost rost och åter rost som är problemet med dessa kärror. Annars är det trevliga bilar med förvånadsvärt bra drag i big_smile Tänk på priset som det påtalats, andrahandsvärdet är inget vidare och det är många som väljer bort dessa bilar för att dom har dåligt rykte hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Old school JDM
176 Inlägg
11 april 2010
Rost på sparklådorna och i golvet lär du kolla. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102710/557537_3d3qm6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102710/557540_jjmnom.jpg

Annars säger jag som han innan: "Annars är det trevliga bilar med förvånadsvärt bra drag i".

Sierra är sjukt roliga bilar och drar väldigt lite soppa!
Senast redigerat av ME_Racing (11 april 2010)

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 april 2010
JapMax skrev:
Sierror mäter man inte i mil, för de första går mätaren bara till 99999km så vem som helst kan ju ljuga ihop att de är en lågmilare. Jag skulle avråda att köpa en V6a från 89, gammal törstig hink med 240 känsla inuti.

Ska du köpa dig en Sierra rekommenderar jag att du köper en GLX 92-93. De ser iaf vettiga ut och är bra mkt fräshare inuti, och köpt 2L med dubbla kammar. Den går billigt och bra.
Sierra rostar, i princip överallt så kolla noga.

/Ägt 9 Sierra

Gör som han säger!
Och räkna med att inte få tillbaka pengarna!
Men sierra är kul som fan på vinter, tro mej. wink
Äger en -83:a som ska få nytt hjärta nu i sommar big_smile
Senast redigerat av LeafBox (11 april 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök