Billig och bra Solfilm?

Emmiil
12 april 2010 · 15 Inlägg

Undrar om någon vet en bra solfilm, vill helst ha det så svart som möjligt! cool
Vet att solarplexius har en väldigt svart solfilm, Någon som vet om den är bra? smidig att sätta dit?

Eller om ni vet någon annan stans det går att köpa det ifrån, och vad det kostar ungefär? För vill helst ha färdigskuren solfilm, som det inte går att se in igenom och som är smidig att sätta dit! smile

Och vad kostar det om man skulle lämna in det till något företag ungefär? (:

/Emil

loow Jävel
12 april 2010 · 2 018 Inlägg

Om du kan tänka dig att skära själv så är Jula's svarta film ruskigt bra. den blir väldigt mörk och sitter bra. Bättre än de biltema-filmerna jag prövat iaf.
En rulle kostar ca 50 spänn.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Emmiil
12 april 2010 · 15 Inlägg

Tack! smile
Smidigt att få dit den? Ser man igenom mycket på den?

/Emil

id_
12 april 2010 · 130 Inlägg

vilket uttjatat ämne, visst att du kanske e ny här på forumet, men det måste finnas minst 30 - 40 trådar som tar upp exakt det du eftersträvar smile

vill inte va dryg, men solfilm och fälg trådar gör mig allmänt sur såhär på vårkanten big_smile

loow Jävel
12 april 2010 · 2 018 Inlägg

Emmiil skrev:
Tack! smile
Smidigt att få dit den? Ser man igenom mycket på den?

/Emil

Om man blöter rejält (som det står) så är det inga problem att få dit den snyggt. Du bör använda en mjukare spade som du drar en trasa runt för att inte repa filmen med. Man ser vääääldigt lite in, o skapligt ut. Men det är värdelöst när du ska backa när det är mörkt eller så.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Emmiil
12 april 2010 · 15 Inlägg

Jo, har inte varit medlem mer än ett par dagar smile

Freddan
12 april 2010 · 282 Inlägg

Inte värt o tona själv, vet iof inte vad du har för bil o din budget men resultat brukar oftast bli mkt mkt o låta nån kunnig göra det..

Emmiil
12 april 2010 · 15 Inlägg

Plankpojk skrev:

Emmiil skrev:
Tack! smile
Smidigt att få dit den? Ser man igenom mycket på den?

/Emil

Om man blöter rejält (som det står) så är det inga problem att få dit den snyggt. Du bör använda en mjukare spade som du drar en trasa runt för att inte repa filmen med. Man ser vääääldigt lite in, o skapligt ut. Men det är värdelöst när du ska backa när det är mörkt eller så.

Okeej! smile Får Kolla på det nästa gång jag är i stan då! big_smile
För kollat på internet, och fördigskurna har jag hittat för cirka 1200 kr, så är ju lite skillnad i pris då..
Men jag vet itne, kanske finns billigare? wink

Emmiil
12 april 2010 · 15 Inlägg

Freddan skrev:
Inte värt o tona själv, vet iof inte vad du har för bil o din budget men resultat brukar oftast bli mkt mkt o låta nån kunnig göra det..

Okeej, Har en S70 så vet itne om jag törs tona själv då.. tongue
Vet du vad det kostar ungefär om man skulle lämna in de?

loow Jävel
12 april 2010 · 2 018 Inlägg

Letade oxå färdigskuret först,men det var så jävla dyrt. men tänk då att om du köper denhär för 50 spänn, (du kommer behöva 2 rullar beroende på bilstorlek) så har du ungefär 12 försök på dig att lyckas. Man brukar lyckas på första eller andra försöket.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Emmiil
12 april 2010 · 15 Inlägg

Plankpojk skrev:
Letade oxå färdigskuret först,men det var så jävla dyrt. men tänk då att om du köper denhär för 50 spänn, (du kommer behöva 2 rullar beroende på bilstorlek) så har du ungefär 12 försök på dig att lyckas. Man brukar lyckas på första eller andra försöket.

