2532
Sök

Köpråd: Bmw 325 cab eller Saab 93 cab?

93 Inlägg
14 april 2010
hahaha är du en komiker! om inte isf borde du bli det.

lodiseN skrev:
Epitaph skrev:
Aquilla skrev:
Epitaph: sluta med att börja skämta bort den seriösa diskussionen. om du inte kan tillägga något konstruktivt utan måste snacka mat. kanske du ska börja skriva i andra forum

läs hela tråden biffen, har enbart tillfört konstruktiva tips till TS tills Lodisen kom in i bilden. Nu ger jag tips på hur han ska få ut mest för sin bil.

Varför blev du så lessen då? för att jag talar sanning och plastnördar gråter för den

835 Inlägg
14 april 2010
sport skrev:

lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

läs hela tråden biffen, har enbart tillfört konstruktiva tips till TS tills Lodisen kom in i bilden. Nu ger jag tips på hur han ska få ut mest för sin bil.

Varför blev du så lessen då? för att jag talar sanning och plastnördar gråter för den

tack! O grattis till köpet. Eller nåt. wink

2 077 Inlägg
14 april 2010
Opelmadness skrev:
Herrejösses. Killen vill ha köpråd om han ska köpa en bmw eller en saab. Vore det inte bättre att ge tips och sånt än att börja käftas med varann??? Varenda jävla tråd... Suck..

Måste hålla med opelmadness här,testkör båda och se vilken du gillar mest!
Lycka till med nu smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

806 Inlägg
14 april 2010
sport skrev:

lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

haha gråt inte och säg något vettigt, du har precis visat dig ligga i epitaph nivå av plastbils liperier
Senast redigerat av lodiseN (14 april 2010)

835 Inlägg
14 april 2010
lodiseN skrev:
sport skrev:

lodiseN skrev:

haha gråt inte och säg något vettigt, du har precis visat dig ligga i epitaph nivå av plastbils liperier

ja du har tillfört mycket här också. Massor av ammunition & skäl att hålla sig borta från grussladdar-gänget! Vill jag köra bakhjul tar jag min trimmade gatlegala Quad.(som drar din bil)

På sida 8 finns ett inlägg från en person som ägt båda. Läs det.

806 Inlägg
14 april 2010
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:
sport skrev:

ja du har tillfört mycket här också. Massor av ammunition & skäl att hålla sig borta från grussladdar-gänget! Vill jag köra bakhjul tar jag min trimmade gatlegala Quad.(som drar din bil)

Har du inte gett upp än? trodde jag hade svarat på det inlägget men kan inte säga mer än att synd att han tycker så och vilken årsmodell hade han på plastbilen? det kan skilja ganska många år mellan dom, och tkr han så så får han väl tycka så:P

835 Inlägg
14 april 2010
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:

Har du inte gett upp än? trodde jag hade svarat på det inlägget men kan inte säga mer än att synd att han tycker så och vilken årsmodell hade han på plastbilen? det kan skilja ganska många år mellan dom, och tkr han så så får han väl tycka så:P

tråden handlar ju om det! Haha? Fattar du? De bilarna ställs mot varandra? Går det in?

806 Inlägg
14 april 2010
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

tråden handlar ju om det! Haha? Fattar du? De bilarna ställs mot varandra? Går det in?

Asså du är funtad, helt seriöst! måste dra nu hoppas vi kan fortsätta dagiset ikv hejs

835 Inlägg
14 april 2010
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:

Asså du är funtad, helt seriöst! måste dra nu hoppas vi kan fortsätta dagiset ikv hejs

jag förstår nu att du inte riktigt är med i matchen. Känns inte direkt värdigt längre. Som att spela tennis mot en rullstolsburen liksom. Läs om tråden, snälla. Tråden handlar om de två bilarna i fråga. Vilken som är det bästa KÖPET. Inte bästa ballfaktorn eller grusräsern. Killen vill ha köpråd av folk som faktiskt har erfarenhet av bilarna i fråga. Dina svar på inlägg är lätt komiska, men nu tycker jag bara synd om dig. Kanske ska köra med underhands serve i forsättningen?

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
14 april 2010
allså vilken tråd... jag personligen har inge emot saab alls. och jag har 2 st bmw ! nog skulle jag kunna köra runt i båda 2 utan att skämmas, sen skulle jag nog inte köpa en e36 cab pga helt enkel för gammal bilmodell, då satsar jag hellre på saaben pga mer nybil.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
14 april 2010
Aquilla skrev:
Tja, min Saab har rullat 24 000 mil utan att lådan har havererat och turbon håller alldeles utmärkt.

