2178
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 029 753 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
Bounty hunter
671 Inlägg
18 maj 2010
ja men så e det jämt...snå en kundvagn eller sån där stor postenvagn... när jag hade trång i garaget hade jag allt i vagnar...som man fick dra ut o sen åla sej in i bilen...fyfaan va glad är över att jag slipper det nu...fast det e gansk trångt nu me...eller så har man för mycket grejjer tongue fast det e ju tveksamt....mest 'bra att ha' saker... wink

2 038 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
haha jag har ju en hel bil till som står i garaget, den tar ju lite platts också om man säger så. min golf 2a som iprincip är helt klar för slipgrund den med hehe. så när den här är klar så skrämmer jag liv i den med
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=164689

Har ju behållt allt ifrån min gammla golf 2a som var av värde / styling.

Breddare
Klarglas runtom
M3 speglar (som jag inte vet om jag ska använda)
Mina 2 växelplattor (Finns på bild i början av tråden)
Fälgarna
Vingen
Och en jäkla massa små saker hehe
Senast redigerat av Nosliwe (18 maj 2010)

Bounty hunter
671 Inlägg
19 maj 2010
vad hade det stått annars där då? banan kartonger me gamla böcker,trädgårdmöbler o annat skit som vissa har i mitt garaget?...ska bli kul o se hur golfen blir...men måste ju säjja att audi e några strån vassare...

här e min nya bruks bil jag åka runt i köpte den för 1000:- 13 500 mil,den har rullat 2000 mil senast 14 åren....och rostfri...tongue lite snyggare fälgar ska jag försöka hitta...vanliga 14'' plåtisar duger...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89893/933257_6kehps.jpg

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
hehe a, audin är helt klar favoriten, men min första bil var en golf mk2 + att jag vill ha något till bugrun.
Den bilen är 100% rostfri och motorn kommer bli polerad in i minsta detalj. kommer bli likadan behandling på audin när pengar finns och en 2.3L turbo har letat sig in i garaget.

Bounty hunter
671 Inlägg
19 maj 2010
Nosliwe skrev:
hehe a, audin är helt klar favoriten, men min första bil var en golf mk2 + att jag vill ha något till bugrun.
Den bilen är 100% rostfri och motorn kommer bli polerad in i minsta detalj. kommer bli likadan behandling på audin när pengar finns och en 2.3L turbo har letat sig in i garaget.

det fanns en A100 turbo till salu här o stockholm för typ 4000 va sugen men det va inte quattro då det gick bort...hade vart bra till dej som inte har quattro....men vart faan får man tag på 4000 så där att köpa någe o lägga på hög?

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
exakt, alla pengar går till viktiga delar till audin för att få den körklar. vill gärna hinna köra lite nu i sommar smile + att jag har väl ca 30mil till stockholm. blir lite dyrt att åka och hämta den.
Vill nog ha lite mer kräm om jag ska slänga på quattro. 164 häst och fyrhjulskraffs känns lite sådär.

Bounty hunter
671 Inlägg
19 maj 2010
nä det va ingen höjdare,men fick bra snurr på den tackvare chip o WG fjäder ca 220hk...jävla då gick det bättre big_smile ....skrev ju det tidare...

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
ajuste, det gjorde du ju ja smile samma HK som en uris då hehe. vore ju något iof. ska ju renovera motorn och kanske göra något kul då med.

Bounty hunter
671 Inlägg
19 maj 2010
japp...ska man göra den riktigt bra ska man porta toppen o sätta in en RT:kam(2.0 sug femman) den lite agresivare...ska man ha mer än 250hk måste man byta insprutsystem...polaren ska börja tillverka sjyssta grenrör till 10v turbo motorerna..orginal e riktigt dåliga faktiskt,sätta på ett nytt me bättre flöde är minst 10-15HK o bättre vrid snabbare laddtryck...

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Då kan han ju skriva upp mig då om jag får ett jobb snart wink har kanske ett Cad / inventor jobb pågång, annars så kanske jag kan få på ett företag som tillverkar delar åt volvo, stå och packetera.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 maj 2010
Är det så smart att kleta på underredsmassa på broms och bränsleledningar? Kan bli ett h-vete att hitta ett ev. läckage i framtiden.

