2228
Sök

Audi GTT Coupe byggs om.

Ombyggnation av min Audi GT Coupe från 1987 med 5 cyl 10V 2.2T motor.

1 031 165 Visningar
Uppdaterades senast 9 juli 2024
HEAVY METAL
765 Inlägg
17 juni 2012
#1001
funderar på om den går bra om du stänger av och startar om den... Funderar på Tändspolen ! hade en Passat Cupé engång i tiden som gick bra ett tag och sedan sakta blöddrade ner sig och dog,,  startade man om bilen gick den ett tag igen,,,  Komm till sist fram till att Tändspolen va bränd pga kortslutning.. böt spolen och allt va löst !?   Har även haft överslag i kraftkabeln till fördelaren från tändspolen som resulterade i ungefär samma problem fast den va grymt svår och starta då (  hål i kabeln och fukt )   Hällde ur nån deciliter ur kabeln när jag tog loss den. !!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
#1002
Kan vara värt att prova! Ska bara fåtag på en med smile

Edit: Har en hemma kom jag på nu! (Har nästan dubbelt av allt hehe)
Senast redigerat av Nosliwe (17 juni 2012)


2 038 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
#1003
Här synns det (typ) att jag har bytt avgas.

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-8daa81e6d590d053b96b0dfab7466010.jpg

Får ursäkta min utslitna kamera, den gillade inte att ta kort på ca 70 metersavstånd ifrån lägenheten.
Men det är den gråa pixeln nere i den vänstra delen av bilden! big_smile


2 038 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
#1004
Tack Engen! Tändspolen hjälpte! Nu bluddrar den bara vid fullgas men går som en klocka annars och man slipper ligga och puttra i 60 i uppförsbackarna.
Så nu är det förmodligen CO skruven som ska justeras bara så den får lite mindre soppa. smile


HEAVY METAL
765 Inlägg
19 juni 2012
#1006
Faaan va guld mannen :-) Härligt o höra , Glad to be at your service !!!  / E

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
#1007
Justerat CO skruven 3/4 varv. Så här pass bra har aldrig bilen gått tidigare i min ägo! Bluddrar pytte pytte lite vid fullgas så behöver kanske justeras lite till, men satan vilken skillnad det blev! big_smile


Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
20 juni 2012
#1008
Härligt! Kul att du äntligen efter mycket slit o släng har en väldigt vacker bil att åka i! smile)

huehue

HEAVY METAL
765 Inlägg
20 juni 2012
#1009
Häääääärligt och höra häärligt o höra!! Justera lite till o prova så ska du se att de kommer o bli guld det där ;-)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
#1010
Ska till Mekonomen nästa vecka och ställa in CO, så blir nog bra då smile


2 038 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
#1011
Lite halvskumt att så fort jag får bilen till att gå perfekt med CO skruven så försvinner tomgången, Oavsett hur mycket jag än skruvar på tomgångskruven


2 038 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
#1012
Eftersom min fläkt inte vill starta när man kör så kanske det är termotidkontakten som spökar? För visst går väll tomgångsmotorn på den med?


2 038 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
#1013
Hittat tjuvluft problemet! Packning till kallstartsventilen var kass, förmodligen kommit i kläm.

Den går bättre nu men fortfarande lite bludder som vägrar försvinna, ligger runt 3000 varv vid fullgas på alla växlar. Kan det vara termotidskontakten som är kass vilket resulterar i att kallstartsventilen och tomgångsmotorn aldrig slår ifrån?

Höll på att hända en olycka på vägen hem med. Pulverlacken på bromsoks byglarna hade tydligen börjat smulas sönder vid bultarna och dom hade lossat. När jag märkte att det slog som fan i höger fram broms så satt bultarna bara 2 varv inn ungefär...


HEAVY METAL
765 Inlägg
27 juni 2012
#1014
Om termotidgivaren står tomgångsmotorn ska jag låta vara osagt. men termotidgivaren,,  borde ju kunna prova och koppla ur den och prova och köra motorn för och se hur den går, borde ju kunna ge dig ett svar om den, eller mäta upp den ,   Tempgivaren är ju den som annars styr motorn, och dom brukar ju kunna strula,,, Vet annars om någon av dessa givare strular kan ECUn hamna i ett så kallat Limp me home mode,, och då går bilen men inte mycket mer :..!!
Senast redigerat av Engen (27 juni 2012)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 038 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#1015
Tempgivaren är flång ny, dock så ligger bilen runt 95 grader...

Baksköt så gummibälgen flög av ena gången när vi försökte få igång motorn. Kan inte ha hänt något i bränslefördelaren?
Senast redigerat av Nosliwe (27 juni 2012)


HEAVY METAL
765 Inlägg
27 juni 2012
#1016
att dom ligger runt 95 grader är inget konstigt,, min fläkt startar inte förns närmare 100grader,  V8orna är ännu värre där startar fläkten runt 110 grader, har varit så på alla audis med femman som jag haft....!   Massa mätarn är ju en tragisk del på dessa motorer,   Men om den baktänder,  Felinställd tändning kanske kan va en grej, men baktänder den i intaget brukar det tyda på klen soppa blandning, otäta ventiler, dessa baktändningar är inte säkrskillt hälsosamma för motorn , om den får för mycket brukar den baktända i avgasröret !!
Senast redigerat av Engen (27 juni 2012)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

HEAVY METAL
765 Inlägg
2 038 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#1018
baktändningen berodde på startgas i luftburken wink


2 038 Inlägg
HEAVY METAL
765 Inlägg
10 juli 2012
#1020
hur går det mannen?  Hänt nå mera ? / E

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se


Sök