Tack Engen Värmer under den varma svenska sommaren!
Funderar på om man ska köpa toning tills imorgon och göra om sido rutorna + tona bakrutan med. Lyfta ventilkåpan är ju gjort på 10min nu när man har vanan inne hehe
Fick idag ställa bil helvetet pga att oljetrycket sjönk till 0 på hemvägen ifrån jobbet. Så ställer förmodligen av bilen för den här sommaren och river motorn i helgen.
prövade att köra motorn med ventilkåpan av igår och det sölade rejält ifrån lyftarna. Någon som vet hur mycket olja det ska komma ur dom?
fan vad tråkigt och höra mannen...!! Vet inte hur flödet ska vara på lyftarna, men det är bra skummt det där men oljetrycket tycker jag...!! Men keep it upp iaf, du löser det! /E
har nu suttit och läst igenom hela din tråd det var ett jävla arbeta du gjort på denna förbannat fin. tur att du hittat felet på oljeproblemet. och förresten skit i magnatec oljan körde den i audin jag med så fort jag tryckt ur den lite på någon växel så började den ticka. verkar som den är för lättflytande typ! fortsätt med detta arbete riktigt bra jobb du lagt ner
Funderar på att köpa en motor och slänga i så man kan åka lite nästa sommar medan jag gör i ordningen den här igen. Den här gången åker blocket och lite andra delar in till Volvo PV för rejäl ur tvättning.
Oljepump beställde jag i förra veckan. Kommer den 28. Dom ska bara tillverka en först Lite surt bara att den andra pumpen bara har gått den här sommaren Men men. Första gången man gör något sånt här, så man lär sig av sina misstag. Pulverlack = Går fet bort!
Ja varför inte köpa en beggad motor som går i kasta i så kan du ju köra med bilen iaf,,, Kan junte kosta många kroner , så kan du pilla med den andra vid sidan av....! MVH/ adde