Då har man tagit en liten tripp på 60 mil i helgen till 90q20v. Skruvat på annat håll dvs
Resulterade i:
1 Framvagnsbalk 1 Krängningshämmare 2 Gjutna bärarmar 2 Nav med 4x108 bultcirkel 2 Fjäderben 1 FWD växellåda med drivaxlar.
Allt ifrån en Audi 90 20V. Köpte mig även en 2014 års quattro kalender.
Kom hem för ca 2 timmar sen och har nu sytt färdigt förardörrens klädsel med.
Bara vänster bak kvar nu. Kan dock inte limma förardörrens klädsel än. Den dörrsidan är sprucken vid infästningen uppe vid backspegeln, så får plasta den på baksidan innan jag gör något.
I morgon ska jag skruva isär allt jag hämta igår och skicka iväg det på blästring.
Var iväg en sväng till garaget idag och skulle lasta ur det jag hämta i helgen, men infarten till garaget var inte skottad och sen hade det fryst nu och var stenhårt Så gav mig på att skruva ner det jag kom åt. Och det blev bara ett nav hehe
Maskerade även av i motorrummet. Ser väl lite trevligare ut än innan
Nu till det jobbiga/tråkiga. Krängningshämmaren skiljer tydligen mellan -89 och 90- och balken med hämmare som jag har gjort i ordning är ifrån en 92a och det jag köpte nu är av den tidigare modellen. Så antingen får jag skaffa andra fjäderben då infästningen sitter mitt emot styrstaget på den nyare modellen. Eller så får jag göra i ordning krängaren jag hämta nu och hoppas på att det är samma bussningar i dom inre fästena. Vet inte vilken som är effektivast? Bör väl vara den nyaste?
Imorgon ska förardörrsidan kläs och nu ska jag bänka mig vid symaskinen en stund igen. Slänger väl kanske upp en bild lite senare sen.
enda som skiljer är väl fjäderbenen och krängaren skulle jag tro? Bärarmar och nav är ju dom samma bara att audi 90 20V har 4x108 så jag slipper byta fälgar. Finns fjäderben för 250kr styck ifrån S2 med rätt infästningar 3mil bort så
Limmade färdigt sista dörrsidan idag och är nu helt klar med inredningen för i år. Nu väntar jag bara på nästa Tisdag så man ser hur långt man tar sig med framvagnen den här månaden! Måste ta tag i A4an till helgen tyvärr då bromsarna inte mår så bra av avståndet till mitt "nya" jobb. 800M