3357
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 031 150 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
HEAVY METAL
765 Inlägg
6 juni 2012
#981
Näää du tar du nog i lite tycker jag,,Känns som om du har gjort ett gediget arbete och haft oturen på din sida..!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
#982
Fått igång motorn igen. Överfallet passade perfekt! Audi skötte sina mätningar av verktyg på 80 talet iaf!

Nu går motorn klockrent i gången.
Problemet är att den går ner fruktansvärt lågt i varv på tomgång tills den tillslut dör. Kan det ha något med skruven på insuget att göra? Min tomgångsmotor har ju inte fungerat förut, och nu när den gör det så har jag inte justerat den skruven något.

Besiktningen är flyttad till fredag.

Även fåtttag på slutdelen av sportavgaset ifrån Ray som jag saknade, Mitt är till den gammla modellen av GT.
Efter en del mailande så fick jag svar att dom fortfarande har ett par system på lager, men inga nya tillverkas till våra bilar.


9 142 Inlägg
11 juni 2012
#983
Härligt! Kul med lite positiva saker för en gång skull! smile Hoppas besiktningen går bra också!


HEAVY METAL
765 Inlägg
12 juni 2012
#984
FAAAAAN vad härligt att det gått bra för dig, helt otroligt skönt och höra ! Nu blev jag glad ! Kämpa på mannen!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
#986
Fortfarande strul med att det inte finns någon tomgång när bilen är varm efter att man har släppt gasen när man kör.
Bilen beter sig som om den får för lite bränsle eller luft när man håller halvgas ungefär.
Lyckas inte heller få någon cirkulation på vattnet (termostaten sitter rätt)

Någon som vet vad det kan vara för fel? Börjar bli lite brottom då jag har besiktning på Lördag.
Senast redigerat av Nosliwe (14 juni 2012)


HEAVY METAL
765 Inlägg
14 juni 2012
#987
Bada tomgångs vetnilen i Diesel ett tag , Ingen spridare som är tjock eller nått sånt ?... Kolla tändstiften vilken färg dom har så vet du ju ganska snabbt om den går fett eller snålt :-)  Massa mätarn , är den OK ?  Tänkte på Vågen !!


Provat och koka termostaten så du ser att den öppnar, har varit med om termostater som faktiskt inte funkar trotts att dom är nya  ! MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
#988
Tomgångsventilen har badat i diesel i ca 2 månader wink Spridarna fungerar som dom ska, stiften ser helt okej ut. Och vågen är ju raketforskning att förstå sig på. Den hänger sig inte iaf.

Fick svar av farsan nu att deras passat dom hade med samma motor gjorde likadant när bränslefiltret var täppt. Kör med ett mindre filter än original ju nu, kanske kan vara det. Köpte ett original i förra veckan som jag inte har hunnit montera än, ska testa det imorgon.


HEAVY METAL
765 Inlägg
14 juni 2012
#989
Prova det..... Kan ju som sagt ha hamnat nått skit i det under bygg tiden mm!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
#990
Annat filter hjälpte inte. Tog bort kontakten till brytaren på spjället och tomgångsmotorn, då slutade den gå ojämnt på tomgång. Provkörde, så fort man gasade så andra spjället öppnade sig så hackade det. sen efter ca 3km så började bilen hacka såfort man gasade minsta lilla. Stängde av bilen och satte på den igen så gick den nästan en km till innan det blev likadant.


Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
15 juni 2012
#991
Min spontana okunniga tanke är, får den tillräckligt med bränsle?

huehue

HEAVY METAL
765 Inlägg
15 juni 2012
#992
Om motorn fortfarande går när du drar ur givaren till tomgångs motorn så tar den tjuvluft .... lika så om du drar ur olje stickan medans motnr går , fortsätter den gå tar den tjuvluft..!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

9 142 Inlägg
15 juni 2012
#993
Det är ingen skitslang till bränsleledning som drar ihop sig eller så? Prova att ta bort bränslefiltret å se vad som händer utan.


2 038 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
#994
Prövat utan, hjälper inte. Sprutat startgas i mer eller mindre hela motorrummet utan att märka något.


2 038 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
#995
Besiktigade bilen igår med 2 stycken 2or.

Hjullager vänster bak
CO halt 8.7 (3.5)

Körde ungefär 16 mil med bilen och samma problem är fortfarande kvar.

Så fort bilen blir varm så går det inte gasa då bara blöddrar den. Stänger man av och sätter på nyckeln så går den som vanligt en bit till.

Grymt nöjd med bromsarna, 2.3 i fram och 2.7 ibak.

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-5e6c5f18e5c538df844bfb4a7828bc4b.jpg
Senast redigerat av Nosliwe (17 juni 2012)


1 200 Inlägg
17 juni 2012
#996
Inga vacumslangar som är dåliga då? Eller lambda alt tempgivare till sprutet?


2 038 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
#997
Jo det är ju tempgivaren ibak på blocket som vi funderar på, för fläkten strular lite med. Lambda är det nog inget fel på för det finns det ingen wink Vaccum slangarna är bra.


1 200 Inlägg
17 juni 2012
#998
Nosliwe skrev:
Jo det är ju tempgivaren ibak på blocket som vi funderar på, för fläkten strular lite med. Lambda är det nog inget fel på för det finns det ingen wink Vaccum slangarna är bra.

Haha kanske ska tänka lite när man skriver oxå tongue Men kolla över vakuumslangarna igen, om de kan va nå fel på nån av dem. Annars känns det rätt troligt med tempgivare, nån av dem tongue För tjyvluft hade du kikat va?


2 038 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
#999
Japp var inget, då bör den väll gå skit när den är kall också? smile


1 200 Inlägg
17 juni 2012
#1000
Nosliwe skrev:
Japp var inget, då bör den väll gå skit när den är kall också? smile

Allt är möjligt när det gäller sånt tongue Kan ju va nån liten spricka eller nått som blir större när de blir varmt osv



Sök