3674
Sök

Byte av bilbatteri till Lamborghini Gallardo Spyder 2006. Vilka batterier passar? Var kan de köpas?

2 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Är det någon som vet exakt vad det är för batteri jag har/behöver och vilka alternativ det finns om jag behöver köpa ett nytt?

Jag har min Lamborghini Gallardo Spyder från 2006 i ett "robotgarage" där jag endast kan lämna och hämta bilen, men i normalfallet inte kan komma åt bilen på plats i själva garaget. P.g.a. detta har jag låtit batteriet ladda ur sig helt under vintern. Jag har satt i laddare nu, men batteriet verkar inte reagera så jag måste eventuellt byta batteri.

Pga svårigheten med att komma åt bilen vet jag inte vad jag har för batteri i bilen, mer än att det är originalbatteriet som kom med bilen. Det står inte i instruktionsboken vad batteriet har för dimensioner och specifikationer och jag hittar ingen information på nätet.

Stålmannen
465 Inlägg
11 april 2010
http://www.lambostuff.com/xq/asp/market … logTav.htm

Kan denna länk vara till nytta? Du kan gå till startsidan för att byta årsmodell, land m.m. smile

2 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Perfekt. Tackar.

1 Inlägg
14 september 2010
Kanske lite sent, men ändå...

Lamborghini Gallardo använder batterier från tyska Moll, artikelnummer 595 203 076. 95Ah med måtten 350*175*190. Det som är lite udda är att batteriet har pluspolen på vänster sida, annars skulle man kunna använda samma batteri som i Mercedes mm. Jag vet folk som i Göteborg har fått hjälp av TH Pettersson AB med att byta batteri i Lamborghini, men Lastvagnsdelar (LVD) är importör av Moll i Sverige. Kolla med dom om dom har någon återförsäljare i Stockholmsområdet...

Sök