Ska börja skruva med en opel rekord som jag hämtade i lördags. Finns lite av varje att skruva med
Har börjat att renovera upp bromsarna och la cylindrarna i ett disel bad och idag när jag tittade på det så hade packningarna runt kolvarna svältupp som bara den. Får bli till att inhanlda nya på mekonomen.!
Här är en bild på skönheten. Caddilac 59 Baklampor blir fint
Motivlackad på 70talet förmodligen. Solnedgång
Hyffsad inredning
Plockat bort pumpen,ventilkåpa och lite smått för lite uppfreshning!
Här ska de på nya packningar för märkte att det läckte lite från pumpen när jag fick startat upp hon. Läckte pytte lite längst ner på kylet med men det ska tätas med en dosa general lös snus
Idag har jag blästrat trummorna så nu är dom klara för målning . Var även på mekonomen och köpte nya packningar till hjulcylindrarna och på däckman och köpte nya hjulmuttrar. (Har nog 2 stycken extra som du kan få raffe).
Idag har det blivit mera blästrande. Han dock inte med allt.
Bild före
Efter
Till helgen blir det till att slipa på bilen. Klarlacken har släppt lite överallt så får ta en skrapa och ta det värsta med. och dom snålade inte på klarlack på 70talet iallafall, säkert en 3mm tjockt
Fick ut och plockat av kofångarna. Drog av nästan varenda bultjävel men av kom dom . Ska bli gräddvita hade jag tänk mig. Får se när jag ka börja med dom gött att ha allt nere och färdigt iallafall .
Bakre kofångar av
och främre.
Dom är rätt så skabbiga. men blir nog fina sen hoppas jag Står så fint mot 250cc