För övrigt förstår jag inte den här hybrisen kring bakhjulsdrift? Överskattat, överskattat och åter igen överskattat.

jaa, men då är det nog ingen raceputte som haft bilen innan dig iaf. det finns saabar som fått skrap i lådorna efter 2000 mil. men de verkar aldrig kunna lära sig. sen på tal hur sena de är med i utvecklingen. tar fram en 4 hjulsdriven bil först nu för nåt år sen när alla andra haft de sen 80 talet i sina program. kombi va de riktigt sena med..+ hur litet modellprogram som helst och byter modell senare än vart 10 år. vad är det för bilmärke? jaa..säkerhet är de framstående med. men det är volvo minst lika bra på med. det värsta är att saab alltid ska förmedla en sportig look och framtoning. men det är så lite sportbil man kan komma!

o det vet du oxå att bakhjulsdrivft inte alls är överskattat för 5 öre. hade saab gjort en bakhjulsdriven bil så hade du jublat här i tråden över den. men ta bara designen. har du inte kollat på en gammal 900 eller 99 nån gång? jag tror fan i mig det är det värsta jag sett. motorn är längsmonterad fast den är framhjulsdriven, det finns 1000 sladdar o kablar kors o tvärs över hela motorrummet. förarinteriören är helt sjukt ful och illa anpassad. (inte tala om nyare saabar med 100 onödiga knappar lite här o där) vindrutan fram har 0 aerodynamik. framblinkersen sitter rent ut sagt bara påklistrad direkt på framskärmen. vägegenskaparna ska vi inte tala om.. rost hål mitt på en dörr. o sen tar du den gamla 99an o jämför med en bmw e30 eller e28 t.ex. 

är det konstigt att bmw idag är bland de mest framstående bilmärken idag medans saab är ett rostigt konkursbo?  absolut inte! saab har misslyckats helt kommersiellt. sen finns de alltid vissa unga raceputtar som gillar att åka runt o dumpa i närmsta stad och sätta på en fet vinge på bilen o tro de åker runt i en porsche.

Saab utvecklade en fyrhjulsdriven bil redan på 80-talet som aldrig blev lanserad och kombibilar fanns på menyn redan under 60-talet.

Bakhjulsdrift är överskattat, enligt mig. Jag har både kollat och rattat 900:or och 99:or, som för övrigt är bra mycket trevligare att vila ögonen på än en tex en sliskig E30 med usel motor.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

299 Inlägg
14 april 2010
ja det är ju iofs en ren smaksak vad som faller en i ögonen...så det kan vi ju inte diskutera ändå! men jag skulle kunna sätta en stor slant på att en majoritet röstar för en fin original 325 m tec 2 före en saab 900 eller 99. både körmässigt, vill ha faktor, som putsbil, sladdbil, att trimmas, att ställa undan, värdemässigt, stöldmässigt (alla vet ju hur lätt det är att ta sig in i en gammal saab med enkla medel tongue)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

21 Inlägg
14 april 2010
BMW!
Saab är liksom inte i samma liga, har aldrig varit, kommer aldrig att komma dit heller...

806 Inlägg
14 april 2010
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:

jag förstår nu att du inte riktigt är med i matchen. Känns inte direkt värdigt längre. Som att spela tennis mot en rullstolsburen liksom. Läs om tråden, snälla. Tråden handlar om de två bilarna i fråga. Vilken som är det bästa KÖPET. Inte bästa ballfaktorn eller grusräsern. Killen vill ha köpråd av folk som faktiskt har erfarenhet av bilarna i fråga. Dina svar på inlägg är lätt komiska, men nu tycker jag bara synd om dig. Kanske ska köra med underhands serve i forsättningen?

Nej du (jag) drog det till sandlåde nivå och då handlar det inte om köpråd, den här tråden va förlorad efter dom första 4 sidorna, det kanske du inte märkte?

Börja inte skriva om köpråd nu efter att du i 5 sidor på rad desperat har försökt att få mig och ge mig!

Säger som förut Lisa gå och lägg dig

nu handlar det bara om att jag leker med dig och några andra förlorade tölpar! lägg mellansteg ffs:P

Nu ska jag försöka gå ifrån den här tråden eftersom den aldrig blir låst och det inte finns något vettigt förutom en gravt skadad Lisa som gång på gång försöker skriva något orevellant, det har dock varit ett nöje att hetsa Lisa och hennes plastpolare!

Skickar locktången nästa vecka när jag fått min pyttipanna
Senast redigerat av lodiseN (14 april 2010)

835 Inlägg
14 april 2010
lodiseN skrev:
Epitaph skrev:
lodiseN skrev:

Nej du (jag) drog det till sandlåde nivå och då handlar det inte om köpråd, den här tråden va förlorad efter dom första 4 sidorna, det kanske du inte märkte?

Börja inte skriva om köpråd nu efter att du i 5 sidor på rad desperat har försökt att få mig och ge mig!

Säger som förut Lisa gå och lägg dig

nu handlar det bara om att jag leker med dig och några andra förlorade tölpar! lägg mellansteg ffs:P

Nu ska jag försöka gå ifrån den här tråden eftersom den aldrig blir låst och det inte finns något vettigt förutom en gravt skadad Lisa som gång på gång försöker skriva något orevellant, det har dock varit ett nöje att hetsa Lisa och hennes plastpolare!

Förlåt, glömde att du inte kunde läsa.

Bättre?

Ja det kanske är bäst att lägga ner?

Tror inte vi kommer så mycket längre.

Faktiskt.

Ja, skicka locktången! Hoppas den går att koppla in på
12v!

Njut av pyttipannan! Du gjorde ett jäääkla fynd asså!

Hej

då!

Skickar locktången nästa vecka när jag fått min pyttipanna

241 Inlägg
14 april 2010
Kul att "alla" bmw ägare inte kan hålla sig ifrån pajkastning så fort en X vs BMW tråd kommer upp.

Är du den största P12an på garaget lodisen? De är fan inte många inlägg du har skrivit i någon tråd som har någon mening alls

Sök