Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.
  • 193 Följare
  • 976 799 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 juni 2019
Nosliwe
1 maj 2010 · 2 024 Inlägg

fegiis skrev:
Jag var framme med det slog mig att det är ju röd dag o det var stängt.. får väl ta en tripp dit nästa vecka då tongue

hehe okej smile men tack ändå. får se om jag kanske åker till Tidaholm i nästa vecka och besiktigar och sen åker till klämmesbo, går ju köra med den gammla skärmen tills jag hittar en annan, inte så kul kanske, men är ju lätt utbytt smile

Sista UTE bilderna för idag, ska köra brorsan till en fest och sen ge mig på resten av dörrsidorna big_smile

Har svetsat klart allt i skuffen, skärmkanten är nästan klar, ska svetsa lite till eftersom det inte blev helt tätt + rikta och "spackla" med svetsen ^^ kan man inte tenspackla så tager man vad man haver.

Så nu är det bara trösklarna kvar i princip big_smile svetsade fast fästen för ljudet ibak med.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/918180_wsq9dd.jpg
Ny kant dit svetsad.... ungefär roll


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/918184_7p1bzh.jpg
hålet i tröskeln som skall svetsas i morgon smile

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
fegiis
1 maj 2010 · 130 Inlägg

Haha, alla vill besiktiga sina bilar här ^^ ska citera han jag hade 1.a gången jag besiktiga min GT..

"Vänster broms ligger emot skivan lite... meeen det har INTE jag sett!!" big_smile
Dom är lite lyckade där faktiskt, och när jag besiktiga firmabilen så sade dom..
"Bilen är ju ny så det ska nog inte vara några problem.." när han kolla under bilen, haha tog inte ens 1minut sen var han klar med den kollen big_smile

Nosliwe
1 maj 2010 · 2 024 Inlägg

fegiis skrev:
Haha, alla vill besiktiga sina bilar här ^^ ska citera han jag hade 1.a gången jag besiktiga min GT..

"Vänster broms ligger emot skivan lite... meeen det har INTE jag sett!!" big_smile
Dom är lite lyckade där faktiskt, och när jag besiktiga firmabilen så sade dom..
"Bilen är ju ny så det ska nog inte vara några problem.." när han kolla under bilen, haha tog inte ens 1minut sen var han klar med den kollen big_smile

haha a ^^ dom är till och med värre i Skara. brorsan var där med sin bil "gillar du att svetsa eller?" njae svarade brorsan. "nä för det är lite rost här" så trycker han upp underedsmassan som otroligt nog hänger ihop. så är det ett lika stort hål som det var på vänster sida på gtn ^^ "nä men den såg väl bra ut den här. du kan ju ställa upp pumpen lite nu med också då (nedställd diesel pga värdena)" fick blankt papper.

Ska ju inte vara några fel på GTn när den är klar för besiktning, men i Skövde hittar dom ju nästan på fel och är bara sura o griniga.

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
fegiis
1 maj 2010 · 130 Inlägg

Nosliwe skrev:

fegiis skrev:
Haha, alla vill besiktiga sina bilar här ^^ ska citera han jag hade 1.a gången jag besiktiga min GT..

"Vänster broms ligger emot skivan lite... meeen det har INTE jag sett!!" big_smile
Dom är lite lyckade där faktiskt, och när jag besiktiga firmabilen så sade dom..
"Bilen är ju ny så det ska nog inte vara några problem.." när han kolla under bilen, haha tog inte ens 1minut sen var han klar med den kollen big_smile

haha a ^^ dom är till och med värre i Skara. brorsan var där med sin bil "gillar du att svetsa eller?" njae svarade brorsan. "nä för det är lite rost här" så trycker han upp underedsmassan som otroligt nog hänger ihop. så är det ett lika stort hål som det var på vänster sida på gtn ^^ "nä men den såg väl bra ut den här. du kan ju ställa upp pumpen lite nu med också då (nedställd diesel pga värdena)" fick blankt papper.

Ska ju inte vara några fel på GTn när den är klar för besiktning, men i Skövde hittar dom ju nästan på fel och är bara sura o griniga.

Min GT gick igenom i skövde i November wink Fattar inte hur men  ^^ känns ganska skönt att ha sålt den då man var tvungen att rusta upp bilen med lite nya fjädrar o sånt som jag inte hade ork för ^^

Nosliwe
1 maj 2010 · 2 024 Inlägg

fegiis skrev:
Min GT gick igenom i skövde i November wink Fattar inte hur men  ^^ känns ganska skönt att ha sålt den då man var tvungen att rusta upp bilen med lite nya fjädrar o sånt som jag inte hade ork för ^^

nä vem har det lol

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
fegiis
2 maj 2010 · 130 Inlägg

Du får hojta till när du ska besiktiga bilen ^^ ifall det är efter kl 4.a så kan man ju ta en kik på bilen din smile

Nosliwe
2 maj 2010 · 2 024 Inlägg

Kan jag göra smile har varit ute hela dagen idag med, glömde ta kort dock, kom på det när jag redan hade lagt över preseningen över bilen xD blev 2 bilder iaf




https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/919389_x7l7jd.jpg
Nästan färdigt smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/919414_tm56y7.jpg
Denna är nu färdig klädd och blev mycket bättre än den främre passagerar sidan.

