13 april 2010
Trådstartare
Tack för svaret, även om jag inte blev mycket klokare på det...
Jag har för mig att de nya ljusringarna borde dra mindre ström än de förra, just eftersom de är LED och de ska väl vara förhållandevis snåla.
Felkopplat borde det rimligtvis inte vara tycker jag... Både de nya och de förra ljusringarna har två kablar vardera... En svart samt en röd för de nya, en svart samt en lila för de förra. Jag kopplade helt enkelt svart till svart och rött till lila.
Kabelareorna är mestadels desamma... Först är det väldigt tunna kablar till bilens original kontaktstycke (kommer inte ihåg dimensionen i huvudet), sedan är det 2,5 en liten bit (denna del tillhör de förra ljusringarna) mellan två kontaktstycken och sedan är det återigen samma dimension som den förstnämnda, tunna fram till själva ljusringarna.
Den enda skillnaden i kabeldragningen borde väl vara just att jag utelämnade det relä och den säkring som kom med det nya kitet. Annars var det ju bara plus- samt jordkablar som fanns...
Som sagt, frågan är ens om man vågar testa om man nu riskerar att bränna en massa saker som kan bli dyra och/eller krångliga att ersätta.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex