11447
Sök

Tips om att styla grillen på en opel astra

671 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
hej tänkte jag skulle montera in ett nät i min grill  men behöver tips på  hur någon annan gjort själva infästningen/ själva urkapningen av det gamla så att ramen blir fri. tacksam för tips eller bilder

2 788 Inlägg
13 april 2010
Jag vet inte riktigt hur det ser ut men du kanske får kapa bort ribborna i grillen och spackla/slipa till det för att få det slätt smile Men satsa på något snyggt plastgaller istället för de vanliga biltema-näten som folk kör med, ser så "billigt" ut...

781 Inlägg
14 april 2010
Behöver inte alls se billigt ut.Ett bra alternativ utan att förstöra orig-grillen är att klippa till det nya nätet o mont det utanpå orig.

Du fäster det med små Vita eller Svarta plast-stripes som du köper i vilken bilaffär eller järnaffär som helst.Dom blir helt osynliga när du spänt åt dom o knipsat av överflödet.Gjorde så på min förra Zafira OPC o det blev klockrent.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
14 april 2010
marbling skrev:
Behöver inte alls se billigt ut.Ett bra alternativ utan att förstöra orig-grillen är att klippa till det nya nätet o mont det utanpå orig.

Du fäster det med små Vita eller Svarta plast-stripes som du köper i vilken bilaffär eller järnaffär som helst.Dom blir helt osynliga när du spänt åt dom o knipsat av överflödet.Gjorde så på min förra Zafira OPC o det blev klockrent.

Skitsnyggt verkligen roll

9 108 Inlägg
14 april 2010
Snyggare med original wink Jag lackade Opel-blixten svart och tycker det räcker, man kan ju ta hela loggan också om man vill, blir lite mer diskret..

http://www.garaget.org/?car=104801&image=1677059

Sök