Samt, har bilen fått en "bra att veta" på broms eller bränsleledningar senaste besiktningen så kommer SBP tvinga dig att ta bort massan så de kan inspektera ledningarna. Inte för att du kanske fått det men det kan vara bra att känna till i framtiden smile 

I övrigt ser det bra ut smile Lite avis på dig (och er andra) som kan fixa och dona med bilarna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
jag antar att du syftar på bilden med den korrekt fastsatta bränslepumpen? det är inte min bil, det är en bild på hur det ska sitta. min sitter det ju med ståltråd och tyrapp på.... blir galen på folk som inte kan laga ordentligt.

Bounty hunter
671 Inlägg
19 maj 2010
Nosliwe skrev:
Då kan han ju skriva upp mig då om jag får ett jobb snart wink har kanske ett Cad / inventor jobb pågång, annars så kanske jag kan få på ett företag som tillverkar delar åt volvo, stå och packetera.

faan va najs ifall du får jobb...allt blir ju så mycket bättre då...ska se till att du väldigt bra pris på det...han e skyldig mej lite,förövrig är det Sparky_s2 här som gör dom...han gjorde min intecooler och tryck rör i aluminiun till mej innan han flyttade till Åre...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 maj 2010
Nosliwe skrev:
jag antar att du syftar på bilden med den korrekt fastsatta bränslepumpen? det är inte min bil, det är en bild på hur det ska sitta. min sitter det ju med ståltråd och tyrapp på.... blir galen på folk som inte kan laga ordentligt.

Ahh, sorry. Läste slarvigt. Men då vet du ju tills de du ska börja smile Ja, sådana lösningar är inte roliga, visst, det fungerar ifall man har panik men är inte direkt långsiktigt.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
jag har dessutom delvis dragit nya ledningar nu och ska dra resten innan nästa tisdag. så klagar dom på ledningarna eller rost vid bärande delar / liknande, så vet jag inte vad jag gör...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 maj 2010
Nosliwe skrev:
jag har dessutom delvis dragit nya ledningar nu och ska dra resten innan nästa tisdag. så klagar dom på ledningarna eller rost vid bärande delar / liknande, så vet jag inte vad jag gör...

Nej nå då kommer de gå galant smile

Mvh Tommy

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Ska bli riktigt skönt med en ny och fräsch sänkningsatts / fjäderben också.
Man blir nästan sjösjuk i bilen just nu hehe, men är ju GT coupe standard att dom är riktigt mjuka.
Så som det är nu så är det himmlen varje gång man drar på, dvs, himmlen är allt man ser haha
Fjädrarna var ju splitt nya och har aldrig använts mer än att ha blivit monterade i garaget där jag hämtade dom. (följde med ifrån audi 80in)
ska försöka blästra av underedet innan besiktningen med. är inte så jätte mycket rost direkt, någon ytrost fläck lite här och där.

Bounty hunter
671 Inlägg
19 maj 2010
Nosliwe skrev:
Ska bli riktigt skönt med en ny och fräsch sänkningsatts / fjäderben också.
Man blir nästan sjösjuk i bilen just nu hehe, men är ju GT coupe standard att dom är riktigt mjuka.
Så som det är nu så är det himmlen varje gång man drar på, dvs, himmlen är allt man ser haha
Fjädrarna var ju splitt nya och har aldrig använts mer än att ha blivit monterade i garaget där jag hämtade dom. (följde med ifrån audi 80in)
ska försöka blästra av underedet innan besiktningen med. är inte så jätte mycket rost direkt, någon ytrost fläck lite här och där.

funderar på sänkningsats på passaten då en va en fjäderva brusten enligt senaste besikningspappret...det e ju samma fram o bakvagn som audi 80 på dom... smile

2 038 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Bara slänga på då ju wink iom golfen så är det ju low and slow som gäller hehe.

Upptäckte nu att jag kanske kan fixa ett par vita framblinkers till GTn  big_smile är en som säljer bara någon mil ifrån mig.
Senast redigerat av Nosliwe (19 maj 2010)

Sök