Okeej! smile
Men om jag skulle misslyckas totalt, går det ta bort den smidigt? utan att ha några märken kvar efter den? smile

Freddan
12 april 2010 · 282 Inlägg

Brukar kosta ca 400-500kr per ruta, de kostar ju endel mer men helt klart värt det. Blir inte lika mörkt innifrån heller..

loow Jävel
12 april 2010 · 2 018 Inlägg

Emmiil skrev:

Plankpojk skrev:
Letade oxå färdigskuret först,men det var så jävla dyrt. men tänk då att om du köper denhär för 50 spänn, (du kommer behöva 2 rullar beroende på bilstorlek) så har du ungefär 12 försök på dig att lyckas. Man brukar lyckas på första eller andra försöket.

Okeej! smile
Men om jag skulle misslyckas totalt, går det ta bort den smidigt? utan att ha några märken kvar efter den? smile

Allt lim går att tvätta bort med nått vettigt medel smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
volvoentusiasten
12 april 2010 · 4 005 Inlägg

Orden billig och bra går inte ihop när det handlar om solfilm... iaf...

Jag använder soyafilm. Har en liten kass miniguide på min presentation hur den är att arbeta med om så önskas att se.

Kostar ~1200kr för toning runtom med 80%. Färdigskuren och lätt att sätta dit och ännu enklare att ta loss. Inte nöjd? Ta bort och gör om det.

Emmiil
13 april 2010 · 15 Inlägg

linuslinje skrev:
Orden billig och bra går inte ihop när det handlar om solfilm... iaf...

Jag använder soyafilm. Har en liten kass miniguide på min presentation hur den är att arbeta med om så önskas att se.

Kostar ~1200kr för toning runtom med 80%. Färdigskuren och lätt att sätta dit och ännu enklare att ta loss. Inte nöjd? Ta bort och gör om det.

Okeej! smile Inga "glipor" runt fönstrerna?

volvoentusiasten
13 april 2010 · 4 005 Inlägg

Emmiil skrev:

linuslinje skrev:
Orden billig och bra går inte ihop när det handlar om solfilm... iaf...

Jag använder soyafilm. Har en liten kass miniguide på min presentation hur den är att arbeta med om så önskas att se.

Kostar ~1200kr för toning runtom med 80%. Färdigskuren och lätt att sätta dit och ännu enklare att ta loss. Inte nöjd? Ta bort och gör om det.

Okeej! smile Inga "glipor" runt fönstrerna?

På min s90har jag faktiskt en 5mm glipa längst ner vid fönstret. Man ser det inte utifrån men jag blir lite irriterad på det. Vet inte om det är modellspecifikt direkt.

De övriga rutorna eller andra bilar jag har gjort är det ingen glipa.

Asplin
13 april 2010 · 50 Inlägg

Om man skulle lämna in bilen för att tona, vad är ett bra riktpris?

Fick prisupg på 4000kr för Bakrutan och sidorutorna bak på min s40.

Emmiil
13 april 2010 · 15 Inlägg

Asplin skrev:
Om man skulle lämna in bilen för att tona, vad är ett bra riktpris?

Fick prisupg på 4000kr för Bakrutan och sidorutorna bak på min s40.

okej! wink

volvoentusiasten
13 april 2010 · 4 005 Inlägg

Emmiil skrev:

Asplin skrev:
Om man skulle lämna in bilen för att tona, vad är ett bra riktpris?

Fick prisupg på 4000kr för Bakrutan och sidorutorna bak på min s40.

okej! wink

Jag fick 7-900kr/ruta från solfilmsexperten (tror att det var dem)

Asplin
13 april 2010 · 50 Inlägg

linuslinje skrev:

Emmiil skrev:

Asplin skrev:
Om man skulle lämna in bilen för att tona, vad är ett bra riktpris?

Fick prisupg på 4000kr för Bakrutan och sidorutorna bak på min s40.

okej! wink

Jag fick 7-900kr/ruta från solfilmsexperten (tror att det var dem)

Hmm, det dryga med S40 är ju att på bakre sidrutorna så är det också 2 små rutor. Så Blir ju 5-rutor sammanlagt om man ska vara dryg.

Någon som har tips på andra prisvärda i sthlm?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang