2229
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 030 601 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
2 038 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Kopierar ifrån Mekonomens hemsida. Sökordet är "Kraftlim" går ju inte länka till deras sida.

Karosseri/Plastlim / Lim/tätning
Artikelnr: 41-TE392
Artikel: Kraftlim
Beskrivning: Terostat 9220
Fabrikat: Patron 310 ml
Fabrikat: Teroson
Info: Enkomponent kraftlim. Används överallt där en säker och varaktig limfog erfodras. Limmet är silikon- lösningsmedels- och isocyanafritt. Har ett brett vidhäftningsspektrum utan primer, har hög begynnelsehållfasthet. Den har utmärkta tätningsegenskaper och snabb genomhärdning, den blir hårdelastisk. Resultatet blir som svetsat och har hög åldrings, väderleks, UV- och saltvattenbeständighet.
Info: Svart
Info: Teroson
Pris: 275.00 kr

Påminner lite om rutlim smile

Bounty hunter
671 Inlägg
31 maj 2010
Nosliwe skrev:
Kopierar ifrån Mekonomens hemsida. Sökordet är "Kraftlim" går ju inte länka till deras sida.

Karosseri/Plastlim / Lim/tätning
Artikelnr: 41-TE392
Artikel: Kraftlim
Beskrivning: Terostat 9220
Fabrikat: Patron 310 ml
Fabrikat: Teroson
Info: Enkomponent kraftlim. Används överallt där en säker och varaktig limfog erfodras. Limmet är silikon- lösningsmedels- och isocyanafritt. Har ett brett vidhäftningsspektrum utan primer, har hög begynnelsehållfasthet. Den har utmärkta tätningsegenskaper och snabb genomhärdning, den blir hårdelastisk. Resultatet blir som svetsat och har hög åldrings, väderleks, UV- och saltvattenbeständighet.
Info: Svart
Info: Teroson
Pris: 275.00 kr

Påminner lite om rutlim smile

aha...ska kolla upp det..idag blev mina bilar A200n o passaten raderade...dom va för tråkiga tyckte dom...

2 038 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
min är ju minst lika original...
Blev som vi sa Hervas, slutade att ticka efter en liten runda.

Bounty hunter
671 Inlägg
31 maj 2010
Nosliwe skrev:
min är ju minst lika original...
Blev som vi sa Hervas, slutade att ticka efter en liten runda.

ja...men skitsamma...jag bryr mej inte om sånt neutral ...går bilen bra nu då?

2 038 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
japp, går som ett skott smile bara nya dämparna som ska på nu så man slipper se himmlen varenda gång man gasar på haha lol fick en bra att veta på höger fram hjullager.
Så det ska bytas såfort jag har pengar över till det. var ju inte jätte allvarligt änn.

Bounty hunter
671 Inlägg
31 maj 2010
Nosliwe skrev:
japp, går som ett skott smile bara nya dämparna som ska på nu så man slipper se himmlen varenda gång man gasar på haha lol fick en bra att veta på höger fram hjullager.
Så det ska bytas såfort jag har pengar över till det. var ju inte jätte allvarligt änn.

har du besiktag om den oxå? eller behövdes inte det?

2 038 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Ska åka in och ombesiktiga den i morgon. om det behövdes? jadu, plastgrejen som håller 3 pinnar till låset hade hoppat ur låskistan när jag skulle åka till besiktningen = en 2a.

den tillfälliga lagningen av brännsleröret hoppade isär inne på besiktningen. (höll 5mil dagen innan och för bensin i ca 1 vecka innan det)

Feldraget bromsrör som låg och skavde imot ena handbroms vajern (gammla ägaren som har fått det till att se ut som en indisk el ledning)

Skadad höger bromsslang fram.

Köpte nya rör, slangar och lite annat samma dag som jag fick reda på felen smile lustiga är ju att bromsröret gick igenom vid besiktningen jag var inne på vid nyår strax innan jag ställde bilen fram till renoveringen påbörjades.
Senast redigerat av Nosliwe (31 maj 2010)

Bounty hunter
671 Inlägg
1 juni 2010
Nosliwe skrev:
Ska åka in och ombesiktiga den i morgon. om det behövdes? jadu, plastgrejen som håller 3 pinnar till låset hade hoppat ur låskistan när jag skulle åka till besiktningen = en 2a.

den tillfälliga lagningen av brännsleröret hoppade isär inne på besiktningen. (höll 5mil dagen innan och för bensin i ca 1 vecka innan det)

Feldraget bromsrör som låg och skavde imot ena handbroms vajern (gammla ägaren som har fått det till att se ut som en indisk el ledning)

Skadad höger bromsslang fram.

Köpte nya rör, slangar och lite annat samma dag som jag fick reda på felen smile lustiga är ju att bromsröret gick igenom vid besiktningen jag var inne på vid nyår strax innan jag ställde bilen fram till renoveringen påbörjades.

besikningen e lite ett lotteri då det är besikningsmannens bedömning oftast, som i tex fotboll där vissa dommare tycker det e frispark medan andra friar helt(jaja dålig jämförelse tongue )...ibland är domlite väl petiga....ska besikta mina bilar snart...

2 038 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
var väl bra att dom såg felen då jag hade missat dom på bromsröret / slangen. sånt vill man ju inte åka med. Och vem blir inte lite sur när man får klättra från passagerar sidan till förarsidan det första man gör hehe

Bounty hunter
671 Inlägg
1 juni 2010
jo det klart bra att veta felen....men ibland edom ju petiga...som tex lampor som inte lyser o glömt varningstriangeln...

2 038 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Mjo, fick ju på att ena parkeringslampan inte funkade. det visste jag om men glömde bort att byta säkring dagen innan... skit sak enligt mig då man ALDRIG använder dom....

Bounty hunter
671 Inlägg
1 juni 2010
Nosliwe skrev:
Mjo, fick ju på att ena parkeringslampan inte funkade. det visste jag om men glömde bort att byta säkring dagen innan... skit sak enligt mig då man ALDRIG använder dom....

precis...hur drog du bensin rören då?...skarvade du meslang eller?, det gjorde jag på min A100 2,8...

2 038 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
gammla var en slang fram till främmre röret. hoppade isär.
Nu har jag dragit nya 8mm kopparrör

Bounty hunter
671 Inlägg
1 juni 2010
Nosliwe skrev:
gammla var en slang fram till främmre röret. hoppade isär.
Nu har jag dragit nya 8mm kopparrör

nice, ska göra det på mustangen när det e dax...måste ju dra bromsrör oxå....

2 038 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Dagen kan inte bli bättre! Bilen gick igenom och jag har fått jobb big_smile nu jävlar ska bilen bli rejält iordning gjord!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 juni 2010
Grattis! Vart fick du jobb?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 038 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Sonima i Tibro smile tvätta vevar och montera oljehus till volvo lastbilar, känner 4a av 11a som jobbar där

1 200 Inlägg
Bounty hunter
671 Inlägg
1 juni 2010
faan va nice me jobb...grattis.....själv fick jag avslag på ett jag sökte...men jag e van...fått avslag på ca 90 jobb nu...emn nu ska vi glädjas för din skull... big_smile

Sök