Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Tack grabbar! =o). Som sagt lite jobb med att få den att passa men hoppas att det blir riktigt bra sen. Som tur är så kommer få hjälp av syrrans kille kapandet och plastande av stötfångaren, han har lite erfarenhet sen tidigare. Skulle jag själv sätta kapen i den och försöka så tror jag inte att jag skulle få ihop det tyvärr.
Gött när man kan få hjälp med sådana saker!
Jovars, känns som att det tog stopp där för mig med projektet. Får bli nya tag nästa vecka hoppas ja!
Har varit alldeles för mycket annat ett tag nu, har ju ett hus som måste underhållas lite också. Ska som sagt få hjälp med bakstötfångaren och han har inte riktigt haft tid för mig heller. Hoppas att jag ska kunna fixa en update under veckan eller i helgen.
Sorry gott folk inga bilder idag heller. Dygnet har 24 timmar för lite tycker ja, men imorrn blir det en kväll i garaget. Lovar er bilder senast onsdag om ni klarar av att hålla er tills dess........
Sorry gott folk inga bilder idag heller. Dygnet har 24 timmar för lite tycker ja, men imorrn blir det en kväll i garaget. Lovar er bilder senast onsdag om ni klarar av att hålla er tills dess........
Hoppas att jag inte gjort er allt för besvikna med att inte visa några bilder från i tisdags. Blev inget gjort med stötfångaren som är värt att visa på bild. Blev bara lite spekulationer och funderingar angående hur vi ska korta den och sen fästa den i karossen. Det är svårt att hinna med mycket på kort tid...... Men efter helgen blir det nya tag, och jag hoppas kunna montera den snart....
För er som vill och har vägarna förbi så ses vi kl 10:00 på CityGross parkeringen i Mantorp, och sen kommer bilen kunna beskådas på parkeringen ut mot Vättern under dagen.
Nu kommer något som ni väntat på UPPDATERING! Har fått hjälp med inpassning av stötfångaren bak, blev mest att måtta och rita för att kunna bygga fästen. Har i alla fall plastat fast fästena som ska sitta mot hjulhuset, nu i veckan blir det att kapa sönder hela en för att korta den en bit.
fasen va fint! stod en likadan cab nere mot skatehallen i ett av dom husen idag. men din var nog snäppet finare
Hehe tack! Har sett ett par stycken häromkring, vet en svart som bor på väg mot Skänninge som är rätt fräsch. Sen har jag sett en röd ett par gånger, vet inte vart den hör hemma men det är ganska blekt lack och slitet tak på den.
Trodde rs2 stöten bara skulle passa rakt av på caben. Häligt att det går framåt kämpa på trots det fina vädret
Det hade jag också RÄKNAT med, men det fick man ju f-n för. Men men det löser sig hoppas jag. Har ju hjälp med att fixa till det, så det ska nog gå bra. Hur går det med din kärra då? Något nytt såhär inför sommaren?
Trodde rs2 stöten bara skulle passa rakt av på caben. Häligt att det går framåt kämpa på trots det fina vädret
Det hade jag också RÄKNAT med, men det fick man ju f-n för. Men men det löser sig hoppas jag. Har ju hjälp med att fixa till det, så det ska nog gå bra. Hur går det med din kärra då? Något nytt såhär inför sommaren?
Jodå lite har det hänt i vinter mest under skalet byt alla vätskor och fixat läckande kylare. Även fixat lite utvändigt tilverkat nya backspeglar skarvat ihop ett par m3 speglar med foten från caben och fixat ny huv med audi ringarna som luftintag (den är på lack hoppas jag får den nästa vecka). Påställning och besiktning om en vecka sen ska det bli lite åka
Jodå lite har det hänt i vinter mest under skalet byt alla vätskor och fixat läckande kylare. Även fixat lite utvändigt tilverkat nya backspeglar skarvat ihop ett par m3 speglar med foten från caben och fixat ny huv med audi ringarna som luftintag (den är på lack hoppas jag får den nästa vecka). Påställning och besiktning om en vecka sen ska det bli lite åka
Okej, låter nice! Du får se till att slänga upp lite bilder också! Har haft min påställd i en månad nu, har varit riktigt gött att åka nercabbat i påsk...