Har slipat färdigt taket och lagt igen alla hål osv idag med + slipat och grundat den övrefront plåten och höger sida på bilen.

Senast redigerat av Nosliwe (2 maj 2010)

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Nosliwe
2 maj 2010 · 2 024 Inlägg

Slänger väl upp en bild på dörrsidan med då, är ju inte direkt något specielt, men jag gillar när det är hel svart smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/919660_a8ya60.jpg

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
te_wik Forummoderator
2 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Det blir nog bra detta.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
3 maj 2010 · 2 373 Inlägg

Bra jobbat, ligg i nu så vi kan ta en sväng wink

Häls. Hervas
Nosliwe
3 maj 2010 · 2 024 Inlägg

jo jag jobbar för fullt smile men ska såga och klyva ved hos min farmor idag och i morgon. men det är på förmiddan bara, måste ju ha pengar för att få igång bilen smile

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Nosliwe
3 maj 2010 · 2 024 Inlägg

kollade besiktningstid idag... skulle nog gjort det lite tidigare. närmaste tiden var i mariestad den 19 maj. så nu fick jag ofrivilligt längre tid på mig sad

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
te_wik Forummoderator
3 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Nosliwe skrev:
kollade besiktningstid idag... skulle nog gjort det lite tidigare. närmaste tiden var i mariestad den 19 maj. så nu fick jag ofrivilligt längre tid på mig sad

Bara kolla titt som tätt efter tider, avbokas mkt tider. Men nu är det svårt nästan överallt att få tider då alla MC'n, släp och husvagnar ska besiktas. Har du annars inte någon annan station i närheten?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Nosliwe
3 maj 2010 · 2 024 Inlägg

har kollat skövde, tidaholm, mariestad, skara, falköping och lidköping.

men ja, det är som du säger. får kolla med jämna mellanrum

Skövde vill man ju inte besiktiga i. det är ju nästan så att dom slår sönder en lampa bara för att kunna sätta en 2a och dra in mer pengar på en ombesiktning.

Senast redigerat av Nosliwe (3 maj 2010)

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Hervas
3 maj 2010 · 2 373 Inlägg

Hoppas du kan få en tidigare tid, annars så får du mer tid att fixa med bilen, men jag kan komma till ditt garage och tjöta nån dag om du vill smile

Jag besiktigade min i Skövde nov förra året och han var helt förtjust i min bil, han hade haft en likadan innan wink

Senast redigerat av audienergy (3 maj 2010)

Häls. Hervas
Nosliwe
3 maj 2010 · 2 024 Inlägg

audienergy skrev:
Hoppas du kan få en tidigare tid, annars så får du mer tid att fixa med bilen, men jag kan komma till ditt garage och tjöta nån dag om du vill smile

Jag besiktigade min i Skövde nov förra året och han var helt förtjust i min bil, han hade haft en likadan innan wink

Gäller ju till att ha tur. jo mitt garage går det ju att åka till vart man än är. Står ju i det fria och skruvar, så det räcker ju med att gå utanför dörren wink

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Nosliwe
3 maj 2010 · 2 024 Inlägg

Har som sagt sågat ved hos min farmor idag. så han inte med så mycket.

men lite blev det.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/920359_q0hdvu.jpg
svetsat och nästan helt jämt smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/77110/920363_9f655t.jpg
Svetsat och helt plant big_smile

Har svetsat klart höger tröskel idag med. blev ingen liten plåt.

Har gjort av med 4kg svets tråd på bilen nu och är inte klar än...

Senast redigerat av Nosliwe (3 maj 2010)

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
te_wik Forummoderator
3 maj 2010 · 12 813 Inlägg

4kg? tongue haha. Men det blir ju bra!



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Nosliwe
3 maj 2010 · 2 024 Inlägg

te_wik skrev:
4kg? tongue haha. Men det blir ju bra!



Mvh Tommy

Japp, och då har jag kvar vänster tröskel i fram med smile

Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
extremturbo
3 maj 2010 · 101 Inlägg

kommer bli skit snyggt! mycket jobb men det är den bilen helt klart värd, har aldrig varit med om en sådan underbar bil! Lycka till mannen big_smile

Seat Cupra "Olga" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang