Tribbe skrev:
Okej, om jag lägger på några slantar och tar EP5 då?
Eller om jag byter basen till en ES250D och kör kvar på EP4? Kanske klent med en 10'a?
Asså det är inte det att det är en 12" som ja inte tyckte du skulle ha D varianten utan det är att det är dubbla talspolar på den med "fel impedans" för att använda ditt steg så bra det går, därav det är bättre o ta den enkelspoliga.
Men jo jag hade hellre lagt på en slant o tatt EP5 steget (eller ännu hellre EP4+EP1D om du nu ska ha Hertz Energy serie)och då drivit även 3,5" på steget med det kommer säkert låta bättre. dela av dem med HP-filtret i steget runt 150hz nåt sånt det gör att du kan spela med högre volym utan det låter illa eller du spelar sönder dem för det mesta av basen är bortfiltrerad.
midbas högtalarna ska väl egentligen ha ett bandpassfilter för o ta bort både den djupa basen och det som ska spelas av 3,5" men det kommer nog gå bra att spela med dem bara delade LP, börja vid 200hz eller nåt sånt, justera filter och nivåer och lyssna vilket du tycker låter bäst med både 3,5" och 6,5" och sen en 12" abs inkopplad.
Väljer du EP5steget kan du välja en 300D för den impedansen klarar bas-kanalen av iaf.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1