Då var man iväg en sväng till garaget idag då.
Plockade av insuget och titta vad som fanns där. Portade avgas och insugs kanaler!
Petade dit kupolmuttrar i brist på annat att göra

![https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-656d10d4aef90f8904e9275db808b746.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77110/77110-5272da48021650ab1708d0988f6c290a.jpg]()
Sen så var det ju de lilla roliga samtalet med herr Gustaf Ridderstolpe på SFRO.
Kom fram till att det jag måste göra är:
Montera motor och växellåda med fullständig avgasrening. Motorn måste vara i original utförande, men man får modda insug och grenrör så motorn går ner i bilen.
IC och oljekyl är det fritt fram att byta ut.
Man måste montera en annan framvagn ELLER bakvagn.
Hela bromssystemet måste bytas ut.
Byggbesiktning slipper man så länge som man inte kapar eller svetsar något.
Frågade även om breddningen. Då det är ändrad spårvidd så måste man besiktiga även den. Spacers godtog han inte för att få ut hjulen. Så då är det kapa fram och bakvagn på mitten och sen bredda den. Eller lösningen som jag föredrar, åka till besiktning med hjulen en halvmil in i hjulhusen för att sedan montera spacers efter besiktningen

Det jag funderar på att göra är att behålla original framvagnen, montera fjäderben ifrån 200 turbo så man får 5bults och samma splines till drivaxlarna som växellådan. Byta ut bakvagnen då det är den billigaste lösningen. Slipper man dom svindyra bärarmarna som audi 100/200 har. Kommer förmodligen byta till den sen ändå, men just nu så ska man ju få igenom motorn till en början med.
Saker jag behöver då?:
Insug
Gasspjäll
Turbo
Wastegate
Grenrör
IC
Bränslevåg
Spridare. Samma som 10V N/A???
Styrbox
Kabelhärva
svänghjul
Koppling
Växellåda
Bakvagn
Bromsok
Bromsoksbyglar
Bromsskivor
Fjäderben fram
Böjt styrstag som inte tar i wastegaten?
En hel hög med slangar.
Har nog fixat många av sakerna redan.