4634
Sök

Behöver kopplingsschema till s40n

41 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Nån som kanske har eller vet vart man kan få tag på ett kopplingsschema över alla sladdar i en s40n 2004. Behöver ha reda på detta med högtalarkablar dom ändrar ju färg på sladdarna, är inte samma färg på kablarna hela vägen så jag kan inte riktigt följa vart dom leder från bakdörrarna till bagaget..
har googlat en hel del men hittar inget alls.
Senast redigerat av carlos (13 april 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 april 2010
Det går inte att ta lös kontaktstycket med kablarna från förstärkaren bak i skuffen då? Isåfall så kan du ju ta en multimeter med kontinuitetstest (diodtest, eller resistansmätning) och sätta ena mätpinnen på nåt av stiften till ena högtalaren, sen så är det bara att testa kontakterna i kontaktstycket med andra mätpinnen. Om du då har en multimeter med pipfunktion så kommer den att pipa när du får kontakt och du vet då vilka stift som går till högtalarna. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

41 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
hmm jo det borde man väl kunna men det lät rätt komplicerat, va många år sen jag använde en multimeter och äger ingen sån men det vorde jag ändra på...får handla in en sån och använda ditt alternativ som sista utväg. Tänkte riva allt imorron o följa kablarna..
Tycker bara det är lite konstigt att av alla s40n ägare här så är det ingen som vet färdigt liksom vilka det är eller som gjort det jag vill göra...
Men det löser sig nog
Tack för svaren folks och om det är nån som har nåt mer att tillägga så är det hjärtligt välkommet:)
Senast redigerat av carlos (13 april 2010)

Sök