Jo då brast det nästan helt... specielt efter att ha fixat en bränsleslang som läckte, så går man inn i bilen och vrider på nyckeln så pumpen startar. Då börjar nästa läcka istället... + att vågen i bränslefördelaren inte orkar lyfta av någon mystisk anledning.
Men inte rasa ihop nu, Bit ihop och komm igen, Finns det nån vassare kam och byta till kanske ? nu när din ändå rasat!" Vet att RT kamen brukar folk stoppa i Turbo bilarna.
Har problem med att en av vevhusventilations slangarna suger ihop sig och att motorn vill dö när den blir varm vid gaspådrag. Någon som har några teorier?
Skruvat lite med bilen idag igen. Vägrar gå som den ska på högre varv, kväver sig själv. Imorgon hämtar jag en ny kam i Örebro.
Monterade nummerplåtshållare och ny skyltar idag, samt fixat lite med avgaset. Mitt sportavgas är igentligen till den äldre modellen av gt coupe med dom små kofångarna, så får svetsa dit en ny avslutning på avgaset som går ut i hålet i kofångaren. Han dock bara med att mäta lite idag så blev inga bilder.
Fick även igång tomgångsmotorn som har varit död dom åren jag har haft bilen. Standard att det täpper sig i vevhusventilationen så oljan skickas rakt ut i tomgångsmotorn.
Nu är det bara inställning av ljuset och få iordning på motorn. Sen blir det ett försök att ta sig till besiktningen på lördag igen. Får se hur det går
Blev en liten tripp på nästan 5 timmar idag till Scorpio. Hem kommen med en kamaxel och ett nytt kamdrev som bonus, Tackar jag för. Blev dock en väldigt snabb pratstund då jag hade lämnat av regeringen på Marieberg.