3544
Sök

Svetsa spricka i topp? helst i jämtland runt östersund

.......
2 655 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
skulle behöva svetsa toppen på bmw,n då den förmodligen har spruckit, en kompis som byggt många m10 motorer säger dom är känslig för sprickor mellan ventilerna.

har planat toppen och testat med ny packning men drog vatten ändå så nu vid närmare sökning så
har jag hittat 2 pytte små sprickor mellan ventilerna, går inte helt ut mot ventilerna men vet inte hur djupt.

någon som vet ett ca pris vad de brukar kunna kosta? och vart de finns någon som gör det?.

.......
2 655 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
ingen?

Fd Bannad
657 Inlägg
14 april 2010
beemern skrev:
skulle behöva svetsa toppen på bmw,n då den förmodligen har spruckit, en kompis som byggt många m10 motorer säger dom är känslig för sprickor mellan ventilerna.

har planat toppen och testat med ny packning men drog vatten ändå så nu vid närmare sökning så
har jag hittat 2 pytte små sprickor mellan ventilerna, går inte helt ut mot ventilerna men vet inte hur djupt.

någon som vet ett ca pris vad de brukar kunna kosta? och vart de finns någon som gör det?.

Topplocksverkstaden,skåne. bara så slänga toppen på bussfrakt.

Priset är beroende på omfattning men någon annan här på forumet hade fått det gjort för 4 500:-, dock så vet man ju inte hur illa det var den gången.

Märkesbög

1 534 Inlägg
14 april 2010
maila ppf och se
jag fick betala 2200kr för svetsning utav kylkanalerna, planing och borrning + frakt

.......
2 655 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
okej, låter som att de kan bli dyrt ändå, kanske är värt att lägga tid och pengar på att få tag på en annan då, men va ja vet så växer inte en 2002 ti topp på träd direkt sad.

Sök